Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 22 januari 2008

Grattis älskade Viktor!

Av grodis - 22 januari 2008 12:07

Idag är det Din namnsdag. Älskade prinsen.


Varje år när jag ser ditt namn i almanackan så hugger det till i mammas hjärterot. Brevid ditt namn finns det alltid ett hjärta målat, ett hjärta fyllt av kärlek, sorg och saknad. Min saknad efter dig känns större än någonsin och jag kan inte förstå att det snart är 6 år sedan du föddes.


6 år.


Tänk vad stor kille du skulle varit. Gått på förskola och lärt dig en massa nya och spännande saker. Lärt känna nya kompisar. Kanske du hade fått för dig att du ville lära dig spela hockey, precis som pappa gjorde?


Så innerligt som jag önskar att vi hade fått uppleva allt det där..


...och mycket mycket mer...



Många, många innerliga kramar och pussar till dig, älskade Viktor!


/Mamma

 
 
Pipeline

Pipeline

22 januari 2008 12:36

Du skriver så innerligt och kärleksfullt. Jag blir rörd till tårar.

Måtte Viktors syskon skynda sig hem till er.

http://pipeline.bloggagratis.se

 
Tess

Tess

22 januari 2008 13:11

Stor kram till Viktor. Skickar många tankar till honom idag.

http://www.malika.se

 
Hannah

Hannah

22 januari 2008 13:33

Grattis Viktor på namnsdagen från en, eller ja två, st andra små viktorar.

Hoppas du snart få må bättre och att det går bra med nya gruppen och att det snart lossnar lite i "eran" domstol.

kramar

http://www.come-to-the-dark-side.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

22 januari 2008 13:49

En namnsdags hälsning till en liten kille vid namn Viktor.Min son heter också Victor & jag brukar ofta tänka på eran son, speciellt idag då! Har man samma namn så liksom kommer man ihåg en.
Har följt dej länge, länge & det smärtar mej så mycket när jag läser eran kamp. Jag förstår att din kropp nu säger nej. Har själv varit sjukskriven i ca tre år pga panikångest. Min Victor har hjärtfel & under hela hans uppväxt har jag varit den starka & bara motat bort allt jobbigt. Till slut gick det inte nå mer. Jag brakade rakt ut för stupet...... Det är ju så kroppen fungerar, för eller senare kommer det jobbiga ikapp en. Jag hoppas du får den hjälp du behöver. Jag kan varmt rekommendera kognitiv terapi. Men sen även att du släpper alla måsten & bara är hemma. Inte diska, tvätta, städa mm. Bara vila, vila. Tom. en promenad kan kännas som ett måste ibland, så var det för mej.
Jag hoppas nu att du får hjälp & att eran Viktor snart, snart får bli storebror!!
Många kramar Helena i Luleå

 
Johanna

Johanna

22 januari 2008 15:38

Viktor och alla andra busiga änglabarn har säkert namnsdagskalas idag :-) Glasstårta och ballonger!!!

Stor kram till er

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

22 januari 2008 16:09

Många himmelsmjuka kramar till Viktor och många kramar till er.

http://ff.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M!

22 januari 2008 16:14

Stor kram!

 
Dockmamman

Dockmamman

22 januari 2008 16:35

Du skriver så mitt hjärta brister, mina tårar rinner ner för kinderna jag grät och höll om min lilla son och tänkte att må detta syskon till er Viktor komma snart så ni får börja att leva igen, tänka på er familj och bara ösa kärlek till varandra.

Du gör det så bra, du är så duktig som verkligen talar om hur det är, du visar hur man ibland måste kämpa och du visar att man kan ha kämpaglöden kvar fast manhar mött den stora sorgen man någonsin kan möta.

Jag har en son som blir 6 i år och jag tänker ofta att det var nära att jag miste han vid födelsen och mina andra barn och min sambo höll på att mista oss båda men vi klarade oss med nöd och näppe, även när mitt 4:e barn föddes hände samma sak men vi klarade oss även då men visst den dagen när deras födelsedag kommer så tänker man många tankar, det första året då grät jag vid deras födelsedag för vad vet jag inte riktigt.

Men jag hoppas att du inte tar illa vid dig för att jag säger att jag är så ledsen för er skull så att jag gråter för er skull.

Kram från mig

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda*

22 januari 2008 18:02

Grattis lilla Viktor

 
Ingen bild

Arletta

22 januari 2008 20:17

Hej Grodisen! Nu sitter jag här och gråter efter att ha läst ditt inlägg. Lille Viktor. Så stor han hade varit nu. Och så mycket smärta ni bär på. Jag vågar inte ens försöka föreställa mig vad ni känner. Stor stor kram till er och ett grattis på namnsdagen till Viktor.

 
Ingen bild

Lillan

22 januari 2008 23:46

Ja, som de andra gråter jag ju förstås. Ännu mer när jag ju ser min egen lille kille, som visserligen är året yngre, men det blir ju så verkligt och så smärtsamt. Bara tanken gör ju ont, ont, ont och jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att kliva in i era hjärtan för ens en timma... Det finns ta mig sjutton inte ett tröstande ord jag kan komma på när du skriver om Viktor - känner mig helt mållös!

kram!

 
Ingen bild

Rebecka

23 januari 2008 14:28

Ja jösses, vad stor han skulle ha varit.. Som vanligt blir det stopp i huvudet när jag försöker skriva nåt tröstande. Men det kanske är just för att inget man skriver kan trösta, inte ens minsta lilla..

Skickar många tankar och styrkekramar!! Och en namnsdagshälsning till Viktor!

KRAMAR till dig Grodan!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards