Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 10 mars 2007

Av grodis - 10 mars 2007 11:37

Sol mot klarblå himmel idag! HURRA!Gud så fint det är och fåglarna kvittrar hej vilt ute i trädgården. Maken går loss med motorsågen tillsammans med grannen och jag ska snart bege mig ut och dra bort en massa ris = motion! Motion behövs idag, för som jag åt gott igår! Hade lite dåligt samvete över det, men det var syndigt gott! Jag och vännen delade på förrätten;Bruschetta med röd och grön pesto på och tomathack.Varmrätten var min favorit: Filetto all´ aceto balsamico(Oxfilé med balsamvinäger, grädde och parmesanost) och till det en krämig potatisgratäng.Efterrätt blev det också, jag föll där.... *suckar*Hade ju bestämt mig för att bara äta varmrätt, men det blev som sagt en halv förrätt + efterätt också, och det var det som skapade mitt dåliga samvete.Efterrätten blev en gudomligt god Panna cotta!(Vit choklad och honungsglaserade jordgubbar)Drack dock mineralvatten med citron.. .alltid något!Vågen imorse visade dock minus igen. Nu är det 4 kilo prick! :-D Provade dessutom ett par svarta jeans av märket "Cue" i stl. 42 som jag fått ärva av min kära vän Soff. Förut gick de inte att få på sig, men nu..! De sitter som ett smäck och jag kan ha dem! *jublar*Dansföreställningen "Gökboet" med Bounce igår var sjukt(!) bra och så cool! Ni MÅSTE gå och se den om ni har chansen! Man blir så imponerad av att de orkar dansa i princip oavbrutet i 1,5 h. Vilka muskler, vilka konster.. jag begriper inte. Är mäkta imponerad!En riktig toppenkväll igår och ikväll ska vi iväg igen. Hembjudna på trevlig födelsedagsmiddag hos ett par som vi lärt känna via adoptionsutbildningen. Ska bli jättekul! Dock kör jag så det blir mineralvatten även ikväll och så ska jag göra så bra val det är möjligt vad gäller maten.Nu ut i vårsolen och dra ihop allt ris!Må så gott allihop och ge er ut i friska luften om ni har chansen. Våren är på G!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards