Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 21 januari 2008

5 månader!

Av grodis - 21 januari 2008 11:46

Idag är det exakt 5 månader sedan våra papper lämnade Sverige för Bolivia. Så visst, det rullar på helt klart. Men oj vad denna väntan och längtan vore så mycket enklare att hantera om man visste säkert att man skulle få vänta i 1,5 år och inte gå runt som nu, och inte veta om telefonen ringer idag eller om en vecka.. Ja, jag vet att jag skrivit om detta förut, men det ÄR så min hjärna tänker just nu. Det är väl det lilla den behagar tänka...


När jag sitter och bloggar om detta ringer telefonen och det är min kära vän Soff. Vi pratar lite, sen frågar hon mig plötsligt om jag sett att det kommit Barnbesked från Bolivia IGEN!?

"Näe!?" säger jag förvånat och tittar.

Det är rätt stad, men "fel" domstol igen... Nr 2 IGEN... Gaaaah!!! Så jävla frustrerande. Visst, det är superkul att det kommit TRE barnbesked från Bolivia på bara lite drygt en vecka, men det är superfrustrerande att se att det inte alls rör den domstol vi står i utan de som är i nr 2 har fått 2 av 2 möljliga... *suckar* I e.m är det jag som kontaktar Christina på BFA....


Idag är första dagen på min sjukskrivning. Jag har haft 3 nätter i rad som jag sovit pissdåligt på och det gör mig frustrerad! Visst, jag borde inte stressa upp mig över det för nu KAN jag ju lägga mig en stund och vila mitt på dagen om jag vill, men det är ändå frustrerande att inte kunna sova när maken & katten gör det. Iofs har även katten haft dåliga nätter på sistone och sprungit runt en hel del och busat... Är det fullmåne på G månntro?

 
 
Miniu

Miniu

21 januari 2008 12:15

Hej!
Tror bestämt att det är fullmåne!

När det gäller sömnen vill jag ge dig ett tips, se till att ha "aktiv vila" på dagen, dvs sådant som är avkopplande men ändå inte sömn. Läsa, titta på film osv. Detta gör att nätternas sömn blir bättre, om du inte är inne i en period då du har stora sömnproblem. Jag sov 3 veckor på raken när jag blev sjuk, obehagligt!

Sköt om dig, tänker ofta på dig!
Kramar från Norr!

http://miniu.bloggagratis.se

 
Tess

Tess

21 januari 2008 13:20

Det är nog inte konstigt att sömnen blir lite lidande. Du har nog mycket som snurrar uppe i huvudet. Satsa istället på att ta dagen precis som det kommer. Förhoppnings lugnar det ner sig i huvudet om ett tag och då kommer sömnen också. KRAM.

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Klara

21 januari 2008 13:21

Måste bara fråga, om du inte är hemma när du får ditt barnbesked, går det till någon annan då eller? För det är ju hemskt om man måste vara hemma och passa telefon osv hela tiden och inte kunna resa bort eller göra andra aktiviteter. Att behöva känns sig så bunden kan ju aldrig vara bra.

 
Ingen bild

Grodis

21 januari 2008 14:28

Miniu>>Tack goa du! Jag har nu varit ute i 2 h i friska luften och donat i trädgården, så skönt! Ikväll bär det av mot Arlanda.. men jag skriver mer om det imorgon... kommer iallafall komma hem efter midnatt igen... Tack för omtanken! Och tack för bekräftelse ang. fullmånen.. då är jag inte förvånad, för jag har svårt att sova varje månad den är på G... KRAM

Tess>>Säkert både därför och pga fullmånen... Tack goa du för omtanken, värmer jättemycket!

Klara>>Nej, nej, nej.. det är inte så det går till. Det finns ingen risk att de ringer till "nästa par" på väntelistan om man inte skulle råka svara i telefonen, så det är ingen fara.

 
Tess

Tess

21 januari 2008 14:55

Ahhh ... du är också känslig för fullmånen ... Det hade jag väl kanske kunnat gissa om jag tänkt efter. Fullmånen är min vän :) jag älskar den. Även om den påverkar mig en hel del ...

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Aitra

21 januari 2008 20:11

Läste det Pipeline skrivit om kösystemet i Bolivia och äntligen fattar jag det här med olika domstolar. Så oerhört frustrerande och orättvist! Vem är det som bestämmer vilken domstol som ska ta hand om en adoption? Kan inte de fördela det lite jämnare? Nä, det är förstås inte så det fungerar, men nu ska jag dunderhålla tummarna för att det är dags för er domstol!

/A

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards