Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 14 juni 2007

Av grodis - 14 juni 2007 09:21

Igår hade jag en riktig myskväll med min vän Soff.

Vid åttatiden igår kväll kom Soff och deras goa hund Harry kom hem till oss. Det regnade och var riktigt kulet ute så att slå sig ner på verandan kändes uteslutet. Vi bryggde thé och jag hade köpt hem 1 liter jordgubbar som vi delade på med lite vaniljglass. Slog oss ner i soffan i vardagsrummet och snackade strunt, grät glädjetårar när vi kollade underbart söta Boliviabarn från Bolivialistan, pratade lite till och hade allmänt mysigt. Regnet smattrade mot takfönstrena på övervåningen och det var nästan så man fick lite höstkänsla igår, så jag tände upp lite värmeljus i vardagsrummet.


Är så innerligt glad över att jag genom vår krokiga och svåra väg mot barn, lärt känna en så fin och varm och sprudlande livsglad tjej som Soff! Att vi sedan snart väntar våra efterlängtade barn från samma land gör att det är om möjligt ännu bättre. Vi är så lika på så många olika sätt jag och Soff, ibland är det nästan lite skrämmande. ;-)

När vi lärde känna varandra var vi båda lika långa och vägde nästan exakt lika mycket. Sedan kämpade sig Soff ner över 20 kg och blev ännu vackrare och nu kämpar jag med min övervikt och iallafall kommit ner 11 kg. Våra pappor fyller år samma dag! Våra bröder fyller år dagarna efter varandra! Hon har en hund som heter Harry, jag har en katt som heter Sally (ni har väl hört talas om filmen "När Harry mötte Sally"?), vi tycker väldigt lika om saker och ting (för det mesta) och när Soff var med i "Du är vad du äter" trodde Anna Skipper att vi var systrar. ;-) Soff är en glad tjej som sprudlar av energi. Hon är en sån man kan prata med om ALLT och det stannar där. En vän att lita på - i vått och torrt. Det enda jag kan sörja ibland, är att våra vägar inte möttes tidigare... :-)


Älskar dig, min vän!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards