Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 21 mars 2007

Av grodis - 21 mars 2007 20:26

Det blev till att träna hårt ikväll. Boxing blev det som stod på schemat och jag kan lova att vår personlige tränare körde hårt med oss. Uppvärmningen var inte att leka med då vi lekte olika varianter av "kull". SKITSKOJ!Sen fick vi lära oss olika tekniker och jag kände igen mycket från provträningen som jag var på förra söndagen. Aldrig har jag haft så skoj på en träning och aldrig någonsin har jag skrattat så mycket som jag gjorde ikväll. Så jag kommer nog ha fin träningsvärk i magen imorgon. Men det är det absolut värt! :-DDet var guld värt att få slå lite idag. Avreagera mig ordentligt. För att sen få skratta. Högt. Mycket. Länge. Nästa vecka är det dags för ny BIA-mätning, blodtryck, midjemått och vikt. Spännande! Det kommer bli en prövning då vi ju ska åka bort över helgen och det kommer bli en hel del festande är jag säker på. Dock kommer jag ta det lugnt, för det konstiga är att saker och ting inte smakar alls likadant som förut längre!? Rött vin t ex smakar BLÄ! Det som var min stora passion här i livet. Nåväl, det kommer bli bra ändå. Jag överlever... ;-PNu ska jag ta en lång varm dusch och ta en tidig kväll. Har en massa intressanta böcker, tidningar och papper att läsa igenom ju. Dock hade inte papperna från BFA-A kommit idag, men kanske imorgon..? Ha en fin kväll allihop och sov så gott när det blir dags!

Av grodis - 21 mars 2007 20:15

Tack för er omtänksamhet.Tack för att ni alltid är med mig, oavsett.Tack för att ni gläds med mig.Tack för att ni alltid finns där.Tack för att ni alltid tröstar.Tack för att ni alltid peppar.Tack för att ni alltid stöttar.Tack för alla tips och råd.Tack.Tack för att NI finns!

Av grodis - 21 mars 2007 13:34

Strax innan lunch kollade jag på BFA-A:s medlemssidor och såg att de uppdaterat ländernas info. Såg då till min förskräckelse och besvikelse att väntetiden för att skicka ner papperna till Bolivia ökat från 6-7 månader till ETT ÅR!? Jag fick halvt om halvt panik och ringde maken bums. Han lät dock jättelugn och sansad, nästan för lugn så jag blev nästan lite irriterad där... ;-) Han sa att det är nog nya medlemmar det gäller och att vi nog inte behöver oroa oss.Vi har varit medlemmar i BFA-A sedan juli 2006, snart 8 månader alltså. Jag kunde inte koppla bort denna för mig skittrista nyhet och kände mig så uppgiven. Bestämde mig för att ringa och kolla läget med handläggaren för Bolivia - och sicken tur att jag gjorde det!Hon sa direkt: "Marie, du behöver inte oroa dig. Ni har fått papper i brevlådan antingen idag eller imorgon att det är ER TUR att börja förbereda papper för att skicka ner till Bolivia NU."!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!HURRAAAAAAAAAAAAAAA!!!Åh, precis den nyhet jag behövde så väl just nu!Är så glad, glad, glad!Snacka om berg-och-dal-bana i mitt liv just nu...Så kanske det ligger där i brevlådan idag. Annars imorgon. Eller på fredag. Men VI är på G! Det är dock ingen info just nu om vad vi ska göra utan nu är det mest info om vad som gäller framöver vad gäller kostnader osv och som vi ska skriva under och skicka tillbaka till BFA-A, sen när de fått vår underskrift, så skickar de informationen med allt vi behöver veta och fixa framöver! WHIIIIIIIIIIII!!!!En rolig sak till när jag ändå är på gång:Jag har fått äran att utforma BFA-A:s medlemstidning fr o m nästa nummer! Ska verkligen bli skitroligt och jag ser så fram emot det. Ett ideellt jobb förstås, men som ligger mig varmt om hjärtat och ska bli en ära att få göra. 4 ggr/år är det tänkt att den ska komma ut framöver. :-D

Av grodis - 21 mars 2007 08:39

..dag för dag.Tack och lov.Idag mår jag så mycket bättre än igår. Saker och ting börjar sakta men säkert sjunka in och jag inser mer och mer att jag handlat rätt utifrån de taskiga och omöjliga förutsättningar jag hade. En sak till. Det är DERAS liv. Inte mitt. Och inte mitt och makens. Jag kan vara hur arg, ledsen och förtvivlad jag vill över att situationen är som den är, men vad hjälper det? Det hjälper knappast mig själv. Och det hjälper tyvärr heller inte den lill* individen som sitter klämd mitt emellan...Därför: AVSLUT!Jag kommer inte blogga om detta något mer. Jag måste gå vidare med mig och mitt liv. Det är trots allt det som är viktigast för mig. Ibland behöver man en riktig "ögonöppnare" och det har jag fått. Jag har även fått bevisat ännu en gång att jag har flera, flera underbara riktiga vänner både IRL och på nätet. TACK snälla alla ni för ert fantastiska stöd! NI ÄR BÄST!Nu ska jag ta och jobba på, för det är hektiska dagar på jobbet!Träningsväskan är packad inför kvällen och ikväll blir det antingen Boxing eller Cirkelträning. Spännande!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards