Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

2 år sen barnbeskedet!

Av grodis - 14 juni 2012 21:32

Herrejösses...


Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag för min del. Beskedet att vi fått en liten son på 2 år var omtumlande och såååå efterlängtat! Det tog lång, lång tid innan jag insåg och förstod. Innan den berömda poletten ramlade ner. Sedan dess har livet tagit en helt ny vändning. 
Det har inte alltid varit lätt och en dans på rosor, men för vem är det alltid medvind här i livet..?


   Vi fick världens finaste son och lillebror. Vi fick vår älskade och hett efterlängtade Hugo!   


 

Hugo-bus tidigare i våras. Full av liv.. och bus!   


I förra veckan var vi på första Sommaravslutningen på dagis. De små sjöng för oss föräldrar och vi satt utomhus på filtar och hade med oss picknick-korgar. Inte ett öga var torrt... 

SOM vi väntat på detta!


Vi har ju även passerat maj månad återigen, och jag kan för mitt liv inte förstå att vår ängel Viktor i himlen nu hade varit 10 år om han hade fått leva. Så ofattbart... Att vi skulle haft en så stor kille?! Varje maj månad är såklart jobbig, men i år var det extra jobbigt, kanske just för att det skulle varit ett litet "jubileum"..? Kanske för att jag känner mig så kluven i mina känslor. Sorgen jag lever med efter Viktor. Glädjen över att vi fick och har vår Hugo. Att våga glädjas. UTAN dåligt samvete. Det är en konst må jag säga...

 
 
Elisabeth

Elisabeth

15 juni 2012 08:11

Vad fin han är, så glad för eran skull att ni fick er efterlängtade son :)

Kram E

http://knytet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

M!

15 juni 2012 22:04

Åh vad ditt inlägg gör mig glad! Så härligt att få ett riktigt livstecken från dig - och vad mysigt att ni nu fått göra just en av de saker ni längtat efter :-)

Jag kan tänka mig att det varit svårt nu i maj. (Jag har också en tioåring, så det är 10 år sedan jag började "följa" dig. Och visst är det så, att en tioåring är stor...) Sorgen och glädjen går liksom hand i hand, som i så många fall i livet. För er kanske tydligare än för en del andra.

Inte är tillvaron alltid en dans på rosor. Jag gläds (det låter ju tokigt, men jag hoppas att du förstår vad jag menar) åt att läsa om fler aspekter än den rosa lyckan och harmonin på bloggar som berör doption, eftersom det kan ge en så bra insikt för andra (blivande) adoptivföräldrar.....och ökad förståelse. Själva har vi ett lånat barn i våra liv och jag kan så ofta identifiera mig med känslorna på adoptionsbloggar!

Förlåt att detta blev så långt!

 
Teres

Teres

17 juni 2012 10:36

Tänk vad fort tiden går och vilken söting er Hugo är. Jag minns det som igår när de ringde oss om den glada nyheten, som man inte kunde ta in.
Härligt att du har börjat skriva här igen.

Kram Teres

http://lantligtismultronbacken.blogspot.com

 
Ingen bild

Pernilla

17 juni 2012 13:53

Å så fin han är!

 
MiaMaria

MiaMaria

18 juni 2012 15:01

Så kul att du börjat skriva här igen, och visar en bild på lilla sötingen :)

http://miamarias.blogspot.com

 
EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

18 juni 2012 20:22

Vilken fin kille ni fått!

http://www.annakarlsson.se/blogg

 
halvbonden

halvbonden

30 juni 2012 16:33

Ja vilken fin kille ni fick! Sorgligt att läsa om att ni förlorat er lille viktor.. det finns inte så mycket annat att säga än att det måste vara det hemskaste man kan uppleva, en mardröm.. om jag kände dig skulle jag ge dig en kram men vet att kramen inte skulle hjälpa så mycket antagligen..

http://halvbonden.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Av grodis - 27 juni 2010 20:19

Fick just mailat en dikt från en nätvän som är helt otroligt på att skriva texter. Tack snälla Lisa! Den är så klockren! (Jag har givetvis frågat och fått Lisas medgivande att publicera dikten.)    Åratal har passerat förbi, och åren har gått,...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards