Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 10 augusti 2006

Av grodis - 10 augusti 2006 20:52

Jag är STOLT över mig själv nu och det är INTE vanligt. Jag har klarat att cykla hem 1,5 mil, i stark motvind i 25 graders åskvärme (i skuggan, varmare i solen..) och det på 45 minuter! Visst, ingen rekordtid för mig då jag cyklade samma sträcka på 37 minuter förra sommaren, men då var jag i bättre form och så var det inte alls så här varmt då heller.Det var jättekämpigt stundtals, men jag lyssnade på Robbie Williams i MP3-spelaren och flåsade på! ;-D Hade även med mig vatten som jag drack då och då och det var verkligen nödvändigt.Nu sitter jag här nytränad, nyduschad och nyäten och SÅ nöjd med mig själv idag igen, andra dagen på raken! :-DHurra vad jag mår bra!!!

Av grodis - 10 augusti 2006 20:31

Idag när jag kom hem efter min 1,5 mils långa och vääääldigt kämpiga cykeltur i motvind och stark sol *puh* så låg det ett litet vitt kuvert med mitt namn på i lådan! :-) Innehållet ser ni på bilden - ett grodkort och en alldeles makalöst underbar fredsängel med en väldigt fin text till:"Du kanske inte kan seänglarna omkring Dig,men Du känner deras närvaronär de kärleksfulltstyr Ditt liv.De bringar hjälp från ovan.Denna ängel påminner Dig om att Du aldrig vandrar ensam".Fått av min goa, underbara vän som är alldeles för långt bort fysiskt, men som alltid finns där ändå! Tack snälla Sara!! *puss* :´-)

Av grodis - 10 augusti 2006 10:04

Har sovit GOTT inatt och var väldigt trött imorse när klockan ringde, men nu är jag pigg! :-)ÄNTLIGEN kom ut och gick igår! Så länge som jag tänkt att jag skulle ta mig i kragen, men ändå bara struntat i det.. Hela sommaren utan en enda promenad?! Pinsamt...Idag har jag som planerat cykeln med mig till jobbet! Har även en vattenflaska med och snälla maken har laddat MP3-spelaren åt mig. Här ska cyklas hem idag, ca 1,5 mil! Sen är denna dags motion över. Jag hade tänkt att cykla hem ända sen jag kom tillbaka från semestern för 1,5 vecka sen, men det har inte blivit av, men idag SKA det bli av!Och vet ni... vågen är SNÄLL!Vägde mig igår.. deppiga 87,0 kg... imorse visade den...... 86,3!! Minus 0,7 kg sen igår!!! Snacka om motivationshöjare! :-DNu jäklar, är jag peppad till max och det mycket tack vare min goda vän Soff´s peppsnack igår + att hon är SÅ snygg nu när hon gått ner X antal kilon i samband med sin inspelning till Du är vad du äter! Vi vägde i våras nästan exakt lika mycket och var lika långa... nu skiljer det massor... *utan att säga för mycket* ;-) En inspirationskälla om någon! :-)Jag vill också! Jag kan också! Jag SKA också!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards