Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Julen är här...

Av grodis - 23 december 2009 22:31

  

Så var det jul. Allt skulle vara perfekt.


Om inte...


Ute är det likt ett vykort. Landskapet är vitt och snön gnistrar i den kalla vinternatten. Granen står klädd i guld i vardagsrummet. Några paket ligger under, men det är inga julklappar utan födelsedagspresenter till maken som fyller år imorgon julafton. Julklappar har vi slutat med... Julen är för mig i mångt och mycket barnens tid. 


Jag känner mig melankolisk. Trött. Ledsen. Uppgiven.

Inte alls så där förväntansfull och full av julmys i kroppen som jag så innerligt önskade att jag gjorde. För det fattas en stor bit av mig. Eller två stora bitar.


Pusselbitar...


En är vår saknade och älskade prins i himlen, vår Viktor, som vi varit hos och tände ljus för på kyrkogården ikväll efter jobbet. En är Viktors lillebroster som vi väntar på sedan nu dryga 28 månader tillbaka från Bolivia. Det är bara att konstatera...


...det blev ingen lillebror eller lillasyster i år heller...


2010 närmar sig med stormsteg och det är väl tur att jag inte visste hur länge vi skulle komma att få vänta på att få bli en större familj. Tänk om vi vetat det hösten 2001 när vi bestämde oss för att försöka bli fler...


Det var längesen jag skrev, jag vet. Men jag känner mig så tom... Har inte förmått mig att skriva ner tankarna och känslorna, men nu så här kvällen före julafton så känner jag att jag ändå vill passa på att skriva ett litet inlägg för att visa att jag lever, men också för att önska er alla en riktigt God Jul.


Ta hand om er och era nära och kära. Krama era barn lite extra imorgon. Ta vara på varje minut ni har tillsammans och uppskatta de små liven som den ofattbart stora gåva de är...


Kram till er alla!

 
 
Ann

Ann

23 december 2009 23:24

Önskar er en skön jul och hoppas att det blir ert år nästa år, det bara måste det bli!

Många kramar!

http://annsann.wordpress.com

 
Ingen bild

Hej och Hopp

23 december 2009 23:33

Åh vad jag längtar till att jag får läsa ert glädjebesked att lillabroster är på gång.
Tänk när det ligger fullt med klappar under granen till henom!
Det kommer att ske!

 
Karin

Karin

23 december 2009 23:40

God Jul!

http://livetpoenpinne.blogspot.com

 
Ingen bild

Teres

24 december 2009 00:07

...KRAM

GOD JUL på er......2010...Jaaaaaa

 
Monica

Monica

24 december 2009 01:15

God jul kära Grodan!

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

24 december 2009 08:06

Snart är det ett nytt år med nya möjligheter.
Håller tummarna att ni ska få bli fler......snart....mycket snart.
God Jul och kraaaaaaaaaaaaaam på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Ingen bild

Aitra

24 december 2009 08:59

God jul önskar jag dig och jag tänkte på dig i morse när barnen sprang runt med sina morgonskattkartor och var så ivriga. Måtte det vara din tur nästa år att få höra små fötter mot parketten och sen en duns ner i er stora säng och varma armar om halsen. Lyckliga, lyckliga det barn som får dig till mamma för du har så fantastiskt mycket kärlek att ge.

Gott nytt år passar jag också på att önska dig! Nästa år måste vara ert år!

Kram, A

 
Nori

Nori

24 december 2009 12:08

God Jul! Jag är övertygad om att år 2010 blir ert år!

http://nori.bloggplatsen.se

 
-ME-

-ME-

24 december 2009 17:53

Det kan inte vara annat än dags för er nu. Snart, snart! Varje dag ett steg närmare - härda ut! *kram*

http://vinterliv.blogg.se

 
Ingen bild

"E"

25 december 2009 11:13

Många, långa, stora, varma kramar till er!
2010 är erat år!!!!

 
Vera

Vera

25 december 2009 16:24

Jag håller tummarna för er. Det kommer att komma en tid när ni har en liten hos er, bara så fruktansvärt jobbigt att ni ska få vänta så lång tid.
Jag vet hur det är att förlora ett litet barn, men har lyckan att ha två fina pojkar hos mig också. Önskar så att du också får uppleva känslan att ha ett barn hos dig. Det är inte konstigt att det känns tungt, när åren går.
Stå ut! Jag hopps så att 2010 blir ett lyckans år för er!

http://veralagar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Petra

25 december 2009 16:59

Satt igår med en varm känsla i kroppen, tittade förundrat på när F lekte med kusinerna, hur hon konsant hade en chokladbit i handen, geggig som aldrig förr. Hur hennes glädje alltid sprider sig likt en tsunami genom rummet.

Puttade på maken och sa, tänk om hon inte hade funnits. Tänk om det fortfarande varit tomt...tänkte på er och alla de par som fortfarande längtar så att vardagen liksom förlamas, vecka efter vecka, månad efter månad...

Tänkte verkligen på er, för jag minns hur j---vla tomma jularna var. Hur vi flydde julen och åkte till fjällen...

Maken sa, undra hur M & J har det idag....

Fast vi vet ju.

Kramar om er och hoppas verkligen att 2010 är ert år. Det måste vara så att 90% av er väntan ÄR ÖVER NU.

God fortsättning och gott nytt!
P

 
Ingen bild

Andrea

25 december 2009 18:10

Många kramar kommer här. Önskar verkligen att det kunde HÄNDA något gott för er nu, ni har ju väntat såå såå länge. Nu banne mig är det ER tur. Jag ska verkligen krama David extra (hur det nu är möjligt!) och kan säga att jag njuter som en galning av min fina fina stora kille. Jag hoppas och tror att både du och jag kan få ett positivt besked om barn nästa år.

KRAM A

 
Lilla hjärtat

Lilla hjärtat

25 december 2009 20:21

Du fanns i min tanke igår på självaste julafton. Jag/vi har tyvärr inte fått några barn och har gjort 5 provrörsbef och 2 frysåterf. Denna jul var lite ljusare för oss då vi just nu går en Foster Pride kurs = ansökt om familjehem...vi är inte riktigt klara än men hoppet finns. Sa till min Man att nästa år....då kanske.....då dök du upp i mitt huvud....-när livet står på paus...tja vårt gör inte det längre utan vi har fortsatt vår resa åt ett annat håll...den känslan är underbar! Med detta vill jag bara säga att jag som medmänniska håller alla tummar och tår för att "liten" finner er 2010...men OM ,är inte ordet längre ...utan NÄR? God fortsättning// Lena

http://www.lillahjartat.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elin

25 december 2009 22:43

Jag håller med "E", nästa år är ert år. Det finns inget annat!! Stor kram till dig och din fina make. Hoppas vi ses snart, även om vi inte bor så nära längre!

 
Johanna

Johanna

26 december 2009 19:31

God fortsättning och massa tumhållning för dig och J. Jag hoppas att 2010 är ERAT år... Väntan måste ju ta slut nån gång :-(

Många kramar till er båda, tänker på er så mycket

http://grynisen.bloggsida.se

 
Ingen bild

Akkis/Kina

26 december 2009 21:03

Vi har precis passerad julen.. och en plats finns i hjärtat
för er..


En stor hjärtekram till er....
Sänder ett stort paket med cyper badkulor...

Kram

 
Kvarnlyckan

Kvarnlyckan

27 december 2009 21:51

Så många har skrivit s mycket fint och känner dej så mycket mer än vad jag gör.

Sorg och saknad är ensamma känslor att bära och ingen kan bära dem för en. Till skillad mot glädje som är så enkelt att uttrycka och dela med andra. Att mina ögon tåras gör inte dina/era torrare.

Så, samtidigt som jag skriver funderar jag på varför. Kanske för att jag bara vill säga att jag för en bråkdel av sekund kan dela och känna din smärta och att jag önskar att den en dag skall mattas och inte göra lika ont längre.

http://kvarnlyckan.wordpress.com

 
Ingen bild

Cat

28 december 2009 10:55

God fortsättning!!
"Livet tar förunderliga svängar och ingen vet vad som väntar runt nästa hörn......"
Kramar

 
Dante

Dante

28 december 2009 22:12

Oj vilken resa ni gör.. och lång är den. Jag hoppas innerligt att ni väldigt snart når ert mål!

Hoppfulla hälsningar.

http://dante.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GottnyttÅr

29 december 2009 17:35

GottnyttÅr

 
Trixie

Trixie

29 december 2009 22:22

Jag hoppas och tror att 2010 blir det år då väntan är över och ert lilla barn kommer till er. God Jul & Gott nytt år!

http://trixie63.blogg.se

 
Ingen bild

Gullan

30 december 2009 08:53

Har tänkt på er i jul ...

Finns inga ord som känns rätt... som känns som de hjälper...
MEN du/ni ska veta ni funnits där, i mina tankar.

Hoppas så att de nya året kommer med nya krafter, nya möjligheter, nya chanser och ett nytt liv .

Önskar att ni får en härlig nyårsafton först o främst ,och att den leder er in i det nya året med kärlek o lycka !

Varma kramar Gullan

 
camilla

camilla

31 december 2009 09:03

Gott nytt år!!

http://cammo69.blogspot.com

 
tussegumman

tussegumman

31 december 2009 09:45

Hoppas innerligt att detta år som kommer blir erat år!
Gott Nytt År 2010 önskar jag dig! Ta hand om dig/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards