Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 20 april 2007

Av grodis - 20 april 2007 22:05

Den godaste fredagsdrinken just nu:

Fräscht, kallt vatten och i det frysta hallon & blåbär som får stå och dra.

Jättegott och jättebra! :-)

Av grodis - 20 april 2007 13:21

Måste skriva ett eget inlägg om annat som händer i mitt liv just nu.


Tidigare i vår så efterlyste BFA-A en layoutare som kunde strukturera upp och göra medlemstidningen som är tänkt att komma ut 4 ggr/år. Jag blev intresserad och anmälde därför mitt intresse. Kunskapen har jag ju eftersom jag jobbar i programmen dagligen och adoptioner brinner jag såklart för och även att bli insatt mer i hur allting fungerar. Blev därför jätteglad när jag fick jobbet! Ideellt förstås!


Nu har jag dessutom blivit tillfrågad att bli suppleant i vår BFA-A:s styrelse(!) :-D Jätteroligt verkligen, och jag tackade såklart JA på stående fot. Helgen 5-6 maj ska jag därför ner till Göteborg och träffa de andra i styrelsen och det ska bli så roligt och intressant!


Ska även ner till Göteborg den 2 juni för då är det Boliviaträff med BFA! Det är första gången någonsin det anordnas av adoptionsorganisationen och jag hoppas och tror det kommer många familjer som adopterat/ska adoptera från Bolivia då. Vi får även chans att träffa vår handläggare + kontaktpersonen för Bolivia. Jag och maken åker tillsammans över dagen och det ska också bli jättekul och spännande. *längtar*


Nu måste jag jobba på, för det är fredag och högtryck även på jobbet!

Av grodis - 20 april 2007 12:52

Puh!


 Det är verkligen MYCKET som händer i livet just nu och allt rullar på i 120 känns det som, men det är roliga saker så jag klagar inte! :-)


 För det första så gick andra och sista besöket hos psykologen imorse jättebra! Jag blev personlighetstypen ESFP (Extraversion, Sinnesförnimmelse, Känsla, Perception). Förstår ni? ;-) Hehe..


Extraversion> Uppmärksamhet främst rikta mot yttervärldens människor och ting.

Sinnesförnimmelse> Tar in informations via de fem sinnena och ser det befintliga.

Känsla> Fattar beslut grundade på en personlig värdeskala.

Perception> Föredrar att leva på ett flexibelt och spontant sätt.


Starka sidor

Människor med denna profil är sprudlande levnadsglada. De lever i nuet och finner glädje i människor, mode, mat, djur och natur och i aktiviteter. De låter sällan sina liv störas av regler och är inriktgade på att möta andra människors behov på kreativa sätt. ESFP-profiler är utmärkta lagspelare; de satsar på att få jobbet gjort på ett så lustfyllt sätt som möjligt och med ett minimum av trassel.


Karakteristiska drag

Intresserade av människor och nya erfarenheter. Lär sig mer av att få göra egna erfarenheter än av teoretiska studier. Ger sig i kast med saker och ting, och lär sig allteftersom. Värdesätter sina ägodelar och finner stor glädje i dem. Är oftast Praktiska och realistiska. Uppmärksamma. Inriktade på nuets realiteter. Är på bra att "ta folk" och spelar ofta rollen av fredsmäklare. Många känner ett särskilt frändskap med barn och djur. Använder sin känslofunktion främst i sin inre värld, och fattar beslut med hjälp av sin förmåga till empati och inkännande.

Människor med ESFP-profil tenderar att vara generösa, optimistiska och övertygande. Varma, sympatiska och diplomatiska. Skarpsinniga observatörer av mänskligt beteende. De verkar känna på sig vad som försiggår inom andra människor och svarar snabbt på deras behov. De har en särskilt talang för att mobilisera människor att handskas med kriser.


Andras bild

ESFP-profiler får ut mycket roligt av livet och är trevliga att vara med, deras livsglädje och entusiasm gör att andra dras till dem. De är anpassningsbara, sympatiska och lättsamma. Planering långt i förväg är ingenting för dem, de litar till sin förmåga att se och effektivt möta stundens behov. Tycker illa om struktur och rutiner och hittar ofta sätt att komma runt sånt. Andra uppfattar dem ofta som Mångsidiga och stödjande. Levnadsglada, lekfulla och spontana.


När livet går snett

Om människor med ESFP-profil inte finner något område där de kan utnyttja sina mest utvecklade funktioner och bli uppskattade för sina bidrag, kan besvikelsen över detta leda till att de blir virriga och överdrivet impulsiva. Får problem med att accepteraa och klara av uppställda tidsgränser. Tar andras handlingar och beslut allt för personligt. Under stress kan människor med denna preferensprofil känna sig överväldigade av negativa möjligheter. De kan då komma att lägga ner energi på att utveckla förenklade, allomfattande förklaringar till sitt negativa synsätt.


Passande yrken

Vården, Design, Försäljning, Kontorsjobb m. m. (hann ej notera fler..)

---------------------------------------------------

Oj, oj.. det var SÅ MYCKET ska ni veta.. jag kan inte skriva ner allt. Men i det stora hela så stämde 95% in på både mig och maken som i sin tur var en "Chefs -och ledartyp" (ENTJ).


Så intressant och roligt att vara med om detta! Psykologen var övertygad om att vi kommer bli bra föräldrar och vi täcker upp ett brett spann på detta Myers-Briggs testet med våra resp. personligheter. Det enda vi inte täcker är "introvert". Intressant! Psykologen skulle börja skriva på vårt intyg redan idag och skicka till oss så vi har det nästa vecka. Tjoho!!

En otroligt varm och vänlig kvinna och jag avslutade vårt möte med att lova henne att vi kommer och besöker henne med vår lill* när vi kommit hem sen och då blev hon jätteglad!


Nu kan vi bocka av en grej till på listan och steget till översättning till spanska närmar sig allt mer! :-D

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards