Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 23 januari 2008

Jag - en sjusovare...

Av grodis - 23 januari 2008 12:59

Sömnen på nätterna är det fortfarande sisådär med. Men på mornarna, inga problem! Idag vaknade jag ... 11.40? Halva dagen åt skogen... *suckar lite*


SMS:ade till en vän som varit snäll och både ringt(?!) och sms:at om att jag var välkommen dit på lunch, att jag nyss vaknat och tackade för inbjudan men tyvärr inte kunde komma. Jag ska hem till mormor och morfar på e.m och äta mormors rotmos med fläsklägg och köttkorv *mums* och i och med det sena uppvaknandet kändes det som om det skulle bli lite för tätt på given med matintagen. Men tack snälla E (och E) för era erbjudanden!


Idag kändes det kyligt när jag var ut och hämtade posten. Kikade nyss på termometern och mycket riktigt, -2,6 grader. Tänk om det kunde komma lite SNÖ också. Jag fyller snart år och det är inte många födelsedagar som jag firat utan snö, så jag hoppas att det ska komma lite snart. Man är ju inte vinterbarn för inte...


Maken är i hufvudstaden på kurs hela veckan, men pendlar, så det blir tidiga mornar och sena kvällar för hans del. Dock verkar han tycka det är roligt så det verkar inte gå någon större nöd på honom. Gläds för hans skull. Nya arbetsuppgifter och ny avdelning kan ge en ny fräsch arbetsglöd. Det skulle jag också behöva.... men jag har inte hört något ang. det ÄN.... *trist*


Tack för alla peppande svar ang. min kommande Viktresa hos Itrim!

Visst är det säkert så att 68 kg på så kort tid inte är så nyttigt, men faktum är ju att hon hållt vikten i drygt 1 år nu. Dock har ju allt sin baksida och det berättade hon även om igår - överskottshud. Det har hon dock tagit hand om till viss del redan, och en till operation följer.

Dock tror jag inte att just det kommer bli problem för min del. Inte så det kommer behövas någon operation iallafall. Sen gäller det ju som alltid, att röra på sig. Träna. Dricka vatten så huden får fukt. Vara extra noga med att smörja in sig. Osv. osv. Det där med vatten ja... det är SÅ svårt för mig. Och när jag börjar med rena kuren så MÅSTE jag ha i mig 2-3 liter vatten/dag. No pardon! 


Det var förresten någon som undrade vem som bekostar detta med Itrim och jag gör det själv eller någon annan? Det är förstås JAG själv som bekostar detta. Dock har vi en friskvårdspeng om 1.000 kr/år via jobbet som iallafall räcker till nästan 3 månaders träning hos dem, så det tänkte jag absolut utnyttja. Och visst, Itrim ÄR dyrt. Men jag anser mig också vara VÄRD det. Bara jag får hitta min grej och må bra i det jag gör och så småningom även i min kropp, så är det värt det, många gånger om! 

 
 
Ingen bild

Linda*

23 januari 2008 14:16

Klart att du är värd det :)
Angående vattenintaget, jag har oxå svårt med det, på mig beror det på att jag får kväljningar av rent vatten. Vet inte varför men jag brukar hälla i lite citron eller äppleskivor och då funkar det bättre :)

 
Miniu

Miniu

23 januari 2008 15:13

Jag har ju glömt att kommentera ju, men jag önskar dig det största lycka till man kan!

Å du, bekymra dig inte över sömnen, din kropp behöver förmodligen sova mycket. Sömn är läkande.

Kram från ett kallt Norr där vi idag har minus tio grader!

http://miniu.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Super-Anka

23 januari 2008 15:16

Angående vatten - är det lättare för dig att dricka kolsyrat vatten? Jag fick en Soda Stream i present i somras och det känns så gott och lyxigt att dricka obegränsat med bubbelvatten! Du kanske till och med kan blanda shakepulver (om det nu ingår sånt i kuren) med bubbelvatten när det ska vara extra festligt!

Jag hoppas så för din skull att det här kommer att funka, och att du kan få ett sunt förhållande till mat - mat är min stora passion och jag älskar att laga god och (oftast) nyttig mat. Jag hoppas att du också kan komma dit.

För övrigt gick jag och min man ner fem kilo var helt av sig själv när vi fick hem vår kille från Korea - mycket vagnpromenader, ingen tid för drinkar eller restaurangbesök och knappt tid att äta alls - plötsligt märkte vi att kläderna började hänga utan att vi fattade hur det gått till. Hoppas du också får uppleva det, SNART!

Kram från Annika, gammal tjuvläsare från SABG

 
Ingen bild

C

23 januari 2008 15:16

Ang att Itrim kostar så mycket, jag läste om en tjej i tidningen som gått ner en massa med Itrims metod, hon kommenterade att det var så dyrt med att säga att det var en livförsäkring för hennes del och visst har hon rätt!

 
mamman

mamman

24 januari 2008 11:16

Lycka till med Itrim, själv har jag ingen erfarenhet utav detta men din glädje över detta hjälper dig säkert att må bättre.

Bubbel vatten ska väl inte vara så bra, bättre råd kan du nog få av din vän soff som har fått goda råd av Anna Skipper.

Vatten är gott tycker jag men jag lyckas inte med 2-3 liter om dagen, min mage spricker då.

http://babyonskan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards