Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg under september 2006

Av grodis - 11 september 2006 13:52

Utvilad men ändå trött på ett konstigt sätt. Och så mår jag ILLA.. Blä! Mensen är över en vecka sen också, men den har å andra sidan levt sitt eget liv sista halvåret efter våra IVF-behandlingar. Men ändå, skengravid är jag som få och kommer den inte under denna vecka så testar jag på lördag. Jag tror inte att jag är gravid, men chansen/risken finns ju trots allt. För mig vore det KATASTROF om jag vore gravid nu, för det skulle innebära att vi måste hoppa av Adoptionskarusellen och det innan man vet om allt går vägen. Med den jobbiga och komplikationsfyllda graviditeten jag hade med vår ängel Viktor så vet jag inte om jag varken vill eller orkar bli gravid igen. Jag vill verkligen inte! Konstigt att skriva så, men det är ett faktum. Det är ju liksom inte "bara" i mitt/vårt fall. Jag har en halv livmoder i bästa fall och risken för missfall, fostervattensläckage, prematur födsel är väldigt stor. Och allt det har jag redan varit med om. Jag skulle inte fixa det igen.Nu svävar jag iväg, men det ju sånt en blogg är till för...Känner mig kräkfärdig nu och kanske är det magsjuka? Jag vet inte.. Men det går inte att blunda för iallafall.. We´ll see...Veckan hos farmor har varit underbart skön iallafall och jag har verkligen fått chansen att vila ut ordentligt. Vi har pratat massor och handarbetat ihop. Skrattat och fnissat och lagat mat och fikat. Vågen visar iallafall inte plus och det är jag glad för! Vi får hoppas vågen hos VV på torsdag är lika snäll.Har även ringt kösamordnaren på Familjerätten igen och tyvärr var det inte några roliga nyheter som jag hade hoppats på att få. *suckar* Vi har 5 par före oss, varav 2 par har påbörjat sin utredning. 1 par går just nu föräldrautbildningen och kommer troligen hinna gå den klart så de får starta utredningen före oss. Blä!Det kommer inte bli under september kunde hon med 100% säkerhet säga, men KANSKE oktober. Vi får väl se där med.Nu ska gå och ta lite djupa andetag inne på toa och försöka hålla mig från att hulka... *rys*

Av grodis - 11 september 2006 13:52

Utvilad men ändå trött på ett konstigt sätt. Och så mår jag ILLA.. Blä! Mensen är över en vecka sen också, men den har å andra sidan levt sitt eget liv sista halvåret efter våra IVF-behandlingar. Men ändå, skengravid är jag som få och kommer den inte under denna vecka så testar jag på lördag. Jag tror inte att jag är gravid, men chansen/risken finns ju trots allt. För mig vore det KATASTROF om jag vore gravid nu, för det skulle innebära att vi måste hoppa av Adoptionskarusellen och det innan man vet om allt går vägen. Med den jobbiga och komplikationsfyllda graviditeten jag hade med vår ängel Viktor så vet jag inte om jag varken vill eller orkar bli gravid igen. Jag vill verkligen inte! Konstigt att skriva så, men det är ett faktum. Det är ju liksom inte "bara" i mitt/vårt fall. Jag har en halv livmoder i bästa fall och risken för missfall, fostervattensläckage, prematur födsel är väldigt stor. Och allt det har jag redan varit med om. Jag skulle inte fixa det igen.Nu svävar jag iväg, men det ju sånt en blogg är till för...Känner mig kräkfärdig nu och kanske är det magsjuka? Jag vet inte.. Men det går inte att blunda för iallafall.. We´ll see...Veckan hos farmor har varit underbart skön iallafall och jag har verkligen fått chansen att vila ut ordentligt. Vi har pratat massor och handarbetat ihop. Skrattat och fnissat och lagat mat och fikat. Vågen visar iallafall inte plus och det är jag glad för! Vi får hoppas vågen hos VV på torsdag är lika snäll.Har även ringt kösamordnaren på Familjerätten igen och tyvärr var det inte några roliga nyheter som jag hade hoppats på att få. *suckar* Vi har 5 par före oss, varav 2 par har påbörjat sin utredning. 1 par går just nu föräldrautbildningen och kommer troligen hinna gå den klart så de får starta utredningen före oss. Blä!Det kommer inte bli under september kunde hon med 100% säkerhet säga, men KANSKE oktober. Vi får väl se där med.Nu ska gå och ta lite djupa andetag inne på toa och försöka hålla mig från att hulka... *rys*

Av grodis - 1 september 2006 09:22

Idag på e.m åker vi på semester i norrland i drygt en vecka. Ska bli såååå skönt!Jag ska umgås med kära farmor och maken ska gå på älgjakt för första gången. Jag har bestämt mig för att gå en promenad VARJE dag där uppe och vid fikat ta MAX EN kaka/bulle. Points kommer jag räkna så gott jag bara kan och materialet från VV är med. Jag har träningskläder med mig också och stavarna har jag däruppe sen förut, så det ska gå bra! Sköt om er alla så hörs vi igen när jag är tillbaka, och då ska jag ringa Familjerätten igen och "kolla läget"! ;-)Kram på er alla som läser!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards