Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 20 januari 2008

Av grodis - 20 januari 2008 12:17

Vaknade av att solen sken utanför fönstret. Solen.

Knappt så man minns hur den ser ut efter denna mörka och trista november, december och januari...

Jag har inte sovit något bra alls. Katten har varit allmänt dryg och det känns som om jag bara legat och vändit och vridit mig i sängen. Jag som behöver sömnen så väl...


Maken ringde för någon timme sen och ville ha hämtning vid 14-tiden, så det ska jag göra iallafall. Annars vet jag inte vad och OM det händer så mycket idag. Känner mig så slut... Men ett par tvättmaskiner ska väl tvättas och hängas iallafall. Kanske det blir lite slipning och ommålning (för 7011:e gången...) av listerna och foderna. Gud så innerligt trött jag är på dem... och att det aldrig blir bra... Nu är det färgen som inte blev bra. Taket är nämligen vitt med en gråton i och listerna är antikvita. Det ser inte alls bra ut och ser alltså skitigt ut istället för att det är vitt och fräscht. Nu har vi iallafall fått rätt färg av målaren som målade taket, så nu ska det bli rätt! *lika bra att säga peppar peppar*


Något som vi slipper göra själva i år är iallafall att klippa bort alla vattskott från äppelträden! Grannen har fixat en kille som hjälper oss med det, och han ringde nyss på dörren och frågade om det var OK om han gjorde det idag i o m att det är så fint väder. Såklart det är. Skönt att få det gjort.


Nu en dusch, sen ska jag försöka hinna med att hälsa på pappa en snabbis innan maken ska hämtas upp på stationen.


Ha en fin söndag!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards