Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Chockad men TOKGLAD!!

Av grodis - 14 september 2009 17:34

Idag i skolan fick vi tillbaka första provet av två prov som vi ska göra i kursen Sjukvård. Detta prov gjorde vi för 2 veckor sen och jag har inte haft några som helst förhoppningar om att betyget skulle bli mer än G + för det kändes INTE bra när jag lämnade in det.


Döm om min förvåning när betyget blev ....

MVG!!


Jag är SÅ, SÅ, SÅ, SÅ GLAAAAAAAAAAAAD!!! Skrattande


Som på beställning kom min studiemotivation tillbaka och det tackar jag ödmjukast för. Det har varit en TUNG period efter studieledigheten i juli och jag har haft jättetufft att motivera mig till att plugga. Nu ska jag satsa järnet på de 12 veckor som är kvar. Det är ju INGENTING..! 3 månader går ju FORT!


I alla fall i studievärlden...


Mest troligt så kommer jag hinna bli färdig undersköterska innan vi får samtalet med stort S och det är ju bra på sitt sätt, även om jag innerst inne förstås drömmer och hoppas mer än någonsin om att telefonen ska ringa.


Jag börjar bli mer och mer taggad att söka mig vidare. Att inte stanna på uska utan söka in till högskolan och läsa till sjuksyrra. Med mina betyg (än så länge endast MVG förutom ett VG) så boooorde det inte vara några problem att komma in? Men så var det en sak som fattas - Matte B. Denna jäkla matte! Rynkar på näsan Jag är USEL på matte och har inte räknat ett tal sen jag gick i ettan på gymnasiet... vilket är snart 20 år sen. Jag måste ändå ringa VUC (VuxenUtbildningsCentrum) imorgon och kolla upp detta känner jag. Lika bra att smida medans järnet är varmt...


Eller..?

 
 
Elin

Elin

14 september 2009 17:44

Grattis igen, vännen!
Men klart att du klarar matten om det är den det hänger på! Du vet ju att jag ställer upp och hjälper dig, matte är jag bra på!

http://nyahuset.wordpress.com

 
Ingen bild

Anna

14 september 2009 17:54

Grattis! Du rockar ju! :-D

 
Johanna

Johanna

14 september 2009 18:16

Duktiga och bästa Grodan :-) Är stolt över dig, du är så jättebra. Du kommer passa så bra till uska, sjuksköterska eller vad du nu bestämmer dig för.

Önskar att det fanns fler som dig

http://grynisen.bloggsida.se

 
Karin

Karin

14 september 2009 18:17

Jag rekommenderar starkt att du jobbar ett par år som undersköterska, då blir du en myyycket bättre sjuksköterska.

http://gemini.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Line

14 september 2009 18:32

Härligt! Och det är klart att du fixar matten, jag är inte heller bra på matte och jag förstår absolut känslan av att inte fatta någonting men tänk så här att nästan alla gymnasieelever klarar den här kursen och du är ju inte mindre begåvad så det är klart att du också fixar det. Ta bara ett steg i taget, få inte panik över allt du ska greppa utan räkna en sida i taget och snart kommer du in i det.

 
camilla

camilla

14 september 2009 18:47

Har läst lite på din blogg.
Grattis till MVG.
Och lycka till med adoptionen.
/Camilla.

http://cammo69.blogspot.com

 
Ingen bild

Teres

14 september 2009 19:05

Självklart ska du läsa in Matte B, speciellt när du verkar ha så underbara vänner som ställer upp och hjälper dig. Du behöver ju bara bli godkänd och det fixar du...

Lycka Till
Jag tror på dig som SSK

 
Ingen bild

M!

14 september 2009 20:38

Grattis!! Jättekul med så fint resultat!

 
Ingen bild

"E"

14 september 2009 20:43

Du är ju grym! :)))))

 
Åse

Åse

14 september 2009 21:38

Med din studiemotivation är jag övertygad om att matten inte kommer vara några problem för dig. Jag tyckte oxå jag var usel på matte innan jag läste in matte A, B och C. Som vuxen har man större lust att läsa och förstå matte så jag slutade med tre stycken MVG. Kan jag kan du!

Grattis till MVG förresten! :-)

http://didriksson.wordpress.com

 
Mickis

Mickis

14 september 2009 21:57

Grattis till ännu ett MVG.....du är så jäkla bra!!!!

Kram Mickis

http://mickis74.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

14 september 2009 22:47

Grattis till MVG. Starkt jobbat, du är jättedukig.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Aitra

15 september 2009 13:59

Först ett stort grattis till MVG och en återvändande studiemotivation! Sen håller jag med Åse som skrev att det är skillnad att läsa som vuxen. Det är inte alls säkert att du kommer att tycka att det är lika svårt nu. Tänk inte "Det här klarar jag inte" utan tänk i stället att "Det här ska jag också klara!" En sak i taget och vilken känsla det är när allt faller på plats och man faktiskt fattar. Du är ju en studiebegåvning!

 
Linda

Linda

15 september 2009 21:28

Grattis!!! Jätte bra jobbat!

Kram Linda

http://lindizzen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards