Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 5 juli 2006

Av grodis - 5 juli 2006 16:35

Hihi.. Nu är det dags! Idag ska jag sitta kvar på jobbet (i svalkan!) och sammanställa information om alla länder som finns att adoptera från genom de 3 största Adoptionsorganisationerna (AC, FFIA och BFA). Vilka krav de har på oss som söker och vad de har för process vad gäller överlämnande, väntetider, medgivandeålder osv osv.Jättespännande ska det bli! Beslutet med stort B närmar sig med stormsteg, och jag känner mig så förväntansfull och pirrig! Om bara någon vecka så VET vi vilket land vår lilla tjej/kille och Viktors syster/bror kommer komma ifrån! DET är stort!

Av grodis - 5 juli 2006 11:17

Igår kväll var jag och en vän och hälsade på en gemensam väninna som dagen före midsommar födde en liten tjej. En andra dotter och en lillasyster till deras änglatjej som vilar bara ett par rader framför vår Viktor på kyrkogården. De har också kämpat, alldeles för länge! Men till slut - på allra sista försöket, så lyckades dom! Resultatet blev PERFEKT! Maken till bedårande liten individ har jag sällan skådat. Så liten, men så perfekt på alla sätt och vis!När vi kom och jag tittade ner i vagnen så tappade jag bokstavligen andan! Jag fick ingen luft på ett tag och det kändes lite märkligt... Den lilla parveln i vagnen tog bokstavligen luften ur mig, så underbar är hon! :-)Jag har tagit en hel del kort på underverket men respekterar att man inte lägger ut bilder på andra "hur som helst". Kanske ni får se en annan gång, kanske inte.. ;-) Vi hade hur som helst en jättefin kväll på gräsmattan utanför deras hus och åt jordgubbar och glass i kvällssolen. Såna här dagar vill jag ha fler av!När jag sen kommer hem, rätt sent.. omkring kl. 21.30, så kollar jag igenom dagens post. Oftast bara tråkig reklam... Men så ligger där ett vykort till mig! Ett jättefint kort som passar mig perfekt (en groda på framsidan såklart!) och från en vän som jag inte känt allt för länge. Det var samma vän jag tillbringat kvällen med! Blev alldeles varm i hjärtat och säger bara "DITO, fina du!!" ;-) HON förstår och DET är huvudsaken! :-)

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards