Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 30 juni 2006

After Work!

Av grodis - 30 juni 2006 11:23

Ikväll ska jag och en vän/arbetskollega på lite After Work tillsammans. Hon är mamma till en bedårande liten pojke adopterad från Bolivia, och vi kommer säkerligen ha mycket att prata om! Det är drygt ett år sen de kom hem med honom och allt har flytit på riktigt bra sen de kom hem. De bor alldeles vid oss, bara någon kilometer ifrån så vi kommer ta "lantisbussen" hem kl. 19.30 eller 21.30 ikväll. ;-)Apropå Bolivia så har det landet länge varit landet med stort "L" i vårt val av land. Men nu har jag fått lite "backstage-info" att det plötsligt blivit lååång kö där, men att det istället lossnat i Colombia! Ja, jag får väl erkänna att det gör inte så ont det heller. ;-) Colombia eller rättare sagt Sydamerika tilltalar mig på många sätt. Människorna, kulturen, naturen... Vi var ju i Venezuela i november på vår bröllopsresa och det var helt fantastiskt och människorna var så varma och öppna. Om 2 veckor VET vi. Då kommer vi veta vilket land vi valt! Vi ska nämligen bestämma oss på första semesterveckan när vi är på en alldeles egen liten ö i Stockholms yttre skärgård. Romantiskt värre. ;-) Tills dess har jag lovat maken att leta på så mycket information jag bara kan om organisationerna och dess länder. Puh... Jag har INTE börjat än?! Paniiiiiiiiiiiiiik. Jag är sån, drar alltid ut på saker o ting till sista minuten. Suck.Nu ska jag hoppa in i duschen och sen försöka hitta på någon klädtrasa att sätta på mig till kvällens äventyr. Det kommer inte bli det lättaste. Det var år och da´r sen jag var ute i vimlet! Och man har ju inte direkt gått ner i vikt, så att hitta något som passar/sitter någorlunda bra kommer bli en pärs bara det. Börjar jobba kl. 13.00 så nu MÅSTE jag sätta fart!Over and Out!

 
 
Ingen bild

Tess

30 juni 2006 11:54

Åhhh Grodan, hittade din blogg och jag kommer garanterat följa er och er väg mot ett till barn och syskon till Viktor. Spännande med att välja land.

Hoppas ni får en underbar och mysig semester.

Massor av kramar Tess m. Max och Malte fr. aug 02

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards