Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 6 december 2009

Av grodis - 6 december 2009 20:48

Idag har det varit full fart här hemma. Vi har varit flitiga tillsammans, jag och maken, och nu är det blivande badrummet TOMT i väntan på att nya väggar ska upp. Det har tills nu varit ett "kontor", där vi hade både skrivbord och bokhyllor med allehanda papper och annat smått & gott i, som nu alltså måste stå på andra ställen. Det innebar att vi måste se över och rensa, samt bära iväg skrivbordet till övervåningen där vi inrett ett tillfälligt kontor tills vi vet hur det blir med planlösningen på bottenvåningen. Det blev en bra lösning och en bokhylla åkte ut i gäststugan. En spännande och hektisk tid som väntar oss framöver, med renovering av först och främst badrum, men sedan också utbyggnation och nytt kök + grovkök. Jag skulle inte bli förvånad om telefonen ringer när vi står där med slipdamm och vårt hem ser ut som det inträffat en jordbävning...   

OM det blir så, så löser det sig på något vis.


Nu är det kväll och jag dricker en kopp kaffe och kopplar av. Försöker att inte stressa upp mig för att det inte blivit något pluggande på hela helgen och därför ingen provskrivning imorgon. Jag har egentligen bokat att skriva nästa måndag, den 14 december, så jag står nog kvar vid det.

Imorgon är det min sista dag innan jag börjar jobba igen. Jag har mycket jag skulle vilja göra och vet inte hur det blir, om jag ska ge mig ut på en liten "shoppingrunda" och leta nya kläder, för det BEHÖVER jag verkligen efter att knappt ha shoppat något under det år jag har pluggat. Då har man ju inte behövt så mycket kläder i o m att skolan bara varit 2 ggr/vecka och har jag varit på praktik/jobbat så har man ju bytt om till arbetskläder. Nu behöver jag verkligen nya kläder som det inte är hål i... Får se om maken är snäll och ger ett litet bidrag till sin luspanka fru...   


Och nu blev det helt andra bullar - telefonen ringde precis (kl. 21.10!) och jag ska jobba imorgon. Mitt första pass SJÄLV inom hemtjänsten. Gaaaah... Så var det med den sista dagen före jobb... det blev annat jobb!   

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards