Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 1 januari 2008

Av grodis - 1 januari 2008 22:08

Perfekt denna låååååååååånga nyårsdag...


Vilken svordom använder du mest?
Fan och jävlar.


Äger du en iPod?
Ja, jag fick en i födelsedagspresent förra året av maken.


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
06:31 (fast jag går aldrig upp då... snoozar...)


Hur många resväskor äger du?
Två större och en mindre typ weekendväska.


Använder du flip-flops?
Nepp, får bara skavsår av såna.


Var köper du dina matvaror ifrån?
Ica.


Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Tar mycket hellre.


Vilken var den senast filmen du såg?
Jag och mitt minne... (minns alltså inte...)


Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Det beror alldeles på dagsformen måste jag säga. Föredrar inget av alternativen framför det andra.


Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa då?
En skön solsemester till mig och maken.


Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja


Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Inte nu, men jag har gjort.


Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Maken fick en box med samlingsskivor från sitt företag i julklapp med allehanda olika skivor, så de har vi lyssnat på sen dess.


Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?
Har fastnat för Lars Winnerbäck sedan jag var på hans konsert i november.


Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Ja. Vad? Det säger jag väl inte...


Vad åt du till middag senast?
Pasta med en mustig köttfärsås


Använder du huvtröjor?
Ja, det händer.


Kan du vissla?
Ja, fast hellre än bra (om du frågar maken...)


Vem var den senaste som ringde dig?
Mamma ringde mig igår och önskade gott nytt år.


Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Berg och dalbana.


Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Tror jag säkert.


Vilket riktnummer befinner du dig i?
021


Tittade du på tecknat när du var liten?
O ja


Hur många syskon har du?
En lillebror


Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Rätt stort (knasig fråga..)


Är du blyg inför det motsatta könet?
Kan hända.


Vilken film kan du alla replikerna till?
Alla? Ingen... Men jag kan många av replikerna i Astrid Lindgrens barnfilmer. Favoriter när jag var liten.


Äger du några band t-shirts?
Nej


När flög du senast?
Antingen var det till Venezuela för 2 år sedan på vår bröllopsresa, annars vart det till/från farmor.


Hur många stolar står runt ditt köksbord?
6 st


Läser du för skojs skull?
Är jättedålig på att ta mig tid att läsa, tyvärr...


Pratar du några andra språk?
Engelska, lite tyska och minimalt med spanska.


Diskar du din egen disk?
Vissa saker, annars har vi diskmaskin för det.


Har du gråtit offentligt?
O yes...


Har du en stationär dator eller en laptop?
Hemma använder vi makens jobbdator som är laptop, men använder den som en stationär.


Försöker du alltid att lära dig nya saker?
Inte alltid, men när lusten infinner sig.


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, varför det?


Vill du just nu göra några tatueringar eller piecingar?
Inga fler tatueringar för min del. Jag har två st och det räcker. Däremot vill jag ev. gör ett par hål till i ena örat.


Kan du kasta macka?
Oj, vet inte? Var så länge sen jag provade.


Har du någonsin varit på Jamaica?
Nix.


Vad har du med dig in på bion?
Popcorn och något att dricka.


Vem var din favoritlärare och varför?
Min NO-lärare i högstadiet. Han var alltid schysst och rättvis.


Har du dejtat någon av en annan religion?
Inte vad jag vet?


Vad har du för väder?
Just nu är det så mörkt att jag inte ser, men jag tror det är blött och slaskigt efter snön som fallit idag.


Har du en favoritblogg?
Nej, jag har flera. ;-)


Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Historia, engelska.


Gillar du att flyga?
Det går väl an, men jag undviker gärna landning.


Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Trygghet


När sov du senast på golvet?
Minns ej?


Vilken är din favoritdrink?
G&T


Vilken är din mammas hemstad?
Pass


Vilken är din pappas hemstad?
Pass


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
8-9


Är dina dagar fullbokade och stressade?
Ja, för det mesta.


Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nja... ;-)


Vilken är din favoritfrukt?
Gröna saftiga (ej mjöliga!) äpplen


Hur gammal blir du nästa födelsedag?
33 nu i januari....


Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ibland.


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Jo, det är jag nog.. men det händer att jag slarvar rejält själv också.


Tror du på liv på andra planeter?
Njej...


Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Minns ej?


Tror du att Gud är man eller kvinna?
Varken eller.


Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Både och.


Vad var det senaste du åt?
En chokladbit.


Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Jag vet faktiskt inte och har frågat flera gånger men inte lagt det på minnet.


Gillar du senap?
Ja, Johnnys senap är kanon! Den är liksom sötstark...


Vad säger du till själv när allt känns svårt?
Men för helvete Marie. KOM IGEN NU. Skärp till dig!


Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Nej! Alldeles för höjdrädd för det.


Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Så var det det här med filmer igen då.. och mitt minne...

Katten Gustaf kanske..? ;-P


Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nix.


Tycker du om att krama folk?
Min familj och mina vänner gillar jag att krama om.


Skulle du säga att du är trendig?
Oh no...


Äger du en digitalkamera?
Ja, vi äger en men den används inte ofta.


Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Lisa Nilsson.


Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja, det kan det göra.


Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Så var det det här med minnet igeeeen....


Vad är du allergisk mot?
Hästar, gräs, gråbo, björk, nötter.


Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej.


Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Ingen aning?


Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Den som vill och har tid.

Av grodis - 1 januari 2008 14:11

För varje timme som går så lättar den jämntjocka dimman som jag har mentalt, lite lite grann... Det känns otroligt skönt inombords och faktum är att det är svårt att sätta ord på hur det känns. Bara skönt. Och bra.


Att 2008 är här.

Att ett nytt år är här.

Nytt hopp.


Kan inte skriva det nog många gånger känner jag.


Nytt år.

Nytt hopp.


Ä n t l i g e n.


Först nu förstår jag hur pissigt jag mått under november och december. Hur tungrott det verkligen har varit rent psykiskt. Men jag har fixat det. Mer eller mindre bra vissa dagar...


Jag har gråtit.

Skrikit.

Förbannat.

Skrivit.

Pratat.

Gråtit lite till.

Sovit.

Skrivit mer.


Idag är det 1 januari 2008. Nyårsdagen.

Vädret bjuder på snöblask och grå himmel. Det snöar, trots att det är +1 grad ute. Vi tar det lugnt idag. Tittar på TV. Pappa är kvar här sedan igår och han och maken tittar just nu på Classic Car ... något rallyprogram tydligen. Verkar poppis iallafall, för det skrattas en hel del.


Jag mår bra idag.

Vi var hemma hos svärfar och M, tillsammans med min pappa, makens bror och flickvän. Maken lagade middagen för oss alla tillsammans med M och de började redan tidig e.m Pappa och jag dök upp vid 17.30 och då blev det först fördrink och lite småsnack innan förrätten serverades; Tigerräkor som varit marinerade i olivolja, ingefära, chili & vitlök. Till det kräftstjärtssoppa i ett litet glas. Mums!

Varmrätten var smördegsinbakad oxfilé med mandelpotatispuré och varm sallad innehållande savoykål, knaperstekt rökt karré & kantareller och karl johan svamp. Till det en helt underbar rödvinssås!

Efterrätten hade jag gjort, ljumma browniemuffins, och till det serverades M´s hemmagjorda vaniljglass tillsammans med både smultron, blåbär, björnbär och hallon.


Vi åt, drack och spelade två sällskapsspel ("På Spåret" och "Malarky") och tiden fram till midnatt gick för fort enligt mig, för jag hann knappt få på mig kängorna i tid innan tolvslaget. Så det blev lite knas där för mig rent mentalt, för jag hade gärna tagit det lugnt och stått och bara tittat ut över vattnet och alla fyrverkerier och insupit stunden. Nu blev det lite "hallaballooo" och det blev kramkalas och skålande i champagne och jag kände mig lite överrumplad. Så kan det gå! ;-)


Hoppas ni alla hade en finfin nyårsafton på ert håll och får en fin start på det nya året!


Tack för att ni är med mig.

Av grodis - 1 januari 2008 02:49

Fasen vad skönt.


Januari är här.

2008 är här.


Nytt år.

Ny energi.


Nytt hopp.

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards