Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 23 april 2010

Av grodis - 23 april 2010 22:33

Det har nu gått en hel vecka sedan vi fick veta att Liten finns!


En omtumlande vecka.


Första dagarna, fram tills i onsdags, gick jag som i ett vakuum... Tankarna var hos Liten 100% av tiden kändes det som. Enormt påfrestande och frustrerande... Energi som jag behöver till annat gick åt till att släpa sig till jobbet och försöka samla tankarna och jobba. Inte helt lätt...

Dessutom är det s k lönehelg och det är många som vill ha annonser så det har funnits att göra om man säger så...


Nåja, men så igår så vände det faktiskt! Jag känner mig pigg och kan faktiskt skingra tankarna något. Jag tror jag hittat grejen ... nämligen att lyssna på radio! Det hjälper mig massor, att "stänga av" eller åtminstone förskjuta mina tankar lite grann... Jag sover som en stock om nätterna i alla fall och det är jag glad för att jag kan. Sömn har för mig aldrig varit något problem, under alla år av sorg och mycket psykisk och fysisk påfrestning... det är jag enormt tacksam för! Sömn är A och O, särskilt i tuffa tider...


Nåja, nu har ju det i alla fall passerat en hel vecka sedan beskedet och det betyder ju rent krasst att vi är en vecka närmare varandra! Jag hoppas det inte dröjer så många veckor till innan vi får veta mer om Liten ... och till sist - äntligen få hålla "henom" i vår famn och snooza i det mörka brunsvarta håret... 


Jag måste ju visa mattan som ÄNTLIGEN kom idag! Faktum är att jag beställde den från Ellos i torsdags förra veckan, dagen INNAN vårt prel. barnbesked! Tycker den är SÅ fin! Vi har ju djungeltema i Litens rum och denna passade super. I och med att vi ju har medgivande för ett barn upp till 3 år så är det ju svårt att köpa kläder och NÅGOT måste jag få köpa lite då och då annars blir jag tokig... Har lite kläder från tiden när medgivandet var upp till 18 månader, i stl 74 och 86... kanske de kommer räcka när det är dags? Även om Liten är över 2 år så brukar de vara rätt korta i växten, sydamerikaner. Kanske brås på mor sin som ju är "kort och satt"...    

(Bild från Ellos)


Det ska bli riktigt skönt med helg. Det har ju utlovats fint väder och jag ska elda bort massa ris på baksidan samt köra några vändor till Återbruket med skräp från rivningen av gamla köket. Skönt med fysiskt arbete och jag hoppas att få lite sol på nosen!


Ha nu en skön helg allihop och tusen tack ännu en gång för er omtanke om oss!

Det värmer långt, långt in i hjärtat!   

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards