Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 30 mars 2007

Av grodis - 30 mars 2007 22:15

Vilken dag det varit. På jobbet har det varit kaos och så stressigt. Fick lov att jobba över så jag kom med andan i halsen 5 minuter försenad till årsmötet som började 17.30 på en av stans pubar. Åt gott (laxfilé med bandspagetti och någon god sås, säkert med grädde och annat gott.. och ruccolasallad till det) och hällde i mig 3 st Ramlösa. (Apropå vatten så har jag skärpt till mig ordentligt senaste 2 dagarna efter sista viktgruppsmötet och fått i mig 2,5-3 liter/dag!)Mötet gick bra och smidigt och jag åkte hem vid 20.30 Hann bara innanför dörren så ringde telefonen och det var goa Soff, och vi hade en trevlig pratstund som alltid. :-) Ringde sen pappa och tipsade om lägenhetsvisning imorgon.. och nu sitter jag här och är helt slut! Blir en tidig kväll ikväll... Förresten gick frisörbesöket idag jättebra och jag är jättenöjd med både färg, slingor och frisyr. Så nu har jag en lite uppklippt page ā la bob-stuk och färgen är mörkt brun med lite skiftningar i koppar/guldbrunt. :-) Det var ljuvligt att få koppla av hos frissan ett par timmar och bli ompysslad och nu är det tänkt att jag ska hålla mig till midsommar!Imorgon blir det pyssel i trädgården och lite krattning och borttagning av löv och kvistar och sen städning inomhus. Kanske får jag besök av min kära barndomsvän för en promenad och lite prat. Tänker så mycket på henne då hennes pappa dog natten till idag efter en tids sjukdom... *sänder tröst- och styrkekramar till* :´-(Tack snälla ni för alla fina kommentarer! Ni förgyller min tillvaro med pepp, tröst och hejarrop och det gör mig så glad & varm i hjärteroten! :-)

Av grodis - 30 mars 2007 08:25

Fredag idag, och dessutom sooool! Underbart!Jag hoppas innerligt att veckans fina väder fortsätter även i helgen så man får chansen att njuta solens strålar lite längre än under en lunch.Idag är det dags för frisörbesök! Jag ska både klippa och färga, men har ingen aning om hur?? I-landsproblem, jag vet... Frisyren är jag nöjd med så den ska hon nog bara få putsa lite på, men hur ska jag göra med färgen??Jag trivs med att vara mörk så det tänker jag fortsätta med, passar inte i något annat har jag upptäckt under mina 32 år och försök att bli ljusare... ;-) Någon effekt så det blir lite liv i håret utan att bli "punkig" har jag på näthinnan. Lite guldigt kanske? Måste ju bli snygg i håret nu när det är dags att ta korten som vi ska skicka ner till Bolivia! ;-)Ikväll är det årsmöte med fackförbundet och vi träffas på en av stadens pubar och äter en bit mat ihop efter mötet. Jag har beställt lax och hoppas den inte är allt för onyttig, för jag vill inte sabba min positiva trend som är just nu. Vågen imorse visade -0,8 kg från igår och jag är nu 1,4 kilo ifrån 70-klubben! Gaaaah, så nära! :-D Där har jag inte varit på flera, flera år... när Viktor föddes 2002 minns jag att vågen visade 77 kg (73 kg när jag blev gravid)... och det är 5 år sen! Vore så skönt att spränga vallen om ett par veckor!!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards