Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 6 april 2010

Av grodis - 6 april 2010 22:25

  


Det tog ganska precis 2 månader.


Från det att BFA ringde oss den 4 februari och sa att de fått önskemål från domstolspersonalen i Santa Cruz, Bolivia att vi skulle inkomma med nya, mer färska utdrag från belastningsregistret. 


Helt galet att det ska ta sån tid!?!


Det som tog oss någon timme i anspråk att ordna, tog 2 månader hos UD resp. bolivianska ambassaden. 


Inte konstigt att det sugit musten ur en...


Men nu - just i detta nu - är de nya färska utdragen på väg med flyg och DHL till Bolivia.


ÄNTLIGEN!


Vad som händer nu vet vi inte. Vi vet inte om det händer något alls. Det kan ju vara precis vad som helst och inte i görningen.


Men vi hoppas försiktigt.


Och jag har sedan en tid en väldigt konstig känsla (dock positiv sådan) i maggropen. Visst, jag tuggar Rennie som en tok.. men jag kan inte komma ifrån känslan av att hoppet är större än någonsin om att telefonen snart faktiskt kommer ringa. 


Vi har ju fått info om att det ÄR fyra barn under utredning i Boliva, för adoption till nya familjer i Sverige. Vi är 11 familjer som väntar.


Jag tror.


Jag hoppas.


Jag drömmer.


Mitt i allt så är snart badrummet färdigrenoverat.

Huset är utbyggt.


Snart ska vi riva gamla ytterväggen och påbörja rivning av gamla badrummet som snart ska bli en del av nya köket.


Spännande tider på flera håll alltså...


Det känns som om vi är vääääldigt färdigväntade. 


Redo.


Det räcker med snart 2 år och 8 månaders väntan...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards