Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Tydligen onsdag!?

Av grodis - 7 oktober 2009 22:12

Haha.. jag har minsann "tjänat in" en dag denna vecka. Jag har hela dagen gått omkring och funderat på vilken dag det är idag och tänkt att det är ju 7 oktober iaf och att det ju är tisdag. Men det är ju ONSDAG. Bara 1,5 h kvar av onsdagen också så snart är det helg IGEN. Det är helt galet vad denna vecka rusat iväg. Det har nog att göra med att jag har fullt upp med praktiken och stortrivs!! Skrattande


Idag har jag fått vara med på ett seminarium på eftermiddagen också. "Etikrundan" hette det och handlade om etik i vården. Ett dilemma många gånger och det var mycket intressant och tänkvärt att lyssna på. Riktigt svåra fall togs upp som exempel från verkligheten och ibland (läs ofta) är det svårt att ta ställning till vad som är "rätt eller fel".


Jag var helt slut när jag kom hem idag, men fixade en god grönsaksomelett som jag åt. Sedan kröp jag upp i soffan med Hjärtat och vi kollade på en film. Jag somnade dock hela tiden och hängde inte med i filmen för fem öre... Tungan ute

Lite piggare blev jag när jag kollade in min mail och såg att vi fått Nyhetsbrev för Bolivia från BFA för oktober. Som vanligt kan det upplevas som lite kryptiskt men bla stod detta:

"Vi vet att flera domare arbetar med BFA:s ansökningar men de säger att det är för tidigt att säga när det kan komma barnbesked."


I mina ögon verkar det som om det faktiskt ÄR fler barnbesked på G. Sen vet vi ju inte NÄR det blir... Jag vill ha ketchupeffekt NUUUUUU!! 


 
 
Linda

Linda

7 oktober 2009 22:47

Haha, precis vad jag också trott idag, att det var tisdag alltså!
Jag håller tummarna för att ketchupeffekten är på G och det är så roligt att höra att du trivs så bra på praktiken.
Kram Linda

http://picsandpapers.se

 
Vera

Vera

8 oktober 2009 08:51

Hej!
en sporadisk läsare här (gammal aff:are)! Ville bara berätta att jag konstigt nog drömde om dig och att jag läste i din blogg att ni äntligen fått besked om barn, så jag var tvungen att kolla om det var så.
Hoppas av hela mitt hjärta att det börjar röra på sig!

http://veralagar.bloggplatsen.se

 
Sophie79

Sophie79

8 oktober 2009 09:13

Åh så tolkar jag det med!! Jobbar de med dem så är det ju förhoppningsvis inte för att förhindra barnbesked iaf :o) ooohh vad spännande!!!

http://www.soth11wordpress.com

 
Ingen bild

M!

8 oktober 2009 09:21

Ketchup! Ketchup! Ketchup! :-) Hoppas!!

Och så hoppas jag att du när praktiken är slut blir tillfrågad om du inte vill jobba där :-)

 
Ingen bild

Majjen

8 oktober 2009 10:08

Ja, massor av kethcupeffekt åt ditt håll! Jag har 3 eller 4 ketchupflaskor hemma, så säg bara till så ska jag öppna dem :D :D
Kram
Majjen

 
Erika

Erika

8 oktober 2009 10:23

Sitter också på tummarna o hoppas att du har rätt om ketchupeffekten! Och vad roligt att läsa om din praktik, det är alltid härligt när människor brinner för det som de jobbar med. :)

/Erika

http://2villbli3.wordpress.com

 
camilla

camilla

8 oktober 2009 14:46

Hoppas ni får veta snart.
Ha en underbar TORSDAG!!!
Kram./Camilla.

http://cammo69.blogspot.com

 
Trixie

Trixie

8 oktober 2009 18:58

Ketchupeffekt låter väldigt bra. Håller tummarna för det.
Kram/'Trixie

http://trixie63.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

8 oktober 2009 19:35

Det kanske låg nåt i min dröm då i alla fall så i alla fall ett barn snart hamnar i era fammnar.

 
Ingen bild

Pernilla

8 oktober 2009 20:06

Jag håller alla tummar!!!
Pernilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards