Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 21 september 2009

25 månader

Av grodis - 21 september 2009 08:53

Idag är det återigen den 21:a i månaden. 

Det betyder att vår väntan skrivs upp ytterligare en månad.


25 månader...


Jag blir så less. Frustrerad över att organisationen i somras gick ut med informationen till oss väntande i Bolivia med att det är barnbesked på g. Hela 3 stycken hette det. Ett barnbesked av dessa har kommit, men till domstol 2 och vi väntar i domstol 1. Nu är det snart oktober och de andra två barnbeskeden lyser med sin frånvaro.


Då undrar jag; Är det bättre att "veta" att det är på G? Är det bättre att få den informationen och bygga upp förväntningar och förhoppningar hos oss väntande på att kanske äntligen få komma fram ETT steg i kön? När det lik förbannat inte kommer något besked och dagarna och veckorna blir till månader. För det TÄR att hoppas.


Det TÄR att varje dag konstatera att "Inte idag heller...".


 
 
camilla

camilla

21 september 2009 10:37

Herre Gud.
Ska det ta sådan lång tid?
Hoppas snart att det är dax för er.
Håller tummarna för er.
Kram på dig och ha en bra dag./Camilla.

http://cammo69.blogspot.com

 
Ingen bild

M!

21 september 2009 16:57

Nej, jag skulle inte tycka det, men det är ju min personliga åsikt. Bättre att de väntar tills de har fakta än att spekulera och få folk att gå som på nålar och gång på gång få drömmar krossade. Tycker jag.

*kram*

 
Ingen bild

Maria M (Boliviamamma)

21 september 2009 20:49

Nä, jag tycker inte att organisationen borde gå ut med den typen av information. Jag hade nog inte velat ha den. OK om det hade gällt den domstol man väntar i, men inte annars. Nu känns det ju som infon varken gör från eller till riktigt, eftersom alla BB i princip kan gå till samma domstol.

Hoppas, hoppas, hoppas på att det är er tur snart.

Kram

 
mamman

mamman

22 september 2009 10:07

En månad till. Det är tungt och jobbigt att inse att det inte blev denna månaden i heller.

men samtidigt är det en månad närmare än vad det var innan. Det går mot rätt håll. Broster skall ju bli färdig och mogen för adoptionen.

I bland är det för jobbigt med att få info som inte blir av men visst är det lika jobbigt när man inget hör överhuvudtaget? Men visst skulle de kunna säga att det verkar som att ett (1) bb är på gång i stället för att säga att tre bb är på gång. Skulle det sen bli två eller tre är det ju bara bonus.

Hoppas du inte tappar för mycket fokus på skolan. Jag vet att det är svårt men jag hoppas och håller tummar o tår för att du skall kunna fokusera där så du blir klar usk.

http://www.babyonskan.wordpress.se

 
Ingen bild

Cat

22 september 2009 10:23

Nej, jag tycker inte det, är bättre att inte veta än att börja bygga luftslott och drömma och allt som sedan blir är ännu en evig lång väntan och längtan, och rasade slott och krossade drömmar.

Hoppas såååå att det snart är eran tur.
Kram

 
Jezza

Jezza

22 september 2009 10:29

*kramar om*

http://Jezza.wordpress.com

 
Ingen bild

Pernilla

24 september 2009 15:13

Jag hoppas, hoppas, hoppas att er väntan snart ska vara över.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards