Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 7 januari 2008

Av grodis - 7 januari 2008 22:36

Måndag kväll. Snart dags att gå och sova. Försöka sova iallafall...

Dagen på jobbet har varit rätt lugn, skönt med en sån start på veckan för en gångs skull.

Letade nya vårgardiner till köket på lunchen och hittade 3 olika varianter på Åhléns, men kunde inte bestämma mig för vilken av dem vi skulle ha, så det blir till att fundera lite till...


Sen vi kom hem ikväll har jag målat lister, karmar och fönster, en sista strykning (hoppas jag!) och sen ska de upp! Golvsocklarna har maken redan sågat till och förberett så de ska "bara" vara att skjuta på plats med spikpistolen. Små, små steg och i helgen räknar jag med att jag ska få pyssla klart allt när maken är iväg på jakt på lördagen. Spännande med jakt och det ska jagas rådjur och vildsvin! Hoppas, hoppas maken får skjuta sitt första djur! *håller tummarna*


När jag kom hem idag hade jag fått ett jättefint kort av en kär vän. Ett kort hon egenhändigt gjort och det var så fint, och budskapet var från hjärtat... från hennes hjärta direkt till mitt. Tack älskade gums!

Hann med ett jättemysigt samtal ikväll också och ibland är jag extra tacksam för att internet och bloggar finns, för det är så vi hittat varandra. Vi är så lika varandra i mångt och mycket, och förstår varandra på ett sätt som kan vara svårt att förklara för andra. Det bara ÄR så liksom... :-)


Maken och jag har nyss myst i vår "cigarr- och whiskyhörna". (Och nej, vi röker INTE cigarr inomhus..men det låter ju fint. ;-)) Det är en del av vardagsrummet där det står två fåtöljer vid ett litet bord. En rund ryamatta framför och en liten lampa på bordet. Tanken framöver är att jag ska klä om dessa fåtöljer och inreda den hörnan lite mer "cosy"... med varma färger.. i lite orientalisk stil, tänkte jag. Men först och främst ska vi få klart vårt sovrum, så vi kan ladda energi i lugn och ro.


Tack för alla fina och tänkvärda kommentarer, kära vänner!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards