Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 10 januari 2008

Av grodis - 10 januari 2008 21:13

Det är toppen att gå iväg och träna på lunchen!

Det är inte mycket folk. Det är bara att byta om på toan på jobbet, på med jacka och skor, upp med träningsväskan på axeln, ut från jobbet, gå runt 2 hörn... framme!

Dra kortet i läsaren för att registrera att man är där. Ner en trappa till omklädningsrummet för att ta av sig jacka och skor. På med träningsskorna och sen... köra järnet de 3 varven som räknas som ett träningspass hos Itrim och det tar ganska precis 30 minuter!

När jag är färdig så stretchar jag i ca 5 minuter innan det väntas en skön och sval dusch. På med kläderna igen, in på Hemköp och äter en sportsallad vid datorn. Allt avklarat inom min timmeslånga lunch, perfekt!


Bra träning. NÄR den blir av...

Nu har jag bestämt mig (igen...) för att jag SKA gå iväg minst 2 ggr/veckan. Gärna tre gånger, men två är heeeelt OK. Måste ju ändå ta i akt att jag varit/är en soffpotatis och att 2 ggr/vecka är 200% förbättring!

Det är ju SÅ jäkla skönt när jag är klar! När jag står där och flåsar och eftersvettas när jag stretchar... För att inte tala om duschen. Känslan inombords när jag känner mig NÖJD med min prestation, den är bara BÄST! Det är DET som jag måste ta fram när jag inte orkar gå iväg. Fokusera på den innerligt sköna känslan E F T E R Å T.


Och att jag är värd detta.

Jag är VÄRD att må bra.

Men...! Att det är MITT eget ansvar att ta tag i detta.


Idag skrev jag äntligen in mig för Hälsoanalysen, dvs invägning och mätning m. m. Jag ska även tillsammans med Itrims hälsovägledare prata om mina matvanor och annat. Den 24 januari är det dags.

Den 22 januari, två dagar innan, ska jag träffa viktminskningsgruppen.

Och... den 31 januari är det dags...

Då går nämligen startskottet för 10 veckor på REN kur med Itrim!


Jag minns hur jag mådde med Prenet förra våren. Det var iofs inte ren kur, utan 2 mål pulver och 1 mål mat per dag. Det ledde till en viktminskning på 11 kg på 12 veckor. När jag läser tillbaka ser jag hur pigg jag var och hur bra jag mådde... Jag vet ju att jag KAN! Visst, dag 3 brukar inte vara att leka med, men nu VET jag. Dessutom får jag faktiskt dricka svart kaffe och rent thé och det kommer rädda mig i många situationer. Förra gången fick jag f r u k t a n s v ä r d huvudvärk pga kaffeabstinens, och det helt i onödan, då jag senare fick reda på att jag visst fick fortsätta dricka kaffe, men i måttliga mängder förstås. I dagens läge dricker jag ca 3-4 koppar/dag och det kommer jag fortsätta med. Kaffe är mitt livselixir! ;-)


Jag orkar inte att räkna points och gå ner och upp och ner med Viktväktarna. Är så less på futtiga minus på några hekton hit och dit... Nu ska det gå snabbt OCH jag ska sedan lära mig att äta rätt, vad som är rätt för MIG och min kropp. Det ska bli oerhört spännande och jag behöver verkligen det stöd och pepp man får både i grupp OCH av Itrims hälsovägledare. Detta är inte bara 10 veckor det handlar om, utan 1 år. Sen är det frivillig uppföljning på 1 år till. Det känns helt rätt för mig detta och som jag skrivit förut, är Itrim som att "komma hem". Det är ett jättemysigt och trevligt ställe med många glada, peppande och härliga människor, precis vad jag behöver!  En helt ny livsstil!

Jag träffar varje gång nya tjejer i omklädningsrummet och det är lätt att börja prata med dem. Jag är lite fräck och frågar om de "bara" är motionskunder hos Itrim eller om de också är/varit viktminskningskund. Ofta svara de att de gått viktminskningskursen också och att det inte varit några problem att genomgå dessa 10 veckor på ren kur. Fantastiskt! Jag har nog pratat med ca 10 tjejer och alla säger samma sak. Och det mest otroliga av allt är att alla förlorat mellan 17-22 kg under dessa veckor!


Wow...


Jag VILL också. Jag KAN också. Jag SKA också!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards