Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 24 januari 2008

Ny utseende på G...

Av grodis - 24 januari 2008 18:48

Nytt utseende är på G för denna blogg.

Ett utseende som ska spegla en NY era i mitt liv.

Min viktresa.


Framöver kommer jag fokusera på den.

Jag vill det. Jag behöver det.


Lyfta blicken och se bortom vår väntan på vår älskade Liten.

Den dagen kommer. När det är dags.


Jag kan inte göra något för att påskynda det.

Jag vill inte göra något för att påskynda det.


Däremot vill jag på alla sätt och vis som jag kan påverka, påverka.

Jag tänker inte älta det som varit tidigare, längre.

Jag tänker inte låta mig dras ner av svaga och fega människor som inte vågar stå för sina skrivna ord.


Det är min tur nu. Tåget har stannat på perrongen.

För att hämta upp mig. Och jag tänker hoppa på.

Jag vet att jag har många som sitter i samma vagn, som sitter brevid mig. Tätt, tätt intill. Finns där när jag behöver prata. Lånar ut en axel att gråta mot när jag behöver det.


Sen finns det några som jag utan att blinka, kastar av mitt tåg.

Såna jag inte varken vill eller behöver ha med på min resa mot framtiden.

Mot min framtid, tillsammans med min själsfrände.


Som en lättare, gladare, starkare kvinna, fru och mamma.

 
 
Ingen bild

marie

24 januari 2008 21:00

Lycka till på resan! Vad spännande. Tack för jag får vara med. Sköt om dig. Kramar

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

24 januari 2008 21:13

Det låter jättebra tycker jag.
Det verkar som att mötet du hade idag var bra.
Jag är med dig i vagnen, for better or worse.
Du är en stark kvinna som klarar det du bestämt dig för.

Och det är bra. DU bestämmer vem du vill ha med på ditt tåg. Bort med de som du inte behöver.

Jag tror på dig och stöttar dig.

Kram!

http://ff.bloggagratis.se

 
Dockmamman

Dockmamman

24 januari 2008 21:13

Heja Grodis vilket humör nu j..ä..k..l..a..r tutar vi och kör.
Ta med i din vagn de som håller ditt hjärte varmt...
Jag hoppar självklart på för jag vill vid din sida gå...
När den liten dyker upp vill jag se när du och din man stoltserar mamma och pappa likt en vacker och stolt tupp/Kram Dockmamman

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lillan

24 januari 2008 23:35

Jag är med på tåget och reser med lätt bagage, så att jag kan hjälpa dig med ditt!
kramar!

 
applecore

applecore

25 januari 2008 10:02

You go girl!

(som man hade sagt i en amerikansk collegefilm, men citatet passar på dig också!)

Kram!

http://applecore72.wordpress.com

 
Ingen bild

PN

25 januari 2008 15:04

I morse kom jag ner och läste en lapp som T skrivit. Det stod THE SHOW MUST GO ON. Så få ord men som ändå säger så mycket, dvs att man måste försöka fokusera på andra saker, på det man har i den här jobbiga väntan. Precis som du nu tänker.

Linda sa att hon brukade tillåta sig 15 minuter av att må piss, svära och gråta, varje dag i deras väntan. Inte mer. Det ska jag försöka med. Att inte tillåta detta ta över.

Du är stark och för det beundrar jag dig ännu mer.

Ses snart!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards