Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg under januari 2008

Av grodis - 27 januari 2008 22:31

Nu ska alla som skrivit ner sin mailadress under en kommentar till mig ha fått ett mail från mig! Det är ett par mailadresser som "studsar" tillbaka och jag vet inte varför? Jag kopierar ju..? Så ni som inte fått ÄN.. ska veta att jag försökt!


Jag är helt överväldigad över det antal mail jag skickat de senaste 3 dagarna.. och börjar inse hur många det är som följer oss. CREJZY!! Men kul! :-)


TACK för att ni vill följa med på resan och finns där för mig.

Jag är ledsen att jag inte skriver personliga brev till er alla, men då skulle jag inte få göra annat under några veckor framöver och tanken är ju att jag ska försöka vila lite under min sjukskrivning...  Hoppas ni inte tar illa upp.


KRAM

/Grodis 

Av grodis - 27 januari 2008 11:00

...så kommer jag nog inte ha möjlighet att maila er som inte fått än förrän tidigast ikväll. Kan bli så att det blir imorgon för då har jag det lite lugnare. Och det är då riktiga födelsedagen är, men det är ju bekant lättare att "få till det" en solig söndag än en sen måndagkväll. ;-)


Ha det gott allihop! 

Av grodis - 25 januari 2008 22:48

Jag sitter här och småfnissar för mig själv.

VAD har jag ställt till med!?


När jag tror jag har betat av alla, så kommer det 6-7 st till.

And so on...


GALET!


Nu har jag betat av alla mailadresser + bloggar, TROR JAG?!

Jag tror dessvärre att jag schabblat bort några adresser mitt i all villervalla så ni som inte fått mail från mig ännu, skriv igen!


Förlåt för allt stök, men snart blir det förhoppningsvis lugnt igen....  ;-)


KRAM!

/en överväldigad Grodis

Av grodis - 25 januari 2008 11:34

Nästan så jag ångrar att jag bad er skriva en kommentar med mail så ni får adress + lösen till min nya sida, för det kommer bli ett heltidsjobb för mig att maila!?!


Shit... *skrattar lite uppgivet*


Ville bara skriva detta så ni inte tror att jag struntar i att maila er. Alla kommer få mail, men jag har en verklighet som pockar på sin uppmärksamhet också, bl a med läkarbesöket vid 13.15



Passagens mailserver strular dessutom så jag hoppas det kommer ett mail till er som vill senast i helgen! 

Av grodis - 24 januari 2008 21:20

...fortsätter på annan plats, då bloggagratis.se inte tillåter att man kan skydda vissa inlägg. Därför har jag öppnat en annan blogg där jag kan välja att lösenordsskydda vissa, mer känsliga inlägg.


De som vill följa med mig på resan, som icke anonyma passagerare, är välkomna att lämna sin mailadress som en kommentar (som jag naturligtvis ej publicerar) under denna rubrik.


Lämna er mailadress så mailar jag er adressen + lösenord.

Av grodis - 24 januari 2008 18:48

Nytt utseende är på G för denna blogg.

Ett utseende som ska spegla en NY era i mitt liv.

Min viktresa.


Framöver kommer jag fokusera på den.

Jag vill det. Jag behöver det.


Lyfta blicken och se bortom vår väntan på vår älskade Liten.

Den dagen kommer. När det är dags.


Jag kan inte göra något för att påskynda det.

Jag vill inte göra något för att påskynda det.


Däremot vill jag på alla sätt och vis som jag kan påverka, påverka.

Jag tänker inte älta det som varit tidigare, längre.

Jag tänker inte låta mig dras ner av svaga och fega människor som inte vågar stå för sina skrivna ord.


Det är min tur nu. Tåget har stannat på perrongen.

För att hämta upp mig. Och jag tänker hoppa på.

Jag vet att jag har många som sitter i samma vagn, som sitter brevid mig. Tätt, tätt intill. Finns där när jag behöver prata. Lånar ut en axel att gråta mot när jag behöver det.


Sen finns det några som jag utan att blinka, kastar av mitt tåg.

Såna jag inte varken vill eller behöver ha med på min resa mot framtiden.

Mot min framtid, tillsammans med min själsfrände.


Som en lättare, gladare, starkare kvinna, fru och mamma.

Av grodis - 24 januari 2008 10:54

...men när jag får anonyma inlägg som detta:


"Måste bara fråga hur mår din man av detta med att ni får vänta så länge på "liten"? För du verkar må jättedåligt. Eller kan han fokusera sig på annat fram till ni får beskedet.

Hur kommer du att må när du får "liten" med tanke på att du mår som du gör och har gjort hittills. Är det bara väntan på liten verkligen som gör att du mår så här som du gör?"


... så blir jag stött. Ledsen.

Varför är det så intressant att veta hur min man mår av detta!? Jag väljer väl själv vad JAG vill skriva om i MIN blogg?? Han har dessutom bett mig att inte skriva något känsligt om honom och det förstår och respekterar jag verkligen, för jag skulle inte vilja att han i sin tur satt och bloggade om mig och mitt mående.

Sen att bli ifrågasatt på jag kommer må när Liten kommer, med tanke på att jag "mår som jag gör och hittills gjort" - det är bara droppen.

"Är det verkligen bara väntan på Liten som gör att du mår så här som du gör?" skriver du, din fega anonyma människa.


NEJ!!!

OCH det skrev jag senast om igår också. OCH att jag INTE vill blogga om det.

Jag varken VILL eller KAN blogga om ALLT!


Detta var för mycket. Jag orkar inte med sånt här nu. Jag orkar bara inte höra sånt här sk-t som att jag inte kommer kunna ta hand om Liten när h*n nu kommer osv. Detta var det SISTA jag behövde höra från en anonym feg sak; att bli ifrågasatt om jag verkligen orkar att bli mamma.


Fy fan.


~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards