Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 24 juni 2007

Av grodis - 24 juni 2007 18:34

Roligt att läsa om min ogräsrensning..?

Här kommer del 2 i allafall... ;-)


Den ena långa och lite smalare gången är klar!

T o m kantskurit den så nu är den rensat och fin! Eller nja... fin och fin... den är sned och vind och egentligen skulle alla plattor behövas lyftas på och nytt grus/sand läggas på under så det blir lite rakare... men det blir ett annat år! :-)


Min käre far är hos oss och vi ska snart äta middag tillsammans. Maken fixar (som vanligt) maten och idag blir det laxfilé som är ugnsstekt i en stor gryta med lock som han köpte i USA för 3 år sedan när han var där genom jobbet. Perfekt att bara lägga i allehanda godsaker i. Nu vet jag att det är bl a lime, citron, riven vitlök och hackad röd chili i. Lite tabasco såg jag också slant ner...och det doftar ljuvligt ifrån köket! Till det har jag ordnat en grönsallad med rucckola, paprika, fetaost, tomater, purjolök och  färsk potatis i. Mums! Nästan så man börjar bli lite hungrig nu... Solen skiner och har gjort större delen av dagen och jag mår så bra! Imorgon börjar vardagen igen och en ny arbetsvecka börjar. Och även nya tag med viktminskningen - på allvar!


Ha en finfin söndagkväll allihop!

Av grodis - 24 juni 2007 14:19

Finns det något tråkigare att göra än att rensa ogräs?

Det är ju sååååå APTRIST! *urk urk*


Dock är det perfekt väder för att göra det nu så det är bara att bita ihop och ta sig igenom detta. Nu när det regnat ett par dagar så lossnar det lättare än annars och idag är det dessutom sol och blåser skönt så man behöver inte bli genomsvettig. Dock är det jobbigt att stå på huk i flera timmar i sträck och många pauser behövs.... Men fint blir det!

Vi har två lååååååååånga gångar med plattor upp till vårt hus så detta kommer ta hela dagen, minst. Se om jag hinner klart, annars får jag fortsätta imorgon.


Måste lista ut hur jag ska göra för att undvika att det blir så här mycket igen... Round-up säger vissa, men det vill jag helst undvika. Hett vatten och sen vägsalt sa någon annan, så det kanske ska prövas? Eller så ogräsättika... Ska kolla lite på Plantagen imorgon efter jobbet tänkte jag... Vill INTE få så här mycket ogräs igen....


Maken är ute och träningsseglar med sin far idag. De ska nämligen segla SM om 1,5 vecka så all träning behövs för att lära känna den båt de ska segla, då den är ny för dem båda (Mälar30). Det blev perfekt väder och vind för dem idag så jag hoppas det går bra för dem ute på fjärden. :-)


Min pappa ska komma hit senare i eftermiddag och vi ska bjussa på lite mat. Annars är det lugnt, förutom den där jäkla ogräsrensningen då....


Ingen sommarledig ungdom som vill tjäna en hacka på att rensa??? ;-P

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards