Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Tungrott...

Av grodis - 10 september 2009 11:58

Nu är det TUNGT att plugga må jag säga. Det har varit motigt ända sedan uppehållet under juli och jag har så svårt att fokusera och göra det jag ska med mina studier. INTE BRA! Rynkar på näsan Frustrerad är bara förnamnet för vad jag är...

   


Jag har två inlämningsuppgifter kvar på Sjukvårdskursen och ett sista prov nästa fredag. Vore så skönt och bra om jag kunde få klart dessa två uppgifter denna vecka så att jag under nästa veckan kan koncentrera mig på läsningen inför provet! Prov 1 som vi hade för 1,5 vecka sedan var ju inte speciellt lätt och jag har inte fått svar på hur det gick än heller... Jag har inte heller fått betyg i förra kursen Etik och Livsfrågor i vård och omsorg och det känns trist, för det var liksom mitten av juli jag lämnade in! Men jag vet att lärarna hos MedLearn håller på att gå på knäna och skulle behöva klona sig för at klara av den stora anstormning elever som är så jag får bita ihop och ha lite mer tålamod...


Nästa kurs är Rehabilitering & Habilitering, vilket intresserar mig massor! Bok är redan beställd och har kommit till utlämningsstället, så den ska jag hämta hem imorgon. 


Nu ska jag sätta mig och skriva vidare på inlämningsuppgiften!

TACK ni som kommer med mig tillbaka hit till bloggplatsen och för alla era goa kommentarer!! Kyss

 
 
Ingen bild

Theolina

10 september 2009 12:37

Kämpa på, tycker du är suverän som sadlat om mitt i allt annat i ert liv.
En stor kram från Theolina - som följt dig länge men som är urusel på att kommentera - fy på mig:))

 
Ingen bild

Tosing

10 september 2009 18:42

Håller med Theolina: Det är verkligen starkt jobbat. Helt normalt att plugglusten går upp och ner och jag tycker att du skall vara väldigt stolt över dig själv

hälsar
Tosing

 
Ingen bild

M!

10 september 2009 19:28

Jamen det är väl klart att vi följer med! Man sviker väl inte någon man gillar heller!
Plugglust kommer och går, och efter ett längre uppehåll känns det ofta segt. Och att grubbla på vad man vill egentligen är bara sunt, så gör man väl ofta när man på något sätt ändrar kurs i livet. Det betyder inte att man gjort fel, snarare att man gjort rätt och verkligen underbygger sitt beslut från alla håll! Hoppas att ork och energi snart kommer igen; kanske med nya delkursen som låter intressant?
Kram!

 
Ingen bild

Aitra

10 september 2009 19:44

Det mesta går ju i vågor, även sånt som man tycker är roligt och inspirerande. Det är svårt att hålla samma tempo hela tiden och så måste det få vara. Gå du lite på sparlåga. Du måste ju inte topprestera hela tiden. Du har varit fantastiskt duktig och det är verkligen inte konstigt om du inte kan fokusera. Jag tycker att du ska tillåta dig att göra minimum ett litet tag och ladda batterierna och sen ska du se att plugglusten kommer tillbaka.

Kramar och hejarop från mig!
/A

 
Ingen bild

Malin

10 september 2009 19:47

Jag hänger med till denna sida, som för övrigt är läckert höstfin. Kämpa på med läsningen. Minns själv precis den där känslan.

 
Ingen bild

Lillan

10 september 2009 23:49

Jaha, då har jag tagit mitt pick och pack och flyttat med dig :) Blir det något kaffe??? :) Kram på dig!

Du - du har verkligen pluggat i 120 sedan du började. Lusten kommer och går - tro mig - jag pluggade i 4½ år på universitetet och hade många omtentor. Dum har jag aldrig varit - men väl lat :)

 
Anna

Anna

11 september 2009 19:11

Kämpa på! Du är skitduktig! Däremot kanske det är dags att sänka kraven på dig sälv liiiitegrann. Du kommer bli en toppenbra uska alldeles oavsett vad du får för betyg på tentorna!

Stor kram

http://anna-panna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards