Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 23 september 2007

Av grodis - 23 september 2007 21:40

Idag har jag och maken suttit i skolbänken på högskolan här i stan!


Våra vänner som också väntar barn genom adoption, fast från Sydafrika via AC (Adoptionscentrum) anmälde även oss alla till en "Barnavårdskurs" som AC anordnat. Så idag kl. 10-16 har vi alltså lyssnat till olika "föreläsare" som kommit från bl a Barnkliniken, BVC, Försäkringskassan, Psykolog & Logoped. Väldigt intressant och lärorikt och plötsligt ramlade 10-öringen ner ytterligare en bit. Vi SKA verkligen bli föräldrar igen!

Mycket var repris från det vi gick igenom på Föräldrautbildningen i april 2006, men det var ju ett tag sen så det skadade INTE att ta upp det igen. Dessutom hade vi nu chansen att ställa frågor direkt till proffsen som ju jobbar med detta till vardags. Jätteintressant och dagen gick fort.

Tack P för att du tänkte på oss och anmälde oss! :-)


Efter kursen var vi hembjudna till min pappa på middag och fick äta en god porterstek. Min lillebror med sambo och deras vovve "Wilda" var också där. Efter middagen tog vi en promenad, en riktig nostalgiprommis i skogen som ligger framför pappas hus. Där har jag inte varit på många, många år och jösses.. den förut så stooooora stenen är idag bara en liten, liten kulle..!? Vad har hänt? Så lång är jag ju inte direkt (161,5 cm) ;-) Mysig promenad iallafall och det var skönt att få lite frisk luft.


Middagen med adoptionsgänget igår var lika trevlig som alltid och vet ni? Vi fick alla igår fira med champagne för att A och D som vi var hemma hos denna gång har fått en DOTTER!! Lilla S, som väntar på dem nere i Sydkorea. Vi fick se kort på henne och hon är SÅ fin! Många lyckotårar igår och myyyyyyyycket prat om lilla S och även annat såklart. Vi längtar efter att få höra när de får åka och hämta hem S och hoppas och håller tummarna för att det inte ska behöva ta allt för lång tid. Det var det första barnbeskedet till vår föräldragrupp! Jösses... det ÄR ju på riktigt! ;-D

GRATTIS återigen!


Nu hägrar sängen. Jag är jättetrött... vi kom hem 01.00 inatt och strax efter 9 imorse bar det iväg till högskolan och kursen... och så kom vi hem vid 21-tiden ikväll... *zzzZZZZZzzz*

Denna helg har fullkomligt flugit iväg... men vilken helg det varit! :-D


Nattinatt!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards