Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 30 mars 2007

I-landsproblem!

Av grodis - 30 mars 2007 08:25

Fredag idag, och dessutom sooool! Underbart!Jag hoppas innerligt att veckans fina väder fortsätter även i helgen så man får chansen att njuta solens strålar lite längre än under en lunch.Idag är det dags för frisörbesök! Jag ska både klippa och färga, men har ingen aning om hur?? I-landsproblem, jag vet... Frisyren är jag nöjd med så den ska hon nog bara få putsa lite på, men hur ska jag göra med färgen??Jag trivs med att vara mörk så det tänker jag fortsätta med, passar inte i något annat har jag upptäckt under mina 32 år och försök att bli ljusare... ;-) Någon effekt så det blir lite liv i håret utan att bli "punkig" har jag på näthinnan. Lite guldigt kanske? Måste ju bli snygg i håret nu när det är dags att ta korten som vi ska skicka ner till Bolivia! ;-)Ikväll är det årsmöte med fackförbundet och vi träffas på en av stadens pubar och äter en bit mat ihop efter mötet. Jag har beställt lax och hoppas den inte är allt för onyttig, för jag vill inte sabba min positiva trend som är just nu. Vågen imorse visade -0,8 kg från igår och jag är nu 1,4 kilo ifrån 70-klubben! Gaaaah, så nära! :-D Där har jag inte varit på flera, flera år... när Viktor föddes 2002 minns jag att vågen visade 77 kg (73 kg när jag blev gravid)... och det är 5 år sen! Vore så skönt att spränga vallen om ett par veckor!!

 
 
Ingen bild

"E"

30 mars 2007 09:53

Tack för igår! Du är så go! :)

Låter snyggt med nya färgen. Klart du spränger vallen också, du är skitduktig!!

 
Fairy Dust

Fairy Dust

30 mars 2007 10:08

Åhh vad du är duktig-heja heja heja!!!!!
Tycker guld låter snyggt så kör på med guld ;O)
Kramar i massor

http://fairydust.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

30 mars 2007 10:44

Heja heja!! Vad duktig du är. Snart är du där, vännen. 70-klubben är snart verklighet. Trevlig helg och mys i solskenet! Kram!

http://sedlacek.se

 
Magda

Magda

30 mars 2007 11:26

Jag tycker att du är så duktig! Själv har jag stått still på vågen sedan jul, hade så gärna vela bli av med dom sista sju kilona till sommaren. Men min motivation finns inte. Kanske efter påsk. :)

Lycka till hos frisören!

http://m

 
Manne

Manne

30 mars 2007 11:56

Klart du skall färga håret blått åsså skaffa fjärillsklämmor från nån "besjutteributiqq"...

Eller tänkte jag inte helt rätt nu??
Kram och grattis till viktresultaten och barnköandet!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mallsing-kallsing

30 mars 2007 19:06

Groooodis...

70-klubben oj oj vad duktig du är det måste kännas toppenbra.
Idag när jag hade rast så tittade jag i en sån där glassig tidning som jag inte brukar läsa som någon lagt i personalrummet. Den hette Glamour och det var senaste rummet.
Plötsligt bland sextips och annat så var det ett repotage om att adoptera. Det var en kvinna (jag minns inte namnet) som beskrev hur det var när hon fick sin dotter från Vietnam. Åh tårarna rann på mig och jag tänkte så på dig.. Hon beskrev så fint hur det kändes att få barnbeskedet ,resan dit mm. oerhört fint var det.

Vårkramar från Göteborg

 
Arletta

Arletta

30 mars 2007 21:49

Ojojoj vad du är duktig med din viktminskning!

Trevlig helg på dig!

http://wallemini.blogg.se

 
Ingen bild

solna-madde

31 mars 2007 18:09

Och här sitter kvinnan som adopterade flickan från Vietnam som det stod om i Glamour och rodnar ;-)
Tack snälla Mallsing för de fina orden!

Ps Grodan, frisyren och färgen låter jättefin!

Stor kram!

 
Ingen bild

Grodis

1 april 2007 10:34

Tack ALLIHOP!! *glad*
Kämpar vidare och kommer jubla i bloggen den dagen 7:an visar sig, det kan jag lova! ;-D

Mallsing & madde>>Roooligt att ni funnit varandra! *Glad* Men jag vill ju också läsa det numret av Glamour? Är det det nyaste?? *hoppas* Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards