Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 22 september 2007

Härliga lördag!

Av grodis - 22 september 2007 10:39

Lördag idag. Vackert väder om än lite blåsigt.

Idag väntar lite pyssel utomhus i trädgården. Bl a ska pelargonerna tas om hand inför vintern, men jag vill inte riktigt ta in dem än, men förbereda ska jag göra. När jag kom hem från kursen i tisdags köpte jag nya växter till en urna som är tänkt att vi ska ha utanför ytterdörren så den ska göras iordning.


Sen blir det till att ta ett varv och kika vad som behövs. Löven är ingen idé att börja blåsa ihop än, för det är miljoners, miljoner kvar på träden. Så vackert just nu så man blir tårögd!



Ikväll väntar middag hos A och D, tillsammans med resten av "adoptionsgänget" som vi lärde känna på föräldrautbildningen inför adoptionen i april 2006. Ska bli jättetrevligt att ses och jag hoppas och tror att det kommer bli en väldigt speciell kväll just ikväll, med roliga besked. *håller tummarna för det*


Hur går det med Viktväkteriet då?

BRA! Faktum är att det gör det. Jag trivs med VV och känner att jag har bra kontroll på läget just nu. Inget fusk, men väl 2 glas rött vin igår, men det var inom pointsramen så då blev det ju än mer njutningsfullt. ;-) Vägde mig imorse för att "kolla läget" och vågen var snäll, så det verkar ha försvunnit något halvt kilo till av mig. 70-klubben börjar hägra igen, och det känns toppen!


Ha en mysig höstlördag allesammans!

 
 
Ingen bild

Kryttet

22 september 2007 11:31

Kul att du känner att VV funkar. Visst blir det extra njutbart när man håller sig inom pointsramen ;)

Hoppas att ni får en underbar kväll!!
Kram,

 
Bridz

Bridz

22 september 2007 13:46

Det är ju därför VV funkar bättre än mycket annat. Man kan med gott samvete få äta onyttigheter ibland. Precis som man i resten av livet också kommer att kunna.

Ibland men inte alltid!

Du är duktig!

http://bridz.blogspot.com

 
Elin

Elin

22 september 2007 16:37

Åhhh, så härligt att höra! Det är ju så, man kan äta allt, men inte jämt. Och med lite planering. ;) Vad du är duktig nu!! Kram!

http://moe.sedlacek.se

 
En Södertäljebos Liv II

En Södertäljebos Liv II

22 september 2007 18:50

Vad kul att du känner att VV är rätt för dig. Vet inte om jag kom ihåg att gratulera till beskedet om var ni får hämta ert barn.

http://massablaj.blogspot.com

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

22 september 2007 18:56

Härligt att även ni varit ute i trädgården och jobbat idag.

Bra jobbat gumman med VV. Och unerbart att du känner att det funkar och trivs med det. Vin lät gott. Det kanske man borde unna sig idag. :)

Jag hoppas ni får en underbar kväll med mycket skratt och kanske t o m glädjetårar för varandra.

Många varma kramar!

http://ff.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

25 september 2007 11:04

TACK snälla ni för pepp och stöd! :-D *glad*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards