Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 3 maj 2007

Tankar som mal...

Av grodis - 3 maj 2007 14:29

Jag tänker mycket idag. Extra mycket mot vad jag brukar.

Det är många tankar om vad jag vill med mitt mål att gå ner i vikt. Framförallt VARFÖR jag vill gå ner i vikt.


Varför vill jag gå ner i vikt?

- Jag vill bli piggare & sundare

- Jag vill bli en hälsosam och glad mamma & fru

- Jag vill slippa tänka på hur tjock jag är hela tiden

- Jag vill få bättre självförtroende

- Jag vill kunna köpa kläder på vilken affär/avdelning jag vill

- Jag vill inte ligga i riskzonen för t ex diabetes typ 2, hjärt- och kärlsjukdomar, högt blodtryck ...


Det är många fler punkter också. Men dessa är "huvudpunkterna" på varför. Det är för MIN skull jag går ner. Jag ÄR värd att må bra. Jag MÅSTE intala mig det! Bara för att jag gör snedsteg någongång ibland så innebär inte det att hela viktresan är förstörd, utan det är bara att ge sig upp på banan igen och styra in rätt kurs. Jag är inte mer än människa. Och en annan viktig sak: Jag har INTE bråttom! Jag vill ner till 65 kg och det är 14 kg kvar, men det har tagit mig flera, flera år att lägga på mig dessa kilon och jag vill också kunna hitta min livsstil som gör att jag kan hålla min målvikt så småningom också. Det är inte bara NU jag ska gå ner och dippa på målvikt, utan tanken är ju att jag ska vara kvar där för resten av livet!


Min viktresa är inte bara under denna väntetid på Viktors syskon, utan den kommer fortsätta långt efter det. Visst, jag ska inte sticka under stol med att jag gärna vill nå målvikten tills vi åker iväg till Bolivia (nästa vår/sommar?) och håller jag i som jag börjat nu, så kommer det vara möjligt! Hur underbart är inte det då..?


Jag måste ta fram mitt mantra igen och det ofta:

Det är värt det. Det är värt det. Det ÄR värt det!

 
 
Ingen bild

Clin

3 maj 2007 14:48

Så kloka ord! Kan skriva under på varenda punkt.Det är värt det. Du är värd det. Och det får ta den tid det tar. Att ibland göra små snedsteg är bara normalt, och gör man de bara någon gång så är inte hela viktresan förstörd, utan det är bara att ta nya tag. Tror även att de snedstegen blir färre ju längre tid som går!
Kram C

 
Ingen bild

solna-madde

3 maj 2007 15:47

Vad vore livet utan sina kringelkrokar och omvägar? Huvudsaken är ju att man är på väg dit man ska, hur lång tid eller vilken väg man tar spelar väl ingen roll?

Jag tycker du är superduktig och det vore väl konstigt om du inte "svängde av" för en sekund för att sedan fortsätta på motorvägen ;-)

Heja heja Grodan! Du är värd att må bra och vara nöjd med dig själv! Du har gjort och gör något som många bara pratar och drömmer om, nämligen att investera i dig själv! För din skull!
Sedan att vi alla andra kan ta del av en gladare, piggare och mer hälsosam Grodan, det är liksom bara bonus!

Stor kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards