Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 24 juni 2007

Ogräsrensning del 2...

Av grodis - 24 juni 2007 18:34

Roligt att läsa om min ogräsrensning..?

Här kommer del 2 i allafall... ;-)


Den ena långa och lite smalare gången är klar!

T o m kantskurit den så nu är den rensat och fin! Eller nja... fin och fin... den är sned och vind och egentligen skulle alla plattor behövas lyftas på och nytt grus/sand läggas på under så det blir lite rakare... men det blir ett annat år! :-)


Min käre far är hos oss och vi ska snart äta middag tillsammans. Maken fixar (som vanligt) maten och idag blir det laxfilé som är ugnsstekt i en stor gryta med lock som han köpte i USA för 3 år sedan när han var där genom jobbet. Perfekt att bara lägga i allehanda godsaker i. Nu vet jag att det är bl a lime, citron, riven vitlök och hackad röd chili i. Lite tabasco såg jag också slant ner...och det doftar ljuvligt ifrån köket! Till det har jag ordnat en grönsallad med rucckola, paprika, fetaost, tomater, purjolök och  färsk potatis i. Mums! Nästan så man börjar bli lite hungrig nu... Solen skiner och har gjort större delen av dagen och jag mår så bra! Imorgon börjar vardagen igen och en ny arbetsvecka börjar. Och även nya tag med viktminskningen - på allvar!


Ha en finfin söndagkväll allihop!

 
 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

24 juni 2007 19:15

Oj så duktig du varit!
Det blev jättefint. Jag är mycket imponerad. Vi behöver också ta itu med våra gångar. Men det kommer väl en dag när vi gör det.

Det låter jättegott och jag hoppas ni får en underbar och mysig kväll ikväll.

Kram för att du finns och är så underbar.

http://ff.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

24 juni 2007 20:08

Hej på er vänner! Vilken härlig midsommar ni har haft. Vi har också haft det alldeles lagom och jättetrevligt. Nästa år får vi sällskapa på den där fotbollen. :)

Tänk att vi flyttar om bara några dagar. Det är alldeles galet, men spännande förstås.

En stor kram komer från oss!!

http://sedlacek.se

 
Tess

Tess

24 juni 2007 20:17

Jag köpte en gasolbrännare och den tycker min man är helt fantastiskt rolig, han går ut frivilligt på kvällskvisten och bränner lite. Så det kanske vore något? Det ser ut som en liten käpp i metall som är själva handtaget och där det brinner och sen sätter man fast en sån liten tub (som en 1 liters flaska ungefär), inte alls tung. Och sen bara sveddar man ogräset. Efter någon dag kan man bara sopa bort det. Dyrt är det inte heller :)

http://www.malika.se

 
Busmamman

Busmamman

24 juni 2007 22:15

Vad fiiint det blir!!
Sånt borde jag också göra...

http://busmamman.blogspot.com

 
Ingen bild

myzoxe

25 juni 2007 10:44

hur såg gång ett ut efter behandling då?? :) Trevligt.. Fint blev det iaf. Vad använde du för rensningsmedel?
synd att gasolen stod hos grannen i deras garage... Ta tillbaka den. ;)
kram.

 
Camillas lockar

Camillas lockar

25 juni 2007 10:52

Wow, det där tar längre tid än man tror! Heja, vad snyggt det blev :-)

http://www.lockar.se/blog

 
Ingen bild

Grodis

25 juni 2007 11:45

FF>>Just nu ska du inte ens tänka ordet "ogräs" utan bara vila massor och ta hand om dig och varandra! Ogräset finns kvar den dagen ni orkar och vill ta hand om det, tro mig... ;-) En stor kram till dig och tack för dina varma ord. *rodnar lite*

Elin>>Ja, jösses vad tiden rusar! Spännande! :-) Kram!

Tess>>Jo, vi har en sådan enligt maken, men den står hemma i grannens garage!? Det är så typiskt att den inte finns till hands när man behöver.... ;-) Tack ändå för tips! Kram på dig och hoppas ni mår bra! NÄr ska du uppdatera sidan om Liten i magen? *nyfis ju* Vill ju se UL-bilder och fina magbilder! ;-)

Busmamman>>Jag fick ett tillfälligt ryck igår och det är inte ofta det händer.. *s* Nu är det "bara" stora och breda gången kvar.. *pust* Tack! :-D

mysoxe>>Lugn i stormen! Jag har inte hunnit med den större och bredare gången än! *S* Rensningsmedel var en speciell kniv och skära emellan med. Det KÄNNS i rygg och lår idag kan jag lova. ;-)

Camilla>>Ja, det gör det absolut och ryggen orkar inte hur mycket som helst på en å samma gång. Har den bredare gången kvar... *puh* Ska försöka hänga i och få den klar också! :-) TACK!

 
Tess

Tess

25 juni 2007 13:45

Så, en UL bild bara för dig :) Jag har dock ingen bild på mig med magen, jag får be mannen ta en snarast. KRAM.

http://www.malika.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards