Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 22 januari 2008

Liten rapport från kvällens möte...

Av grodis - 22 januari 2008 22:08

Vi var ca 10-12 personer på kvällens viktgruppsmöte hos Itrim. Det var hela 4 personer som inte dök upp, lite trist. Hoppas de kommer nästa gång! Medelåldern var runt 40 kan jag tänka och det är även 2 killar med, eller nja.. en "gubbe" och en kille kanske jag ska uttrycka det.. ;-)


Vår hälsovägledare G presenterade sig till att börja med och jag tappade bokstavligen hakan i bordet när hon berättade sin historia hos Itrim. Hon har på 9 månader med Itrim gått ner...... 65 kilo!?!?!! Därefter 3 kg till så hon har alltså gått ner ofattbara 68 kg. Helt makalöst och svårt att föreställa sig. Idag är hon normalviktig och man har svårt att föreställa sig hur stor hon varit. Nästa gång ska vi få se ett "före-kort" på henne, vägandes 144 kg.


En timme gick undan och kändes nästan lite stressig tyvärr. Vi fick presentera oss kort och sen fick vi även skriva ett brev till oss själva(!) som skulle utformas som om vi skrev till oss när vi är ett år i framtiden. Alltså att jag skriver ett brev till mig själv år 2009 innehållandes hur jag då:

- Mår

- Tänker om mig själv

- Det här är jag stolt över

Vår brev lade vi sedan i ett kuvert och slickade igen och vi skrev våra namn på dem innan hon samlade in dem, för att vi sedan ska få dem i januari nästa år! 


Vi pratade också om hur viktigt det är med motivation och en positiv attityd inför det här med viktminskningen.

Idag avslutades med en "Livsstilsanalys" där vi fick rita i en cirkel med olika graderinga hur vår Hälsa, Mat, Mat emotionellt och Motion ser ut idag.

Vi fick också en hemläxa där vi på samma sätt ska fylla i:

- Hur vi sover, vilar, stressar, alkohol/rökning.

- Hur regelbundet vi äter, hur portionerna ser ut, frukt/grönt, fett/socker.

- Hur regelbundet vi motionerar, vardagsmotion, kondition, styrka.

- Hur känslolivet ser ut; Negativa tankar/känslor, småäter, sug/karaktär, socialt ätande.


När jag tänker efter så är jag inte ett dugg förvånad över att jag är så tjock som jag är. Hur jag gått upp alla de 11 kg jag gick ner förra året. Inte ett dugg. Denna gång inser jag hur viktigt det kommer vara att verkligen bearbeta den mentala biten, på djupet!


Nästa vecka är det dags för invägning! *gulp*


Jag tror det kommer bli bra detta och vår hälsovägledare G är bara så skitcool, med ett sånt självförtroende och insikt... med all rätt! Jag är SÅ imponerad. Om hon nu gått ner 68 kg med hjälp av Itrim och sitt eget jävlar anamma, så ska väl jag fixa mina "vad det nu blir-kilon"..?!

 
 
Grynisen

Grynisen

22 januari 2008 22:27

Det lät spännande och intressant de du fick höra idag tycker jag. Detta är något som jag själv skulle vilja testa...

Som vanligt Grodis, håller tummar och tår. Tänker på dig varje dag...

*HEJA HEJA*

Ta hand om dig!!!

Kram Johanna

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ina

Ina

22 januari 2008 22:49

Det ska bli SÅ spännande att följa dig.
Jag TROR på DIG, det vet du!! :o)
Kram

http://inatankar.blogspot.com

 
Ingen bild

Lillan

22 januari 2008 23:31

Ja, nog fasen blir man impad av 68 kg viktminskning. Det är ju vad jag väger på ett ungefär (kan ha gått ner något kg extra under den veckan jag inte fått behålla någon mat direkt - seg magsjuka) och MIG blir man inte av med så lätt!

Lycka till med viktminskningsproceduren! Inte dömt att misslyckas, utan ett bra projekt att ta tag i. Även om det det DIG du ska göra något med så är det en annan del av dig själv... KRAM!

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

23 januari 2008 07:31

Det lät som en bra kväll tycker jag. Jag hoppas att mötena i fortsättningen kommer att kännas lika bra, för jag antar att ni kommer att träffas regelbundet. Eller?

Jag är fortfarande övertygad om att du kommer att klara detta jättebra!

Många kramar

http://ff.bloggagratis.se

 
Åse

Åse

23 januari 2008 09:39

Heja Grodis!! Detta kommer du klara av denna gång. Som jag sagt tidigare, svägerskan går där och har gått ner ca 13 kg på ungefär 1 månad (ren kur).

Lycka till!

http://didriksson.blogg.se

 
Ingen bild

Kalle

23 januari 2008 11:40

Imponerande, men jag är lite tveksam till hur bra det är att gå ner 65 kilo på 9 månader. Man brukar ju säga att 0,5-1 kilo i veckan är en bra takt, men det där är 1,8 kilo i veckan. Men det kanske funkar. Det är ju ofta så att det går ruskigt fort i början, men planar ut mot slutet. Själv har jag satt som mål att komma under 100 till nästa nyår, det blir ca 0,3 kilo i veckan. Men jag måste nog framförallt börja röra på mig mer för att det ska lyckas. *skäms*

 
Ingen bild

Åsa med Klara och Lilly

23 januari 2008 12:56

Häftigt, vilken viktresa hon har gjort!
Känner på mig att detkommer att funka för dig nu, du verkar ha bestämt dig!

Spännande det här :-)
Normalviktig i sommar då, heja Grodan!

Kram Åsa

 
Ingen bild

Malin

24 januari 2008 00:22

Låter jättespännande. Helt otroligt att man kan gå ner så mycket på så kort tid. Men å andra sidan har man så mycket att gå ner så är det nog positivt om man ser snabba resultat för att inte tröttna.
Har tidigare läst om Itrim och varit lite sugen på att testa det men dragit mig för det då jag uppfattat det som väldigt dyrt. Hur mycket kostar det, dels att bara gå dit på alla träffar och motionspass och vad kostar måltidsersättningarna?
I och för sig ska man väl inte värdesätta sin hälsa i pengar för fungerar det så är det ju helt klart värt det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards