Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 28 mars 2007

Av grodis - 28 mars 2007 14:32

Ikväll är det dags igen. Ny BIA-mätning, midjemått, vägning + blodtryck är det som ska ske ikväll. Då jag sista veckan inte hunnit motionera/träna alls så känns det lite deppigt, men jag ska inte måla f-n på väggen än! Jag vet ju att det kommer visa minus på vågen, frågan är bara hur mycket. Som kvinna vet ni ju att man lever i cykler.. och nu har jag nyss haft en riktig omgång ägglossning och det känns i hela kroppen kan jag lova och jag kan svära på att jag samlar vätska.Men, det får vara så. Inte mycket att göra åt den biten iallafall. Sen är det nya tag och skärpning på "dricka-vatten-fronten" och träningsfronten.Apropå träning så ska min goa vän Soff komma och testa Pilates tillsammans med mig ikväll, när jag kursat klart! Det ska bli jättetrevligt att träna ihop och jag hoppas att hon också kommer fastna för denna träningsform så som jag gjort. Risken som jag ser det är väl att hon tycker den är för lugn... *blinkar till vännen* Men jag hävdar samtidigt att ibland måste man ta det lugnt också och slappna av, lära sig andas, samtidigt som man effektivt tränar buk och rygg. :-)Återkommer givetvis med rapport som vanligt!

Av grodis - 28 mars 2007 13:24

...blå, blå himmel och hav. Blå, blå känslor i natten....Och blå är även blÅggen fr o m nu och en stund framåt! ;-)Ni börjar väl bli vana vid att jag byter utseende på bloggen rätt ofta vid det här laget... Jag kände för en fjäril. Så symbolisk för mig. Jag har en tatuerad på vänster skulderblad sen jag var 18 och när jag fyllde 30 så lade jag till Viktors namn snett under. *som ni ser på bilden* Fjärilar har kommit att betyda mycket i vår sorg efter vår son och ibland har jag sett dem som rena tecken från Viktor.Tro vad man vill om det, men så är det för mig.Därför är det en fjäril här nu. Ljuset är här och så även på min blogg. Jag mår bra!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards