Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 24 januari 2008

Tänkte skriva något helt annat...

Av grodis - 24 januari 2008 10:54

...men när jag får anonyma inlägg som detta:


"Måste bara fråga hur mår din man av detta med att ni får vänta så länge på "liten"? För du verkar må jättedåligt. Eller kan han fokusera sig på annat fram till ni får beskedet.

Hur kommer du att må när du får "liten" med tanke på att du mår som du gör och har gjort hittills. Är det bara väntan på liten verkligen som gör att du mår så här som du gör?"


... så blir jag stött. Ledsen.

Varför är det så intressant att veta hur min man mår av detta!? Jag väljer väl själv vad JAG vill skriva om i MIN blogg?? Han har dessutom bett mig att inte skriva något känsligt om honom och det förstår och respekterar jag verkligen, för jag skulle inte vilja att han i sin tur satt och bloggade om mig och mitt mående.

Sen att bli ifrågasatt på jag kommer må när Liten kommer, med tanke på att jag "mår som jag gör och hittills gjort" - det är bara droppen.

"Är det verkligen bara väntan på Liten som gör att du mår så här som du gör?" skriver du, din fega anonyma människa.


NEJ!!!

OCH det skrev jag senast om igår också. OCH att jag INTE vill blogga om det.

Jag varken VILL eller KAN blogga om ALLT!


Detta var för mycket. Jag orkar inte med sånt här nu. Jag orkar bara inte höra sånt här sk-t som att jag inte kommer kunna ta hand om Liten när h*n nu kommer osv. Detta var det SISTA jag behövde höra från en anonym feg sak; att bli ifrågasatt om jag verkligen orkar att bli mamma.


Fy fan.


 
 
Ingen bild

PN

24 januari 2008 11:21

Ja du, vännen, det verkar finnas alla sorts out there. Du kommer visst att bli världens bästa mamma. För att citera min läkare 'det är ingen fara, det är ju barnlösheten som gjort att du är där du är'.

Men människor som aldrig varit i detta kan aldrig fatta hur j---la tungt det är, därför försöker de hitta andra anledningar.

Ödlsa inte energi på puckokommetarar, KRAM

 
Åsa

Åsa

24 januari 2008 11:30

Hej Grodan!

Jag är en av de där som har följt dig länge (via AFF) men aldrig kommenterat men känner att jag måste göra det nu. Du kommer att bli en utomordentlig mamma - du ÄR redan det! Att du tänker och reflekterar och funderar över varför du mår dåligt och att du vågar ta itu med det är bara ett av alla tecken på att du kommer att lyckas. Låt den där tråkiga kommentaren rinna av dig, du vet innerst inne att den inte var riktad till dig utan var ett utslag av någons tråkiga liv och trista morgon! Låt inte den där personen få förstöra för dig!

Och våga stå på dig hos läkaren imorgon. Våga släppa det dåliga samvetet och visa dig svag, släpp fasaderna och du ska se att du får all hjälp du behöver.

*jättekram*

http://www.facebook.com/profile.php?id=702751253

 
Ingen bild

Helena

24 januari 2008 11:36

Onödigt, att överhuvudtaget ställa en sån fråga. Håller med föregårnde talare, lägg inte din lilla energi på det.Precis det människa ville, att du skulle må ännu sämre.
Jag har gått in in väggen, mått jättedåligt. Men inte var jag väl en sämre mamma för det.
Du stoppade i tid, du tar hand om dej, du såg problemet. Det om nåt gör dej till en starkare människa!!! Och bara för du nu är sjukskriven så kommer du ändå bli en jättebra mamma!!!! Många många kramar

 
Grynisen

Grynisen

24 januari 2008 11:38

Visst blir man mållös, ledsen och förbannad. Precis som du säger så skriver du ju precis om det som du vill dela med dig av. Bloggen är ju ett ventialtionshål. Där är det du som bestämmer...

Även jag skriver i min blogg om de saker som jag tycker är ok att dela med mig av, varken mer eller mindre...

En del människor tror nog att de känner personen de läser om i bloggen, just för att de tror att i bloggen skriver man om allt...

Låt inte denna anonyma person förstöra din dag.

Vi alla vet att du kommer bli en fantastisk människa med så mycket kärlek och värme... det finns inga tvivel om den saken!!!

Största kramen till dig från mig

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

CE

24 januari 2008 11:59

Hej, jag har inte skrivit några kommentarer på din blogg tidigare, men läst ibland. Jag reagerade också väldigt starkt på vad denna någon skrivit till dig. Grymt och helt utan hänsyn till andra människors känslor. Det är inte så enkelt att ignorera sånt, men det är nog ändå den bästa lösningen - att strunta i det och se framåt.

Jag önskar dig lycka till och att du snart mår bättre. Jag håller också tummarna för att det går bra med dina Itrim-aktiviteter. Jag vet hur det är, har själv varit där....

Kramar...

 
Ingen bild

Mickis

24 januari 2008 11:59

Jadu, tyvärr finns det alltid dom som inte kan låta bli dom där sårande kommentarerna....tråkigt =( Hoppas du snart kan låta det rinna av dig och fokusera på att må bättre igen.
Du och Jonas kommer bli dom bästa föräldrarna och det barn som får flytta till er kommer att få ett underbart hem!!!! *vet*
Ha en skön torsdag.
Kram Mickis

 
Ingen bild

Saga

24 januari 2008 12:01

Jag håller med om att det inte är så hänsynsfullt formulerat. Men försök att inte läsa så mycket mellan raderna heller. Den anonyma skribenten ifrågasätter ju inte dig som mamma. Det kan ju vara skrivet av omtanke. Typ, ta hand om dig själv nu så att du mår bättre på alla plan när ert barn äntligen kommer. Men jag är likadan när jag har det jobbigt, då tolkar jag allt på det mest negativa sättet. Kom ihåg att vi går mot ljusare tider vare dag nu, och att barnbeskedet närmar sig! Ta hand om dig! Det är många som bryr sig om dig, både IRL och här på nätet.
Varma kramar från Saga

 
Ingen bild

Cat

24 januari 2008 12:10

Strunta helt i sådana korkade kommentarer för den personen har helt klart varken empati el ens varit i närheten av vart du är nu!
Inte förrän man själv har gått 1 mil i dina/våra skor kan man öht säga ngt likn.

Sedan kommer du bli världens bästa mamma för du är redan världens bästa mamma och du kommer snart få visa det ännu mer.

Ödsla inte din energi på detta utan tänk på alla oss andra som stöttar dig i vått och torrt.
Just nu har du det övermänskligt jobbigt och jag förstår att en sådan kommentar stjälper dig över kanten ;O(

Du behöver vila och ta hand om dig själv nu och som sagt när Liten kommer hem, så kommer så mycket lösa sig automatiskt och det som ev fortf finns kvar kommer du orka med på helt andra villkor än nu.
För nu är du trött i hjärtat, trött i själen, trött i kroppen och trött på att gråta....helt enkelt trött och tom.

Massor av kramar

 
Ingen bild

Linda *

24 januari 2008 12:11

Suck vilken trisst kommentar, människan vet inte vad h*n kacklar om. Jag e 100% säker på att du kommer bli världens bästa mamma och hoppas att din väg mot välmående blir kort.
Hundratusen kramar

 
Ingen bild

C

24 januari 2008 12:35

Jag blir både arg och ledsen när jag läser detta. Ibland undrar man vilken värld vissa lever i. Du kommer att bli/är en underbar mamma och tiden innan liten kommer, kommer du att klara! Jag känner inte dig men har följt din blogg ett tag, många stora, värmande och tröstande kramar! Jag håller alla tummar jag har att det börjar röra sig i den domstolen ni finns med i. Det är f-n er tur nu! :-)
Jag är så otroligt imponerad av dig, bara så du vet!

 
BeaTris

BeaTris

24 januari 2008 12:37

Är säker på att du kommer orka ta hand om Liten när det är dags. Du kommer bli en fin Mamma. Jag kan inte sätta mig in i hur du mår, men jag skulle aldrig ifrågasätt det du väljer att skriva om i Bloggen, det är dina känslor, ditt sätt att bearbeta & det har ingen med att göra. Du har så mycket fina vänner & stöd här så försök att inte lägga ner din energi på dom som inte vågar stå för vem dom är. Ta den till att må bra igen.

*Kram*

http://beatris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsapåsa

24 januari 2008 12:43

Nej, varför skulle du vara en sämre mamma än någon annan? Tänka vad många föräldrar som mår skitdåligt, inte betyder väl det att de måste vara dåliga föräldrar för det?

O varför ska du skriva om hur din man mår? Nej det har verkligen ingen med att göra.

Jag tror att erat barn kommer att bli världens lyckligaste som kommer att få så fina föräldrar som er!

Stor kram till dig!

 
Tess

Tess

24 januari 2008 12:45

Du har så rätt, det är verkligen din sak. Alltihopa detta, vad du väljer att skriva eller inte skriva. Jag ser det som min uppgift att visa dig att jag stöttar dig i allt, ofta utan att veta vad det egentligen handlar om.

Vi är så många som finns här för dig, på alla sätt, när som helst, hur då än mår och varför du mår som du gör är inte huvudsaken. Det är att se till att du blir bättre och att stötta dig i din resa.

Sen tänker jag på din man ibland jag också, men hade han velat dela med sig av hur han mår hade han nog haft en blogg han också. Därför hoppas jag att han känner lite stöd i att vi är så många som finns här för dig och då automatiskt också för honom.

STOR kram vännen. ALLA mina tankar går till dig idag.

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Magdalena

24 januari 2008 12:50

Bry dig inte om inlägg som det där. Det svider att läsa, men är skrivet av någon som inget vet. Lägg din energi på att må bättre, skriv om det du vill o kan utan att bry dig om andra. Det är trots allt din blogg, dina ord o du som bestämmer. Du är ju redan en bra mamma till Viktor så varför skulle du inte bli det till nästa liten?

Kramar i massor

 
Pipeline

Pipeline

24 januari 2008 12:54

Vilken liten proffstyckare du fått på halsen! Det är så lätt att sitta på sin kammare och slänga ur sig sådana kommentarer, gömda i något slags försonlig och välment ton.

Personer som väljer att kommentera anonymt har sällan rent mjöl i påsen. Även på nätet hör det till god ton att hälsa innan man blir personlig. Förstår inte varför alla människor tror att internet är en tummelplats för att visa sina allra fulaste trynen. Under anonym flagg.

http://pipeline.bloggagratis.se

 
Åse

Åse

24 januari 2008 13:21

Vad ledsen jag blir för din skull att det finns anonyma som kläcker ur sig något dylikt! Det är så lätt med "påhopp" på internet då man slipper konfronteras med sina åsikter...

Säger som PN, ödsla inte energi på den typen av kommentarer! Du SKA klara av detta och du KOMMER att klara av det.

Kram
Åse

http://didriksson.blogg.se

 
Sarah

Sarah

24 januari 2008 14:32

Nu vet jag inte vem som skrivit det där, men jag läser det inte fullt så svart som du gör vännen. Det kanske är någon som helt enkelt bara frågar av intresse och omtanke? Du är väldigt öppen med hur du har det, hur du mår och vad du går igenom, en följdfråga som gäller din respektive är inte helt ute i det blå. Även om man kanske ska beakta att detta är DIN blogg och att du inte kan svara åt honom.
Och läs den anonymes inlägg igen, den anonyme påstår inte att du INTE skulle klara av att ta hand om Liten. Det STÅR inte så vännen..
Men jag vet, allt BLIR jobbigare när man mår dåligt, man ser allt i svart. Men försök att låta det rinna av dig.
Kram!!

http://www.wallskog.blogg.se

 
Ingen bild

clin

24 januari 2008 14:52

Fy f-n för dig anonyma fega människa. Hur kan du vara så nedlåtande. Ditt liv är väl perfekt, du har väl aldrig stött på motgångar. Sluta läs på Grodans blogg om det stör dig. Det är hennes (förlåt grodis om jag pratar över huvudet på dig) blogg, där hon skriver precis vad hon vill.
Blir så arg att jag nästan skakar.
Stötta istället, klanka inte ner och försök gräva i sådant som ingen annan är Grodan har att göra med.

Masssor av varma kramar till dig Grodis. Strunta i dumma kommentarer, och tänk på dig själv!

 
Zupermom

Zupermom

24 januari 2008 15:24

Hej... Vet inte vad som hänt dig och vill du berätta så gör du det, NÄR DU orkar och vill. Men det du gått igenom verkar vara väldigt jobbigt... Skickar en massa styrke kramar och säger som ovanstående inlägg... Bry dig inte om idiotkommentarer från anonyma insändare... Massa styrke kramar...

http://www.zupermoms.blogg.se

 
Ingen bild

Gabbi

24 januari 2008 15:29

Mäh! Strunta i den människan bara! Fy så lågt, låtsas vara omtänksam och bara göra ner dig. Nä det är bara att strunta i mallgrodans kommentar. Du kommer att bli, och är en fabulös mamma! Kram från vintrigt Västerbotten,
Gabbi

 
Ingen bild

Misan med 4 killar (från AFF)

24 januari 2008 15:53

Jag vill bara skicka dig en stor kram, det verkar som om du behöver det nu.
Jag har inte tittat in här på ett tag och jag blir verkligen ledsen av att läsa att du mår så dåligt som du gör... Men så mycket som du har varit tvungen att gå igenom så är det inte så konstigt att det blir för mycket till slut tror jag. Sköt om dig själv nu!
Jag tycker du ska strunta i såna anonyma kommentarer, tyvärr finns det människor överallt som har en massa knepiga åsikter...
KRAM

 
Ingen bild

Kalle

24 januari 2008 15:55

Ja, det är ju en jäkla skillnad på att må dåligt över nåt och skaffa barn för att man tror det ska lösa problemen och att må dåligt över att man inte kan få barn.

 
cerlise

cerlise

24 januari 2008 17:07

Det är så otroligt lumpet och ointelligent skrivet av den anonyma människan. Och det är väl kanske där man får stanna vid det? Att någon människa inte har "tillräckligt" förstånd? eller förståelse? för andra människors situation, det är bara sorgligt att hon/han öht skriver då...

Du verkar vara en UNDERBAR människa (dina rader berör en verkligen!). ALLA är vi människor med olika behov och synsätt men _aldrig_ att någon har rätten att "påstå"/"döma" att man kanske inte klarar av mammarollen eller öht ifrågasätta *avsaknad av empati*. Det är verkligen att gå 100 steg för mycket! Jag blir uppriktigt sagt ledsen för orden du fick. Om den anonyma bara visste! :-(

Jag förmår mig inte att säga mer om detta (blir bara arg)...för du är du och det duger mer än gott och väl! Vi gillar dig jätte mycket Grodan! Och vi stödjer dig till 1000%...*förlåt om jag säger "vi" men jag tror jag har uppbackning i detta*
***MÅNGA KRAMAR*** / Anna

http://www.cerlises.blogg.se

 
Dockmamman

Dockmamman

24 januari 2008 17:25

Kära rar Grodis, torka dina tårar och känn värmen från oss alla som tycker om dig och din blogg...

Det finns alltid någon dum människa som måste sparka på de som redan ligger men troligen så mår den personen nog sämst av oss alla för annars skulle den personen inte göra andra illa.
Deten är troligen avundsjuk för det stöd du får och kanske vem vet deten kanske är i samma situation men har ändå inget stöd kanske inte från sin respektive heller eftersom deten är så nyfiken på vad just din man känner sig.

Jag själv bloggade för ett år sedan anonymt om mitt tragiska liv och fick stöd och jag fick veta att jag gav mycket stöd för andra för att jag var så bra på att skriva känslor mm... men så kom det två och sparkade mig ända till månen och sade dittan och dattan och med det att man mådde dåligt så försvann det lilla själförtroende man hade och tron på mänsklighete...

Så jag slutade att blogga MEN jag ber dig sluta inte för vi alla behöver varandra, jag är glad att bloggar finns för just att man kan vara anonym...

Stå på dig tänk på att det finns fler av oss än dom/Kram Dockmamman

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Aitra

24 januari 2008 17:41

Vad ledsen jag blir när jag läser om hur du känner inför det anonyma inlägget. Jag skulle också bli helt knäckt och tappa sugen om jag fick kommentarer som gjorde mig ledsen. Visst borde man inte ta åt sig, inte läsa in så mycket, men det går ju inte att låta bli. Jag antar att personen inte vet något om hur du har haft det för bara det man kan läsa på denna blogg (och sen är det annat ju som du inte bloggar om) gör att vi andra har stor förståelse för att du inte mår bra.

Hoppas du ser hur många vi är som inte tycker som den anonyme. Om personen går in och läser här tycker jag han/hon kan be om ursäkt för det kan väl inte vara meningen att göra dig ledsen.

Många styrkekramar!
/A

 
Linda m. 4 barn

Linda m. 4 barn

24 januari 2008 18:17

jag kan inte riktigt se vad den anonyma skrivit som är så hemskt?
Man tolkar säkert olika men jag tolkar det som att hon bryr sig om och frågar utav medkänsla hur ni kommer må framåt osv.
Jag kan inte se riktigt var hon är elak...
Jag fick läsa flera gånger för att komma på vad hon skrivit som är fel men hittar inget.
Nåväl jag kan aldrig tänka mig att hon skrev nåt för att vara elak iallafall...så ser inte jag kommentaren som.

Men jag kan verkligen förstå om du blir stött av saker som inte en annan kan se eller förstå för alla är vi olika och varit med om olika saker i våra liv..alla har sin packning.
Man kan inte riktigt veta hur man ska skriva till människor som varit med om nåt man inte själv varit med om. Ibland kan det bli fel, fast det egentligen inte var meningen.
Jag tror detta blossades upp till nåt betydligt värre än vad det var från början.
En höna av en fjäder...

Så lägg inte ner så mycket energi på denna kommentar du fick för jag lovar dig, personen som skrev detta ville dig inget illa utan ville bara fråga utan medkänsla.
Har själv fått kommentarer som varit stötande och de har varit RIKTIGT stötande...som att jag är en fet jävla gris som bara sitter och vräker mat hela dagarna och inte gör nåt åt det.
DET om nåt är stötande...DÅ blir jag förbannad när jag får såna inlägg.

kram från mig

http://Lillith76.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

24 januari 2008 18:58

Innerligt, innerligt VARMT TACK till er alla, goa underbara medmänniskor. Jag finner inte ord som kan förklara vad detta betyder för mig och för min kamp för att må bättre. Era inlägg till mig i form av dessa kommentarer, lyfter mig. Får mig ibland att se saker och ting annorlunda. Hjälper mig att orka och våga se framåt och tro på att min/vår tid kommer, när det är dags.

Många innerliga kramar till er!

 
Ingen bild

systerA

24 januari 2008 18:59

Vilket omoget pucko. Det kanske jag också är som använder sådana ord. Men fy fan för fega anonyma usräkter till människor.

Grodan, bry dig INTE om sånt där trams. Er lilla Liten kan inte få en bättre mamma, gud så jag längtar tills det är ER tur.

Massor med kramar A

p.s Jag tycker vi borde träffas snart.

 
Rebecka

Rebecka

24 januari 2008 19:37

Men jösses, blir alldeles mållös över vad det finns för fega, anonyma och okänsliga typer!!!

Åh vad jag önskar att jag kunde ge dig en stor varm kram IRL.. Du kommer bli en sån otroligt bra mamma för Liten! Det vet jag!

KRAMAR!!

http://sollos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Henny

24 januari 2008 23:07

Jag fattar inte, vad är det för fel på vissa människor, som kan skriva såna kommentarer?! Empati verkar ju inte vara deras största förmåga i allafall...

Men jag vet och tror att du och din man kommer bli hur bra föräldrar som helst!

Och försök att inte ta åt dig (det är de vill att du ska göra), det är inte det lättaste jag vet, men tänk att de är personer som endast vill såra dig, trycka ner dig ännu mer.

Sköt om dig!

// Henny

 
Jessica

Jessica

25 januari 2008 08:10

*kramar om*
Blir så arg och uppriktigt ledsen för din skull över att någon kan få för sig att skriva så tanklöst,och dessutom anonymt.

Tänker på dig och skickar så mycket tröst och stöttning jag bara kan!
//Jessica


http://jezza.wordpress.com

 
Ingen bild

Tristan

25 januari 2008 16:43

Hej,
Jag blir riktigt förbannad när jag läser sådana kommentarer på dina inlägg.
Jag förstår om du blir sårad, det hade jag också blivit.
Varför skulle du bli en dålig mamma bara för att du mår dåligt nu. Det tyder väl bara på att du bryr dig och verkligen vill bli mamma. Jag tror du blir en fantastisk mamma och förebild för Liten när Liten väl kommer. Jag hoppas verkligen att det inte tar allt för lång tid tills ert BB kommer.

Lycka till i framtiden, och (som min son säger) skit i dumma kommentarer.



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards