Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 23 december 2009

Av grodis - 23 december 2009 22:31

  

Så var det jul. Allt skulle vara perfekt.


Om inte...


Ute är det likt ett vykort. Landskapet är vitt och snön gnistrar i den kalla vinternatten. Granen står klädd i guld i vardagsrummet. Några paket ligger under, men det är inga julklappar utan födelsedagspresenter till maken som fyller år imorgon julafton. Julklappar har vi slutat med... Julen är för mig i mångt och mycket barnens tid. 


Jag känner mig melankolisk. Trött. Ledsen. Uppgiven.

Inte alls så där förväntansfull och full av julmys i kroppen som jag så innerligt önskade att jag gjorde. För det fattas en stor bit av mig. Eller två stora bitar.


Pusselbitar...


En är vår saknade och älskade prins i himlen, vår Viktor, som vi varit hos och tände ljus för på kyrkogården ikväll efter jobbet. En är Viktors lillebroster som vi väntar på sedan nu dryga 28 månader tillbaka från Bolivia. Det är bara att konstatera...


...det blev ingen lillebror eller lillasyster i år heller...


2010 närmar sig med stormsteg och det är väl tur att jag inte visste hur länge vi skulle komma att få vänta på att få bli en större familj. Tänk om vi vetat det hösten 2001 när vi bestämde oss för att försöka bli fler...


Det var längesen jag skrev, jag vet. Men jag känner mig så tom... Har inte förmått mig att skriva ner tankarna och känslorna, men nu så här kvällen före julafton så känner jag att jag ändå vill passa på att skriva ett litet inlägg för att visa att jag lever, men också för att önska er alla en riktigt God Jul.


Ta hand om er och era nära och kära. Krama era barn lite extra imorgon. Ta vara på varje minut ni har tillsammans och uppskatta de små liven som den ofattbart stora gåva de är...


Kram till er alla!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards