Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 21 januari 2008

Av grodis - 21 januari 2008 14:19

Inne igen efter att ha vistats i trädgården i närmare 2 h och kratt ihop alla pinnar, grenar och löv. Puh..! Det var MYCKET.

Vi hade ju en kille här igår som beskar våra 3 äppelträd + ansade ur vårt stora, fina hagtornsträd. Blev så fint! Men.. mycket grenar som sagt. Nu har jag iallafall tagit hand om det och nu sitter jag här och eftersvettas med rosiga kinder.


Det var dagens friska luft.


Måste försöka ta mig ut i friska luften, varje dag. Göra någonting. Gå en promenad. Pyssla i trädgården ... vad som helst, bara jag kommer UT. Det är lätt att bli sittandes/liggandes inomhus när man inte mår bra... Innan jag gick ut satte jag mig ner och skrev ett mail till vår handläggare på BFA, försökte förklara utifrån vår situation. Gick sen ut och gjorde av med mer frustration på dessa pinnar och grenar... och nu när jag kom in så hade jag fått ett lååååååååååååångt svar av henne. Jag har läst igenom och svarat igen. Jag tänker inte skriva här vad vår konversation går ut på, det känns för privat. Allt skriver jag inte om... Jag kan väl ändå säga att det känns något bättre och att jag förstod att det är som det är, det är (precis som jag misstänkte) inte mycket vi kan göra mer än att "gilla läget" och vänta...


Nu blir det lite sen lunch i form av en Kelda tomatsoppa och lite fetaosttärningar i. Enkelt och gott.

Av grodis - 21 januari 2008 11:46

Idag är det exakt 5 månader sedan våra papper lämnade Sverige för Bolivia. Så visst, det rullar på helt klart. Men oj vad denna väntan och längtan vore så mycket enklare att hantera om man visste säkert att man skulle få vänta i 1,5 år och inte gå runt som nu, och inte veta om telefonen ringer idag eller om en vecka.. Ja, jag vet att jag skrivit om detta förut, men det ÄR så min hjärna tänker just nu. Det är väl det lilla den behagar tänka...


När jag sitter och bloggar om detta ringer telefonen och det är min kära vän Soff. Vi pratar lite, sen frågar hon mig plötsligt om jag sett att det kommit Barnbesked från Bolivia IGEN!?

"Näe!?" säger jag förvånat och tittar.

Det är rätt stad, men "fel" domstol igen... Nr 2 IGEN... Gaaaah!!! Så jävla frustrerande. Visst, det är superkul att det kommit TRE barnbesked från Bolivia på bara lite drygt en vecka, men det är superfrustrerande att se att det inte alls rör den domstol vi står i utan de som är i nr 2 har fått 2 av 2 möljliga... *suckar* I e.m är det jag som kontaktar Christina på BFA....


Idag är första dagen på min sjukskrivning. Jag har haft 3 nätter i rad som jag sovit pissdåligt på och det gör mig frustrerad! Visst, jag borde inte stressa upp mig över det för nu KAN jag ju lägga mig en stund och vila mitt på dagen om jag vill, men det är ändå frustrerande att inte kunna sova när maken & katten gör det. Iofs har även katten haft dåliga nätter på sistone och sprungit runt en hel del och busat... Är det fullmåne på G månntro?

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards