Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 12 september 2007

Av grodis - 12 september 2007 21:56

Så där ja.

Nu är det gjort.


Jag har bitit i äpplet, vilket var rätt surt... eller rättare sagt mycket surt skulle det visa sig. Blä! Rätt otroligt att man gått upp så mycket som .... *tar fram kalkylatorn*.... 6,8 kg sen i april!?! Blä igen! :-/


Men..! Det är inget att gräma sig för nu. Bara att ta sig i kragen. På med hängslen och livrem och kasta sig in i Pointsvärlden!


Mötet hos Viktväktarna var bra och ja, C: Du hade rätt! Hanna, min favvokonsulent är hemma och mammaledig till nästa sommar. Shit happens.... ;-)

Tjejen som är istället för Hanna var jättebra också och lite "full i fan" och ett lass humor, så det känns kanon! Ungefär i 30-årsåldern skulle jag tro. 


 Fick med mig material som jag ska lägga mig och läsa igenom nu. Sen ska det planeras mat för några dagar framåt. Planering är A och O! Ambitionen är att hädanefter oftast ha med mig matlådor alt. köpa Viktväktarnas egna lådor i frysdisken framöver till lunch. Just att äta ute varje lunch som jag gör i dagens läge känns knas, för det är svårt att uppskatta antalet points och säkert inte alls bra i viktminskningssyfte.


Första delmålet blir 3 kilo för då får man de där guldstjärnorna. Barnsligt roligt! :-)

Av grodis - 12 september 2007 14:33

När man gått och grubblat på att ta itu med en sak på det personliga planet i flera år. En väldigt känslig grej... När man väl kommer till skott och ÄNTLIGEN tar steget och vågar. Det känns UNDERBART!


Det har jag gjort idag.

Tyvärr varken vill/kan jag inte skriva exakt vad det rör sig om.

En vacker dag kanske? Vi får se.


Jag är så glad och så lättad iallafall. Att det faktiskt GÅR.


En stor mentalt jobbig och tung sten har idag fallit från mina axlar och det ska jag fira med att ta ännu ett steg mot ett bättre välmående - hos Viktväktarna.


Jag är laddad till tänderna! :-D

Av grodis - 12 september 2007 08:17

Idag har jag sån värk i magen att det känns som om jag ska gå av på mitten. Huvudet är bättre så det hjälpte att jag köpte Eeze på Apoteket igår, dock hann jag aldrig ta någon för jag tyckte inte det behövdes.

Nu är det dock mensvärken som gjort entré och en tanke som slår mig är att under sista månaderna har karaktären på det månatliga ändrats och det rejält.


Visst, jag är regelbunden och det är jag tacksam för. Men har FÖRBANNAT ont i magen när jag har den och förra månaden blödde jag konstant i 2 veckor(!) och det var inte kul... Nu har mensen ju kommit och gått sen i fredags och nu verkar den kommit igång på allvar, på dag 6!? *suck* Drygt...


Känns mindre kul att gå iväg på invägning när byxorna spänner och man känner sig allmänt tjock och plufsig, men samtidigt är det ju tur att det är denna vecka på invägningen och inte första "riktiga" vägningen nästa vecka, för då vill man ju ha ett fint minus!


---------------------------------------------------------------


Glömde igår mitt i all äppelpaj-yra skriva ner det jag egentligen satte mig för att blogga om: Min vän Soff med make har ÄNTLIGEN fått medgivandet i handen! HURRA, HURRA, HURRA, HURRA!!

Är så glad för er skull och hoppas så att prognosen är helt fel och att ni får börja samla papper SNART!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards