Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Finner inga ord...

Av grodis - 19 april 2010 23:00

Det här är helt ju helt crejsy!

Så många kommentarer. Så ofantligt många lyckönskningar och varma inlägg.


Tusen TACK för allas er omtanke & medkänsla!   


Om oss. 


Om Liten.

Jag kan erkänna att det INTE går speciellt bra att jobba om dagarna. Det går bara inte att fokusera tankarna på annat än Liten... Saker och ting jag annars gör av bara farten, som t ex snabbkommandon på datorn, går helt plötsligt inte. Tankarna är hela tiden hos Liten. Tankarna fastnar, liksom mina fingrar mot tangentbordet. Så bara sitter jag där och stirrar...


Jag undrar så vem Liten är.


Vad gör h*n just nu?
Hur h*n mår?
Vill veta om h*n får mat, kärlek, trygghet. 


Jag vill ju vara Litens mamma.


Jag vill ju finnas där.


Nu och för alltid.


Min magkänsla hittills har stämt riktigt bra. Nästan skrämmande bra.

Nu måste jag därför skriva ned vad min magkänsla säger om närmaste framtiden. Kan vara kul att ha det på pränt om det skulle visa sig stämma.


Jag TROR att Liten är en pojke. Vår son. Viktors lillebror.

Jag TROR att Liten kommer vara runt 2,5 år eller drygt det när bb kommer.

Jag TROR att vi får bb i mitten av maj.

Jag TROR INTE att jag kommer få chansen att börja jobba på lasarettet som uska i sommar pga att vi kommer få resa till liten i början av juni.


Så där ja. 


Slutgissat!

 
 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

19 april 2010 23:26

Åh; nu har jag också läst det spännande spännande förhandsbeskedet!
Ett stort stort grattis och hoppas ni snart får veta vem det är ni väntar på!
Blir alldeles tårögd!

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

 
Heidi

Heidi

19 april 2010 23:52

Och jag tror så klart att din känsla är helt rätt! Hoppas hoppas! Kram!

/Heidi

http://heidin72.blogg.se

 
Ingen bild

Caroline

20 april 2010 07:34

WOW!!! Måste vara underbart att äntligen få veta iaf nånting! Jag gläds med er och hoppas att DET samtalet kommer vilken dag som helst nu! Massa kramar från mig.

 
Ingen bild

malin

20 april 2010 08:00

Då hoppas vi att gissar rätt! Låter som om ni kommer att få en toppen tid att se fram emot. Är så uppriktigt glad för er skull!!

att du inte riktigt "är med på jobbet" är ju fullt förståligt, det är så livet är!

Vilka fina nyheter i början på veckan! Tack!

 
Ingen bild

Anna

20 april 2010 08:04

För det första: du ÄR Litens mamma, i ditt och Litens hjärta är ni redan mor och barn. Ni har bara inte funnit varandras händer än. Men snart, snart. Liten vet att ni är på väg! Dina gissningar är bra, men bb får gärna komma tidigare! :):) Kramar!!

 
Ingen bild

Åsa

20 april 2010 08:08

Nämen jäklar nu händer det Grodan!!!!!!!!!!!!!!
Så stort, vilken puls ni måtte ha nu :D

Kram Åsa

PS tror fortfarande på en liten tös ;-)

 
Ingen bild

EmmaLotta

20 april 2010 09:06

det måste vara grymt svårt att tänka på något annat än liten...minns när jag precis hade varit på ultraljud och fått en första "glimt" av vårat barn (kanske konstig jämförelse men du förstår förhoppningsvis, ni har också precis fått en första "glimt") det fanns inte en chans att få något vettigt gjort. Annars tror jag att du gissar rätt på alla punkter utom en - jag tror att Viktor har en liten lillasyster i Bolivia.

Kram

 
Lisa Papaver

Lisa Papaver

20 april 2010 10:43

Tjohoo, grattis till härliga nyheter. Äntligen är det er tur, det var verkligen på tiden!

http://lisa-papaver.blogspot.com

 
Elin

Elin

20 april 2010 11:02

Som vi väntar och hoppas. Jag tror också att du har rätt i din magkänsla.
Så klart du inte kan fokusera på annat, du är ju "höggravid" nu. Det är precis som det ska vara med andra ord. Den fantastiskt jobbiga, men också nödvändig slutspurten är kvar. KRAM!!

http://radhusliv.wordpress.com

 
mamma g

mamma g

20 april 2010 15:21

det är klart att du inte ska tänka på ngt annat än det som upptar nu :-)Kanske lite webshopping av i smyg på jobbet istället (av ngt smått och gulligt)....och ni har väl finchampagne i kylen????
kram mamma g

http://familjeng4.wordpress.com

 
Ingen bild

Tosing

20 april 2010 16:32

Jamän det fattar jag vem som helst att det inte går att jobba. Det ÄR ju så himla ointressant i jämförelse – allvarligt :).

Kom igen nu, Saltkråkan.

/Tosing

 
Ingen bild

Tosing

20 april 2010 19:42

Eh – det skulle förstås stå "det fattar JU vem som helst". Skyller på upprymdheten :0D.

/Tosing

 
Ingen bild

Kristina

20 april 2010 19:53

Åh grodis, vad glad jag blir för eran skull. Hoppas å tror att det är som du känner. I sommar händer det. Många kramar

 
Ingen bild

Ann

20 april 2010 20:35

Det här gjorde min dag! Läste i morse och har sedan varit glad hela dagen. Äntligen! Har följt dej i säkert 6 år och hela tiden hoppats på er lycka.

 
Ingen bild

Selma

20 april 2010 20:46

Åh, så himla glad jag blir för er skull!!!! Stort grattis till er, och håller tummen att du känner på dig rätt!!

 
jess

jess

20 april 2010 21:14

Ååååååå grodan! Vad jag har väntat! Ända från början. Alla bloggar, all vånda - allt!

Idag gick jag in - var ett tag sen sist! Glädjetårar rinner.



Kram!

http://binks2.wordpress.com

 
Miriam

Miriam

20 april 2010 21:14

Jag är imponerad över att du ens tar dig till arbetet. Kära värld så spännande det måste vara! Jag håller tummarna för att din magkänsla är alldeles rätt! Kram!

http://www.meramiriam.se

 
trixie

trixie

20 april 2010 21:18

Men herre jösses vad spännande. Tänk att ni äntligen, äntligen fått besked. Nu hoppas jag att det går så fort det bara kan. Er Liten behöver få komma till mamma & pappa!

Kram och supergrattis/Trixie

http://trixie63.blogg.se

 
Ingen bild

Kerstin

20 april 2010 23:31

Åh vad roligt!
Håller tummarna för att allt går snabbt nu,..
Lyckostar som har detta framför er!

 
Ingen bild

Anna

21 april 2010 10:30

Ett jättestort grattis till Liten!!! Har som så många andra önskat en liten till er NU. Hoppas tiden går fort tills ni får träffas och långsamt efteråt! / Anna

 
6-barnsmamma (eva-med-7 barn)

6-barnsmamma (eva-med-7 barn)

21 april 2010 11:34

Blir så glad när jag läser, äntligen, äntligen är allt jag tänker!
Förstår att det är svårt att tänka på jobbet, när alla tankar är hos Liten. Hoppas att ni snart får veta mer, ska bli spännande att se om du har rätt - jag tror fortfarande att det är en tjej, mindre en 2½ år. Hade inte du en fråga i en av dina bloggar om vad man trodde det skulle bli?
En stor kram till dig!

http://www.livetmed7barn.blogspot.com

 
Ingen bild

Carina29

21 april 2010 18:58

Tårögd satt jag häromdagen i personalmatsalen och läste din blogg. Det var underbart att få läsa ditt inlägg! Väntar med spänning på fortsättningen!

 
Ingen bild

Ako

21 april 2010 19:29

Jag vet inte om du minns mig sen Fn men jag har tittat in på din blogg då och då och det är just detta jag väntat på. Äntligen har det blivit din/er tur, det gör mig så glad och varm om hjärtat!!

Kram

 
Ingen bild

Maria

21 april 2010 21:49

Grattis på er!

 
Arletta

Arletta

21 april 2010 22:02

Pirrigt värre! Och nu är det så nära så nära. inte konstigt att du är lite disträ. :)

http://wallemini.blogg.se

 
Ingen bild

"E"

22 april 2010 14:19

Mel. Saltkråkan...

Nu ska du höra nånting som jag vill tala om,
att det var liten som till mamma, pappa nu kom!
Åh, vad vi ska fira. Oj, vad det är roligt!
Liten tycker vi så väldigt mycket om!

Nu ska du höra nånting som jag vill tala om
att någon liten charmat alla runt om dom.
Mammas lilla liten, pappas lilla liten,
Nu är allting helt precis som det ska va! :)

 
Minnea

Minnea

22 april 2010 17:36

Men åh vad härligt att det ÄNTLIGEN händer något! Hoppas du får veta mer jättejättesnart. :D

http://minneas.wordpress.com

 
Ingen bild

akkis Kina

22 april 2010 20:01

Jippi jippi....


gud i himlen..... vilken lycka det var det jag ville läsa..
Mycke glad läsning fasiken grodis...

Åhhhhhh nu ska det shoppas nått.. badkulor till dig vet jag att du gillar....

Till liten vem vet...
Jippi!!!

 
Ingen bild

Millan

26 april 2010 22:56

Hoppas, hoppas, hoppas du har rätt! Det är så spännande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards