Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 24 september 2007

Av grodis - 24 september 2007 16:34

När maken föreslår att vi ska åka till IKEA(!) är det bara att passa på. ;-)



Så ikväll blir det ett besök hos dem, för att titta på och planera för kommande renovering och förvaringsbiten på vår övervåning.


Idag bor vi med snedtak och kattvind på övervåningen, vilket inte är det mest bekväma och praktiska man kan ha när det gäller t ex klädförvaring. Så nu gäller det att tänka till och komma på en praktiskt och smart lösning så man inte behöver vika sig dubbel när man ska hämta kläder att ha på sig bl a. Snedtaket är det ju som det är med, så det får vi leva med. ;-)


Ha en fin kväll!

Av grodis - 24 september 2007 13:32

Hurra, bilen gick igenom besiktningen!


 


"Gamla Bettan" fick t o m beröm för att vara en fin liten bil i bra skick,

trots sin ålder! ;-D


Av grodis - 24 september 2007 09:31

Idag vid lunch är det dags för besiktning av "gamla Bettan", min röda lilla Nissan Micra från 1993. Det är en pärla, men man vet ju aldrig vad de hittar... Pappsen har hjälpt mig att byta olja + oljefilter i helgen (Tack goa du!) så nu är det bara att hålla tummsen för att den går igenom. Vore såå skönt!


Måndag morgon och jag är tröööööött...

Det är lite gråmulet och kulet idag så det spelar säkert in, men också att helgen varit lite hektisk. Veckorna flyger dock iväg och jag kan inte fatta att september snart är över?!


Livet känns annorlunda på något vis. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men känslan inombords... Jag känner mig så förväntansfull. Så full av hopp inför framtiden. För första gången på mycket, mycket länge... Det gör mig varm. Det gör mig glad. Det gör mig trygg. Jag vågar tro på att vårt liv faktiskt har vänt. Till det positiva. Jag vågar tro på att det faktiskt kommer bli bättre och bättre för varje dag, sakta men säkert. Jag oroar mig inte längre för när bakslaget kommer att komma, och bara det är en stor bedrift. Jag vill och ska njuta av varje dag.


Livet är för dyrt för att slösas bort med mörka tankar och att inte våga ha framtidstro. Jag ska/vill/försöker fr o m nu ta till vara på det jag har och inte bara drömma framåt. Leva i nuet. Här och nu. Men visst, drömma kommer jag fortsätta göra. Utan dagdrömmar blir livet väldigt tråkigt och grått... ;-) Men jag ska inte låta drömmarna ta över min vardag.


I snart 6 år har jag levt i mörker. Mer eller mindre svart/grått. Jag är så innerligt trött på det. Innerligt trött. Inte konstigt att man ÄR trött... Både kroppsligt och själsligt. I snart 6 år har jag haft en oro inombords över att livet är en enda stor oroshärd. Missfallet i december 2001 av Viktors tvilling. Störtblödningarna som tog vid efter det. Fostervattensläckaget som kom senare... Sorgen efter vår älskade son. Det är inte konstigt att jag är TRÖTT.


Nu är jag TRÖTT på att leva i detta gråskimmer. Becksvart ibland.

Det känns som om livet nu börjar skifta från grått ---> vitt.

Förut var det becksvart ---> mörkgrått.

Kanske det är så? Nyanser.... Vartefter tiden går, så läker man. Det sägs ju att "Tiden inte läker alla sår", men jag tror det är fel. Förr eller senare så läker man, sen vet man inte om såret går upp igen, det finns ju alltid en risk för det.


Men jag ORKAR inte oroa mig för det. Längre.

Saknaden och sorgen efter Viktor kommer ALLTID finnas inom mig. Alltid.

Men jag lever MED sorgen idag istället för i den....


Nu ska jag sluta svamla, och ta en kopp kaffe till och sätta mig i ett möte som börjar strax. ;-)



~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards