Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 2 maj 2007

Kurr kurr...

Av grodis - 2 maj 2007 08:25

Idag kommer jag får sota för att jag svävat ut ett par dagar...

Magen kurrar - och det REJÄLT! Huvvaligen...

Blir tilll att tanka mycket vatten idag för att hålla den i styr...

Kanske, kanske jag lär mig NÅGONGÅNG att jag INTE kan dricka alkohol i den mängd (och blandning) som jag gjorde på Valborg? Visst, mängden var INTE mycket, men tillräckligt mycket i mitt fall, för jag har ju inga reserver just nu! Men blandningen... (började med 1 glas champagne för att fira att våra vänner är klara med sin utredning! Gick vidare med 1,5 öl. Fortsatte med 1 glas vitt och sedan 2 glas rött. Avslutningsvis liiiiiiiiiite whisky och sen liiiiiiite rom..!) Detta mellan kl. 18.30- ca midnatt.


När man som jag är 32 år gammal så måste man ju snart inse sina begränsningar, väl? Jag måste göra det, för det är INTE roligt att må så peck som jag gjorde igår.. och inte blir man vidare trevligt sällskap heller. *sorry vännen*


Idag är det onsdag, men känns som måndag. Skönt att bara ha 3 dagar kvar denna vecka dock. Nu måste jag/vi fixa det sista så vi får iväg våra handlingar för översättning! Det känns som om det börjar brinna i knutarna och att det är läge nu, för nu är det snart 1 månad sen vi fick instruktionerna. Det är bara småsaker kvar, men en sak som vi inte kan styra och det hoppas jag att maken ligger på extra mycket nu. Annars är det bara en namn- och telefonlista som ska sammanställas och finslipningen på vår personliga ansökan. Sen är ju det där med fotografier!? Vi har ju inga som vi kan skicka iväg... :-( Urusla är vi på att vara med på bild, både jag och maken, och särskilt tillsammans! Vi MÅSTE lösa detta på något vis och det så snart det går.

Måste ringa och fråga vår handläggare på BFA-A hur brådis det är med fotona, för de ska ju inte in till dem förrän de fått våra handlingar översatta till spanska och redo att skickas ner till Bolivia, väl? Hoppas på det, för då får vi ett par veckor till på oss att fixa.


Jag ska ju ner till Göteborg i helgen och det ska bli jätteroligt och intressant att få vara med på första styrelsemötet med BFA-A! Lilla jag liksom... ;-D Ska dessutom få träffa en kär nätvän som jag träffat en gång förut, men det var några år sen..(3 år va?) och vi ska käka lite gott tillsammans på någon mysig restaurang med bra mat. Tur hon är göteborgska och kan staden, så jag litar till fullo på att hon har ett bra tips! *blinkar till mallsing*  ;-P


Nu frukost - sen jobba på litegrann!

 
 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

2 maj 2007 09:36

Oj vad du lyckades få i dig alkohol gumman. *fnissar* Jag förstår att du inte mådde så lysande igår. *kram*

Själv har jag märkt att jag behöver ett glas vin för att känna att det räcker nu, vilket jag är väldigt nöjd med. Det blir billigare och jag har märkt tidigare att jag verkligen kan må skit dagen efter jämfört med när jag var "ung".
Jag bestämmer att du lärde dig denna gång hur mycket du tål. :)

Jag hoppas ni får ordning på listan och foton. Det bästa hade varit tror jag om ni umgåtts som vanligt och en kompis tagit "smygfoton" då och då när ni gör saker. Det blir förhoppningsvis inte så stelt och jobbigt som om man ska posera. Ett förslag bara. :)

Ha en underbar dag idag. Jag skriver så fort jag fått besked om jobbet.
Kram!

http://ff.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mallsing

2 maj 2007 11:52

Åhhoj kära nätvän.
Visst är jag Göteborgsska men nu för tiden har jag noll-koll på mysiga restauranger eftersom vi aldrig går ut. Men jag ska fundera ut nåt tills på lördag. Nåt ställe här i Linné där jag bor får det bli, är inte så sugen på avenyn eller så. Vi får hoppas på fint väder så kan man kanske sitta ute oxå : )) KRAM

 
Elin

Elin

2 maj 2007 13:02

Det låter som en tuff morgon, igår. ;) Du är verkligen duktig med vikten och vad kul att ni är flera i gruppen som ska fortsätta träffas. Jag ska kika bland våra foton, om vi har något att bidra med. Kramis!

http://sedlacek.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards