Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 7 april 2010

Av grodis - 7 april 2010 22:40

 

Alla har vi olika sätt att förbereda oss på.


Jag har sedan i påskas när vi var hos farmor förberett min mobil för samtalet med stort S. Jag har nämligen lagt in en speciell ringsignal som kommer ljuda den dagen det ringer från BFA, adoptionsorganisationen.


Vilken melodi?


Saltkråkan.


"Nu ska ni höra nånting som jag vill tala om..."


Den är så fin, så enkel, så sammankopplad med min egen barndom.

Blir varm i hela kroppen när jag hör den.


Jag har länge haft den som allmän ringsignal på mobilen, men nu har jag alltså ställt om så att det bara är den när BFA ringer. Annars är det Sony Ericssons vanliga signal. Sen kan det ju självklart vara så att det inte alls är min mobil som ringer den dagen. Dagen D. Det kan ju lika gärna vara hemmatelefonen. Min jobbtelefon. Makens jobbtelefon. Det visar sig... 


Lite kul är det iaf och jag hajjar till extra mycket varje gång mobilen ringer numer och tänker "Är det DEN signalen?!" 


Fram tills nu har jag inte heller varit så noga med att alltid ha mobilen med mig överallt. Som t ex när jag är på toa på jobbet. Men nu är det andra bullar.


Den är med. 


Där också.


Den ligger snällt och väntar på handfatet.


Ifall att....



~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards