Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 3 juli 2007

Av grodis - 3 juli 2007 23:18

Länge har jag suktat efter Meandi´s fina molntröjor till barn. Och eftersom jag inte har något barn själv (än) att köpa till och de är slutsålda hos Meandi så har jag lurpassat på Tradera någon vecka.

Ikväll slog jag till och vann en Moln t-shirt i stl. 86/92. Spelar ingen roll om den är "gammal" och "omodern" tills den dagen VÅRT barn ska ha den, för mig har den en symbol: Vi åker genom molnen för att hämta vår Liten, men även så finns Storebror bland molnen och vakar över oss.


Nu är det bara ett molnlinne till blivande mamman som fattas! ;-P

Av grodis - 3 juli 2007 23:15

Det har en go´ nätvän till mig gjort och skickat till mig i present. *rörd*

Visst är det väl jättesnyggt!? Passar så bra till vad som helst, både till vardag och fest. Tänk dig till jeans och en snygg enkel top, då är det genast välklätt! :-)

Vad fin jag ska bli på Regattamiddagen jag ska på i Nyköping på lördag! *glad*


Tack snälla, snälla systerA!!

*kramar om*

Av grodis - 3 juli 2007 12:08

Titta, lyssna och njut av denna lilla 6-åring(!) som sjunger helt, helt, underbart! :´-)


http://www.metacafe.com/watch/647208/amazing_six_year_old_singer/

Av grodis - 3 juli 2007 10:38

Usch, fy, tvi, urk och blä!


Det måste vara tvestjärtsår i år. De är ju ÖVERALLT?! *ryser*

Det är inte odelat positivt att bo på vischan som vi gör... med alla dessa små kryp som finns överallt. Visst, någon enstaka tvestjärt har jag sett förut, när mörkret fallit, men i år är det hemskt!

Jag fick en jättefin solros i kruka av min goa far i söndags, som jag igår var på Plantagen och köpte en fin ytterkruka till. När jag sedan kom hem så var den solrosen HELT vissen och alla blad helt söndertuggade?! Helt massakerad... :-( Jag förstod ingenting men anade att det måste vara något skadedjur som "hoppat på" den och haft kalas... Dock är alla mina pelargoner som stod runtomkring helt orörda, tack och lov!


Jag bröt bort de förstörda bladen och vattnade återigen på solrosen (verkar törstig!) och när jag skulle sätta ner den i min nya limegröna ytterkruka så VÄLLER det ut tvestjärtar, i flera 100-tal!? *ryser när jag skriver*

Alltså, brukar inte dessa komma förrän i augusti? Sensommaren? Någon enstaka kan ibland komma in med tidningen vet jag. Men så här...

De är överallt. Sitter i dörr- och fönsterspringor och kryper runt inne på väggarna i köket, för att inte tala om ytterväggarna under verandan!


Jag måste göra något. Men vad!?

Anticimex? Tar de hand om såna här äckliga djur?

Vet någon? Är det någon annan som har samma problem och har tips o råd att komma med?

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards