Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Inte mycket nytt under solen...

Av grodis - 10 november 2009 21:26

Senaste info om Bolivia från BFA, inlagt idag...


"Fem familjer har kommit hem med sina barn från Bolivia i år. En familj är i landet. En familj har fått information om att deras handlingar finns hos ministeriet matchat med ett barn men att det ännu inte är klart, alltså inget barnbesked. Vi vet inte hur lång tid detta kommer att ta. Vi vet inte om det finns ytterligare handlingar hos ministeriet men det finns möjligheter att det gör det utan att vi fått information om det."


Familjen som fått informationen är den familj som vi jublade över som står först i vår kö och som vi den 25 september(!) hoppades ÄNTLIGEN hade fått sitt efterlängtade barnbesked. Nu har det snart gått 2 månader och det är ÄNNU inte 100% säkert att det verkligen går vägen och att vi verkligen hoppat ett steg framåt i kön. Detta kan ju (rätt mycket faktiskt, det vet jag ju...) ha med mitt mående att göra på sista tiden.... 

 
 
Johanna

Johanna

10 november 2009 21:45

Men herre gud, hur lång tid ska det få ta!?!?!?!

Myndigheter och deras makt alltså *suckar*

Många kramar till dig gums

http://grynisen.bloggsida.se

 
Ingen bild

Teres

10 november 2009 21:52

Det har ju aldrig gått tillbaka förr för Sverige och hoppas att det inte gör det nu heller. Klart det ska gå bra så ni kommer framåt i kön.

Tummarna hålls här ska du veta
KRAM

 
Ingen bild

Anka

11 november 2009 10:27

Jag tycker att er väntan verkar alldeles, alldeles outhärdlig. Om jag var du skulle jag ligga i en liten hög på golvet och hyperventilera. Oavbrutet. Att du inte gör det är beundransvärt.

Finns det ingen chans att ni kan flyga iväg nånstans, bara en långhelg? Det var sånt som höll oss uppe när vi väntade. Ryanair flyger väl från er stad? Jag förstår att ni vill/måste leva snålt, Bolivia är väl rätt dyrt att adoptera från och du pluggar ju, jag är själv toksnål men utan de resor som vi gjorde under våra barnlöshetsår hade jag gått under. Och jag hade sån ångest över att vi lånade pengar till vår andra adoption, jag tyckte att det var under min värdighet och jag var till och med tvungen att gå till en kurator för att ösa ur mig den skam jag kände över att ta BANKLÅN istället för att leva på havregrynsgröt i ett år! Men nu är det inget jag tänker på överhuvudtaget. Det var värt det.

En jättekram och en stor portion beundran till dig.
/Anka i Stockholm

(och om du nu tänker "Hon har adopterat två barn, vad orättvist, jag som fortfarande väntar på mitt första" så kan jag bara hålla med dig. "Jag för fem år sen" är oerhört avundsjuk på "jag idag".

 
Ingen bild

M!

11 november 2009 11:31

Usch vad arg jag blir över myndighetsutövande och byråkrati!

Kram!!

 
Ingen bild

A

11 november 2009 16:57

Ja, jag kan bara hålla med. Vi väntar också i Bolivia, och man blir verkligen alldeles nipprig av denna ovissa väntan. Och att inte veta hur det går framåt...

Tidigare har jag lyckats hålla undan nipprigheten genom att fokusera på jobb, plus att vi rest och fixat hemma all ledig tid.

Men nu börjar det bli tungt. Jag shoppade lite till Knodden här om dagen i hopp om att det skulle hjälpa, men det skulle jag inte ha gjort för det blev faktiskt bara värre.

Det skulle vara så skönt om det kom någon lite ny information. Men jag tror att BFA inte heller vet så mycket mer. Så det enda man kan göra är väl att hålla tummarna för att de jobbar på utav bara sjutton i Bolivia, och att det går framåt på riktigt snart!

 
camilla

camilla

11 november 2009 17:57

Herre Gud!!
Det borde finnas en max tid.
Fattar dom inte att det är skit jobbigt för er att bara gå och vänta.
Hoppas att det blir snart!!!
Ha det bra och kram på dig1

http://cammo69.blogspot.com

 
Ingen bild

P

11 november 2009 18:36

Jag håller verkligen med "Anka". Ta en resa, lev nu.

Ni ska ju inte bara ha barn. Ni ska ju hålla ihop som par också, det är nog så viktigt (särskilt då liten kommer uppta ALL er tid sen hihi)

KRAM

 
Ingen bild

Anna

11 november 2009 19:10

Men så obeskrivligt frustrerande! Jag fattar heller inte hur ni bär er åt för att behålla förnuftet. Men det är väl så, när det inte finns något annat val. Man är bara tvungen.
Hoppas ni orkar fylla på tålamodsförrådet någonstans!

 
Christine

Christine

11 november 2009 22:37

Jeeessssuuuuss vilken tid detta tar! Jag sitter här hemma och är frustrerad å era vägnar. Önskar jag kunde åka till Bolivia och vara lite besvärlig och tjata på dem...
Stor kram!

http://barnmorska.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards