Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 3 januari 2008

Av grodis - 3 januari 2008 22:00

Så var då första arbetsdagen för detta år avklarad.

Det gick rätt OK att gå upp imorse, men vid 10-tiden blev jag plötsligt sååå trött och var tvungen att hälla i mig en dubbel espresso (till..) för att vakna till liv. Det har gått rätt bra, men det känns fortfarande jobbigt och jag tackar er för alla kloka och tänkvärda kommentarer. Tro mig, jag har saker och ting i huvudet som vändes och vrides på, stöts och blöts... Dock kan jag inte blogga om det, tyvärr...


När jag kom tillbaka från lunchen och kollade mobilen såg jag att de ringt från Itrim. Jag behövde inte fundera särskilt länge innan jag förstod varför - EFTERLYSNING! Jag har trots allt inte tränat sedan innan jul. Så nu står träningsväskan packad igen och imorgon är det jag som återupptar min lunchträning. Tycker det är hur bra som helst att de ringer och efterlyser en när man inte varit där på ett par veckor, även om jag just idag inte hörde telefonen, förstod jag att det var det som var deras ärende. Snart är det dessutom februari och dags att ge mig in i Itrims Viktminskningsfas på riktigt! Mer om det framöver.


Ikväll har jag och maken haft besök av Soff med make och deras underbara voffsing Harry. Vi har ätit enkelt men gott, druckit lite vitt vin (ehum, ja en torsdag...) och tagit en promenad. Pratat och myst tillsammans. Alltid lika mysigt att ses och det var ett tag sen så vi hade en hel del att prata om...


Nu ska jag softa en stund, sen är det dags för sängen och försöka somna i bättre tid än igår. Det är en konst att vända tillbaka dygnet till vardag igen efter ledighet. Men imorgon är det ju fredag och sen en skön helg att se fram emot igen!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards