Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 21 mars 2007

Glada nyheter!!!

Av grodis - 21 mars 2007 13:34

Strax innan lunch kollade jag på BFA-A:s medlemssidor och såg att de uppdaterat ländernas info. Såg då till min förskräckelse och besvikelse att väntetiden för att skicka ner papperna till Bolivia ökat från 6-7 månader till ETT ÅR!? Jag fick halvt om halvt panik och ringde maken bums. Han lät dock jättelugn och sansad, nästan för lugn så jag blev nästan lite irriterad där... ;-) Han sa att det är nog nya medlemmar det gäller och att vi nog inte behöver oroa oss.Vi har varit medlemmar i BFA-A sedan juli 2006, snart 8 månader alltså. Jag kunde inte koppla bort denna för mig skittrista nyhet och kände mig så uppgiven. Bestämde mig för att ringa och kolla läget med handläggaren för Bolivia - och sicken tur att jag gjorde det!Hon sa direkt: "Marie, du behöver inte oroa dig. Ni har fått papper i brevlådan antingen idag eller imorgon att det är ER TUR att börja förbereda papper för att skicka ner till Bolivia NU."!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!HURRAAAAAAAAAAAAAAA!!!Åh, precis den nyhet jag behövde så väl just nu!Är så glad, glad, glad!Snacka om berg-och-dal-bana i mitt liv just nu...Så kanske det ligger där i brevlådan idag. Annars imorgon. Eller på fredag. Men VI är på G! Det är dock ingen info just nu om vad vi ska göra utan nu är det mest info om vad som gäller framöver vad gäller kostnader osv och som vi ska skriva under och skicka tillbaka till BFA-A, sen när de fått vår underskrift, så skickar de informationen med allt vi behöver veta och fixa framöver! WHIIIIIIIIIIII!!!!En rolig sak till när jag ändå är på gång:Jag har fått äran att utforma BFA-A:s medlemstidning fr o m nästa nummer! Ska verkligen bli skitroligt och jag ser så fram emot det. Ett ideellt jobb förstås, men som ligger mig varmt om hjärtat och ska bli en ära att få göra. 4 ggr/år är det tänkt att den ska komma ut framöver. :-D

 
 
Elin

Elin

21 mars 2007 13:48

Jippi!!!! Vilket härligt besked. Ännu ett steg framåt! Jag blir så glad för er skull nu.

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Åsapåsa

21 mars 2007 13:51

HÄRLIGT!!!
Ett steg närmare...

 
mamma/Mia

mamma/Mia

21 mars 2007 14:08

Grattis är så glad för din skull :-) Du kommer att bli en super mamma.

Lycka till i kväll!

http://familjedagar.bloggagratis.se

 
Fairy Dust

Fairy Dust

21 mars 2007 14:15

Yes yes!!!!!!!
Jag sitter här med världens gåshud, oj oj vad GLAD jag blir för eran skull.

Ännu ett steg (snart är det dags att börja samla tygbitar *blink blink*)

Åhhhh verkligen superkul!!!
Kramar

http://fairydust.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

21 mars 2007 14:21

Jippi !!!!

Vad underbart att höra, bamsekram

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M

21 mars 2007 14:25

Grattis! Åh vad härligt med glada nyheter! Ett steg närmare ett syskon till Viktor...

 
Ingen bild

"E"

21 mars 2007 14:49

Snart har ni er lill* i era armar gumman! :)

 
Ingen bild

Petra

21 mars 2007 14:57

Åhhhhhhhhhhhhh, blir helt tårögd!!! Tänk vad härligt att sol alltid följer regn!

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

21 mars 2007 16:57

Underbart gumman! Grattis till de goda nyheterna och till utformningsarbetet. :) Jag är så glad att det börjar hända saker så att ni snart har en liten en igen.
Många kramar!

http://ff.bloggagratis.se

 
Pinse

Pinse

21 mars 2007 17:01

Åh, vad kul! Helt underbart att höra!

http://pinse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

21 mars 2007 17:12

Tjohooooo vad roligt. kanske hade den där spådamen rätt i alla fall :)

 
Ingen bild

Carolina

21 mars 2007 17:35

Vad härligt grattis. Då vet jag vad ni pysslar med ett tag framöver :-). Mycket papper är det. Undrar ni något kanske jag kan hjälpa till, men det var ju ett tag sedan vi samlade i hop våra. Då vet jag vem som har ansvarat för tidningen sedan när den kommer då!

 
applecore

applecore

21 mars 2007 17:50

Men oj, vilken megasuperduperfantastiskultrafenomenal grej!!! Du verkar ha haft det lite tungt (understatement) de senaste dagarna så det kunde inte ha kommit mer lägligt! Snart är ni med barn!!! Stort grattis! Kram!

(fika i helgen?)

http://applecore72.blogspot.com

 
Åse

Åse

21 mars 2007 18:37

VILKA GLADA NYHETER!

Vad roligt för er!! Det är så spännande att följa er adoptionshistoria.

Grattis grattis!

http://didriksson.blogg.se

 
Tess

Tess

21 mars 2007 18:47

Jag kunde koppla upp mig på rummet (på konferens stället) inte bra, nu fastnar jag med mina 175 mail i inboxen ... Men så fick jag ju läsa underbara nyheter från dig och då blir allting bra igen!! KRAM

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Kryttet

21 mars 2007 18:48

Åhhh så fantastiskt roligt!!!!!!! Håller alla tummar i världen för att ni snart får BB och kan åka och hämta er guldklimp!!!!

 
Ingen bild

Carina29

21 mars 2007 19:53

Med tårar i ögonen läser jag dagen senaste inlägg. Vad härligt med så goda nyheter!!! Är sååå glad för eran skull. *jublar*

 
Annelie

Annelie

21 mars 2007 22:53

Åh vilka glada nyheter!! Det är så kul att följa er resa!

Fira, skratta och njut!!

http://www.tigerfamiljen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards