Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 28 juni 2007

Av grodis - 28 juni 2007 23:24

....måste vara bland det mest tråkiga som finns!?

Alla pengar man surt jobbar ihop, bara försvinner i ett nafs... *blä*


Nåväl, det är alltid skönt när det är gjort och visst har jag väl en slant kvar, men ändå... Surt med parkeringsboten på 800 som skulle betalas nu. Iofs fick jag ju hälften i bidrag från min käre far, så jag ska inte gnälla. ;-)

*Tack ännu en gång pappsen!*


Är helt slut nu. Har suttit i telefonmöte med BFA:s styrelse och det är INGEN lek att sitta och lyssna aktivt 2 h i telefonen, det kan jag skriva under på. En del tuffa beslut som behövdes ta och jag som är så grön höll mest tyst och hmmm:ade ibland. *s* Dock är det jag som får informera om tidningen och hur det går med den så det gjorde jag iallafall. Otroligt intressant att vara med och jag är så tacksam för att jag fick chansen! Apropå tidningen så ska jag nu under juli månad sätta ihop alla texter och bilder så det blir... ja, just det.. en tidning! Det ska bli jättespännande och jag hoppas verkligen att det kommer gå bra och att jag fixar det! Lite pirrigt är det. Eller mycket. Jag har även fått i uppgift att korta ner en resedagbok från ca 100 sidor(!) till 4... *gulp* Hur nu det ska gå.....


Var ju och shoppade mat ikväll och när jag väl kom hem vid 19-tiden var jag sååå hungrig. Det fick bli en omelett och till det snabbfräste jag kräftstjärtar i lite sweet chilisås med en vitlöksklyfta i. Omeletten vek jag fint ihop på hälften och lade på en tallrik tillsammans med en rejäl hög ruccolasallad, körsbärstomater och paprika. Och så kräftstjärtsröran då, som fick ett sting av sweet chilin. Jättenkelt och jättegott! Till det en skiva dinkelknäcke och vatten i glaset.


Nu ska jag krypa till kojs i sängen brevid maken. Katten ligger som vanligt på min sida och tar största delen av min säng då hon ligger rakt ÖVER och inte längs med.... och så ligger hon alltid emellan oss.. värsta p-pillret liksom.... Som om vi skulle behöva såna..? ;-P


Apropå det så är det läge att tänka efter hur vi ska skydda oss från en ev. graviditet fr o m nu. Från det att våra handlingar sänds ner till Bolivia räknas vi nämligen som "gravida" och har skyldighet att skydda oss. Det vill vi självklart också, för vi vill verkligen inte att en ev. graviditet (hur nu den skulle kunna uppstå, men Mirakel sker ju hela tiden) skulle inträffa nu, mot all förmodan efter snart 6 års kämpande. Dessutom skulle en ev. graviditet vara riskabel för min livmoder.. och jag vill INTE genomgå en liknande graviditet som med Viktor igen. Och dessutom löper vi väldigt stor risk att råka ut för ett prematurfött barn igen, och även att förlora ytterligare ett barn. Så... nej.....


Nä nu svamlar jag ... sova var det ju jag skulle göra....


Nattinatt!



Av grodis - 28 juni 2007 17:01

Vi hann aldrig åka och handla mat igår kväll så det är min uppgift ikväll.

Jag har nu planerat inköp så jag klarar mig en vecka framöver då jag är gräsänka hela nästa vecka. Vad jag förstår så är inget direkt "förbjudet" när man är med i Viktklubben, så länge man bokför det man äter OCH håller sig inom ramen för det antal kcal som Viktklubben rekommenderar en att äta.


Jag har nu bokfört i 2 dagar och insett en sak....

Jag äter FÖR LITE! Igår fick jag i mig lite drygt 1000 kcal och jag ska ha i mig minst 1500 kcal för att gå ner i vikt... 2300 kcal för att hålla vikten. Jösses...

Dags för skärpning! Tänk att man verkligen kan vara tjock pga att man INTE äter tillräckligt. Jag VET ju att kroppen ställer in sig på svält då.... *suckar o skakar på huvudet åt sig själv*


Nu måste jag sticka iväg. Sen är det matlagning och middag som gäller och sen är det styrelsemöte med BFA-A ikväll kl. 20.30 Pust!

Av grodis - 28 juni 2007 11:56

Nu är alla våra papper klara. ALLT är RÄTTAT och KLART.

Klart, klart, klart! Och idag sänds de till vår handläggare på BFA-A för att gå iväg på legaliseringen hos Bolivianska ambassaden och UD.


Sen.... ner till BOLIVIA!!


Whohoooooooo!!



*dansar runt och ut i solen på sushilunch*

Av grodis - 28 juni 2007 09:43

För precis 1 år sedan klev jag in i Bloggvärlden.


Jag skapade denna blogg för att skriva av mig under vår väntan till barn och Viktors lillebror/syster. Ett år har gått alltså. Redan?! Det är inte klokt. Det har ju gått så fort. Samtidigt så har så mycket hunnit hända i våra liv.


Om ytterligare 1 år kanske jag sitter här. Mammaledig till en liten parvel från Bolivia. Tanken är hisnande, stor, underbar, fantastisk!!


Under detta år har jag sammanlagt haft 25.263 besökare. Bara under juni 2007 har jag haft 4.164 besök och hittills idag 128 personer!? Helt galet. Men skitskoj! :-D


GRATTIS kära blogg och TACK till alla er som följer oss på vår slingriga väg!


PS. Tårtan på bilden är bara symbolisk, och jag ska inte fira med någon sådan på riktigt idag. Däremot blir det sushi till lunch! ;-D DS.

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards