Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 15 september 2007

Av grodis - 15 september 2007 15:12

Äntligen har jag börjat ta itu med min garderob och storrensning. Jag har en rätt stor garderob, men det är väl bara typ 30% av kläderna jag verkligen använder. Resten hänger bara och tar plats. Nu ska det bli ändring på det och jag började med att rensa underklädeslådorna. En stor hög med trosor, strumpor och bh ska kastas iväg. Jag förstår inte att man kan samla på sig så mycket, och som man sen inte använder!? *skakar på huvudet*


I "hänggarderoben" var det inte så jättemycket som jag känner att jag vill kasta/ge bort, men en liten hög blev det. En "svärmors-hög" och den brukar vara poppis... :-) Imorgon fortsätter jag med kattvinden där jag har 2 trådbackar + en stoooor kartong, och då kommer det bli massor med mer kläder och framför allt byxor! Så skönt när man väl kommit igång!


Nu måste jag hoppa in i duschen och börja göra mig iordning inför kvällens fest, som jag NYSS fick reda på börjar redan kl. 17.00!? Nästan så man tror det är ett barnkalas man ska på... *hehe* ;-P


Tjingeling!

Av grodis - 15 september 2007 11:41

Ja, jag vet att tjuvvägning inte borde ske. Men idag gjorde jag det för att jag kände att jag behövde det. Känns i kroppen att något hänt och jag ville ha ett kvitto på att det var så. Mycket riktigt -1 kg prick har försvunnit sen invägningen hos Viktväktarna i onsdags kväll. Jätteskönt!



 

Jag behövde se detta, för att inte göra dåligt val i form av att trycka i mig av farmors mjuka, hembakta tunnbröd till frukost. Hålla motivationen uppe och fortsätta göra BRA val. Istället såg frukosten ut så här:


2,5 dl naturell lättyoghurt

1 dl av Paulun´s müsli

1 kopp svart kaffe

1 knäckebröd med 4% mjukost och 2 skivor leverpastej


Nöjd.. och motiverad att fortsätta!

Jag är solokvist idag eftersom maken även idag klättrar omkring på sin farmors tak och ser till att hon får nytt tak över huvudet nu till hösten och vintern. Ska passa på att sätta igång operation storrensning av kläder och annat på övervåningen. DET behövs!


Ikväll är det 35-års fest som gäller och det ska bli jättetrevligt! Det är makens vän B som fyller och han brukar ha fest i trädgården i ett stort tält och jag hoppas och tror det blir samma i år. Jag har hört rykten om att det blir grillning och isåfall blir det årets sista. Gott!


Ha en fin lördag allihop!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards