Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 27 september 2007

Skräptant...

Av grodis - 27 september 2007 09:33

Jag har blivit en "skräptant" enligt maken.

Med det menar han "scrap-tant" alltså. *hehe* Jag är fast i scrapbookingens underbara(!) värld. Igår satt jag mellan 19-23 och gjorde ett födelsedagskort till mamma som fyller år idag. *Hipp HURRA!*

Sen gjorde jag även klart det kort jag började på i tisdags på Scrapbooking-kursen. Jag är inte 100% nöjd med något av korten, men med tanke på att jag ju är nybörjare och dessutom har väldigt begränsat med material, så känns det ändå OK. Roligt är det och jag ser fram emot nästa kurstillfälle som är tisdag nästa vecka. :-)

Jag har fotat mina alster med mobilkameran, men inte lyckats överföra dem till burken än, men det kommer.


En helt underbar höstdag är det idag och jag bara ryser utanpå och blir varm inombords när jag tittar ut på de vackra träden. Imorse var det dessutom kall, hög och klar luft ute och det bara älskar jag. Hösten är verkligen min årstid och jag tycker det är synd att löven snart faller...


Ikväll är det kvällsöppet till 21 på stan och jag har lovat pappsen att vi ska försöka utöka hans garderob med lite nya kläder. Inga problem om ni frågar mig! ;-) Vi ska även käka någonstans tillsammans och det ska bli mysigt.


Nu ska jag springa ut och försöka hitta på en vacker höstbukett till mamma och sen överlämna den och mitt första egenhändigt gjorda kort! :-D


Ha det gott!

 
 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

27 september 2007 09:51

Gumman! Så underbart att höra att du gillar det så mycket! Jag blir oerhört glad kan du tro. :)

Glöm inte att iallafall ta ett mobilfoto på kortet innan så att du har. Tro mig att det är bra att spara. Dessutom är jag ju jättenyfiken på hur det blev.

Jag satt själv och njöt av alla färger som är på träden nu när vi åkte till jobbet imorse. Jag älskar hösten. :)

Många kramar!

http://ff.bloggagratis.se

 
mie

mie

27 september 2007 19:38

Får jag visa dig vägen till himmelriket? Panduro - släng dig i väggen ;D

http://twopeasinabucket.kaboose.com/

Det finns en bra butik på hornsgatan också, säg bara till så visar jag var!

Kram!

/mie

http://mucklan.se

 
Ingen bild

Mickis

27 september 2007 21:04

Välkommen in i scrapbooking och kortmakerivärlden *ler* Visst är det väl superkul =)
Hoppas allt är bra med er...kram Mickis

 
Ingen bild

Lillan

28 september 2007 16:30

Själv har jag inte vågat mig på det där - jag har hört om folk som försakat nya vinterskor för att kunna köpa stämplar till slut - klart beroendeframkallande! Jag gör ju smycken istället - snygga om jag får säga det själv. Problemet är bara att jag måste göra en massa till mamma och svägerskan, för att få en ursäkt att handla grejer till det ;))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards